معمای قتل مرد نگهبان پیچیده تر شد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، سارق سابقه دار که متهم به قتل نگهبان ساختمانی بود، با آنالیز پرونده اش در دادگاه کیفری از اتهام قتل تبرئه شد. با تبرئه تنها متهم پرونده، ماجرای قتل مرد نگهبان پیچیده تر شد.

معمای قتل مرد نگهبان پیچیده تر شد

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، این قتل مرداد سال 95 در بومهن استان تهران رخ داد. مأموران با تماس اهالی محل در جریان درگیری خونین نهاده شدند.

زمانی که پلیس به محل رسید، مرد مجروح که بریده بریده صحبت می کرد، گفت جوانی قصد سرقت داشت؛ اما من متوجه شدم و برای این که جلوی دزد را بگیرم، با هم درگیر شدیم که این درگیری باعث شد مرد جوان مرا با ضربات چاقو بزند.

مرد مجروح در حالی که با آمبولانس به بیمارستان منتقل می شد، در راه جان خود را از دست داد.

به این ترتیب پرونده با اسم قتل به جریان افتاد. پلیس فیلم دوربین مداربسته که صحنه درگیری را ضبط نموده بود، بازبینی کرد و یکی از افراد سابقه دار منطقه را به اسم مظنون بازداشت کرد.

متهم در بازپرسی های اولیه به قتل اعتراف کرد و گفت: من برای سرقت از مغازه پرنده فروشی که مقابل خانه نیمه ساز است، به آنجا رفته بودم. وقتی اطراف را به دقت نگاه کردم، متوجه شدم یک دوربین مدار بسته درست مقابل پرونده فروشی هست که اگر بخواهم وارد مغازه شوم، حتما فیلم من را ضبط می نماید؛ به همین دلیل تصمیم گرفتم قبل از هر کاری ابتدا دوربین را تخریب کنم. نزدیک رفتم و داشتم دوربین را می نمایدم که سرایدار ساختمان نیمه کاره بیرون آمد و به سمت من حمله کرد و گفت چرا می خواهی دوربین را بکنی. او فکر کرد من برای سرقت دوربین آمده ام. همین موضوع باعث درگیری بین ما شد و من هم از ترس با چاقویی که برای سرقت همراه برده بودم، او را زدم.

پرونده این جنایت با صدور کیفرخواست به اتهام قتل عمد برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.

در این جلسه اولیای دم برای قاتل درخواست قصاص کردند. سپس متهم در صندلی نهاده شد و گفت: من مرتکب قتل نشدم و تمام اعترافاتم در بازپرسی ها دروغ و تحت فشار بود. به خاطر این که سابقه دار بودم، کسی حرف هایم را در بازپرسی ها باور نمی کرد. زمانی که قتل رخ داد، من در شمال بودم و در استان تهران نبودم.

وی درباره تصویرش که به وسیله دوربین ضبط شده هم گفت: در آن تصویر قاتل هم هیکل من است و چهره او واضح نیست. مرتکب قتلی نشدم و اشتباه دستگیر شده ام.

متهم در ادامه مدارکی را ارائه کرد که در زمان قتل در استان تهران نبوده و چهره ضارب هم در فیلم قابل تشخیص نیست. قضات با آنالیز مدارک و شور قضایی، حکم به تبرئه و آزادی این متهم دادند. پرونده هم برای شناسایی ضارب به دادسرا بازگشت.

گروه حوادث روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 26 تیر 1400 بروزرسانی: 26 تیر 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1409

به "معمای قتل مرد نگهبان پیچیده تر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معمای قتل مرد نگهبان پیچیده تر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید