مشهورترین مراکز خرید توکیو کدامند؟

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، اگر عاشق خرید کردن هستید و مقصد سفر شما توکیو است پس با خبرنگاران همراه شوید تا با محبوب ترین مراکز خرید آشنا شوید.

مشهورترین مراکز خرید توکیو کدامند؟

اگر در نزدیکی سال نو به توکیو سفر کنید، قطعا شاهد خواهید بود که کل شهر در حراج است. در هر کجا و در هر صنفی شما شاهد حراج های بی نظیر خواهید بود. در واقع این حراج ها یک حراج معمولی 10 یا 20 درصد نیستند. این حراج ها به قدری واقعی و وسوسه برانگیز هستند که شما اگر نخواهید خرید هم بکنید باز هم متقاعد به خرید کردن می شوید. به طور مثال شما در این ایام می توانید لباس هایی به قیمت حدود 2000 تومان پیدا کنید!

بعلاوه بسیاری از فروشگاه ها به مشتریان خود پیشنهاد خرید معاف از مالیات (Tax-Free Shopping) را می دهند. برای بهره بردن از این فرصت طلایی که در واقع فقط شامل حال مسافران می گردد شما باید ضمن اینکه مجموع خرید هایتان بیش تر از 5000 ین ژاپن شده باشد، پاسپورت خود را نیز به همراه داشته باشید تا با ارائه آن به فروشنده بتوانید از این بخگرددگی مالیاتی بهره مند شوید.

توکیو برخلاف بیشتر شهر های آسیایی که بازار های روباز خیابانی زیادی دارند، خیلی چنین بازار هایی ندارد. تنها بازار خیابانی روباز توکیو، بازار آمیوکو (Ameyoko) است.

در ادامه با تعدادی از مراکز خرید معروف در توکیو آشنا خواهید شد.

1- شین جوکو (Shinjuku)

شین جوکو یکی از شلوغ ترین منطقه ها توکیو است. چه به قصد تماشای پارک شین جوکو گیون (Shinjuku Gyoen) رفته باشید و چه به قصد خرید، وقتی گذرتان به این منطقه می افتد با تعداد بی شماری از مغازه ها و فروشگاه های مختلف روبرو خواهید شد. ایستگاه قطار شهری شین جوکو که در این نقطه واقع شده است، یکی از شلوغ ترین و اصلی ترین ایستگاه های توکیو است. خود ایستگاه به فروشگاه های بزرگی مثل کیو (Keio) وای ستان (Isetan) ورودی دارد. بعلاوه فروشگاه لومینه (Lumine) و هزاران مغازه دیگر در این منطقه واقع شده اند. در این منطقه شما فروشگاه های زنجیره ای بسیار بزرگ فروش البسه را خواهید یافت. فروشگاه مشهور بیکلو (Bicqlo) که در واقع از ادغام دو فروشگاه بزرگ بیک کمرا (Bic camera) و یونیکلو (Uniqlo) ایجاد شده است انواع مختلف اجناس متناسب با هر سلیقه ای را عرضه می نماید و در بین ژاپنی ها بسیار محبوب است. فروشگاه بزرگ کومه یو (Komehyo) نیز در نزدیکی ایستگاه قطار شهری واقع شده است که تماشا آن توصیه می گردد.

نزدیک ترین ایستگاه: شین جوکو Shinjuku

2- شیبویا (Shibuya)

توکیو به شهر چهارراه های شلوغ معروف است. یکی از این تقاطع های شلوغ و معروف شیبویا است. در این نقطه فروشگاه های بسیاری با اجناس متنوع وجود دارد. فروشگاه های بزرگ شیبویاهیکاری (Shibuya Hikarie) و شیبویا 109 از محبوب ترین و شلوغ ترین فروشگاه های این منطقه هستند.

فروشگاه 7 طبقه لوفت (Loft) نیز با اجناس بسیار متنوع از نوشت افزار و صنایع دستی گرفته تا لوازم منزل یکی از مقاصد خرید این منطقه است. در شیبویا کوچه های فرعی زیادی نیز هستند که مغازه های خرده فروشی در آن ها هستند ولی 3 تا از این کوچه ها بسیار معروف است؛ اسپین زاکا (Spain zaka)، کوئن دوری (Koen Dori) و سنترگای (Center gai).

نزدیک ترین ایستگاه: شیبویا Shibuya

3- گینزا (Ginza)

گینزا در واقع یکی از منطقه ها خرید لوکس و مرکز مد توکیو است. گینزا یکی از منطقه ها خریدی است که به وجود برندهای مطرح جهان مثل کریستین دیور (Christian Dior)، لوئیس ووئیتون (Louis Vuitton) شناخته شده است. البته در این منطقه برندهایی با قیمت های مناسب تر مثل زارا (zara) یا یونیکلو (uniqlo) نیز پیدا می شوند. در گینزا مجتمع ها و مراکز خرید بسیاری مثل ماتسویا (Matsuya)، میتسی کوشی (Mitsi koshi)، مارونی یر گیت (Marronnier Gate) و توکیو پلازا گینزا (Tokyu plaza Ginza) وجود دارند.

4- آمه یوکو (Ameyoko)

این بازار خیابانی که بین ایستگاه های قطار شهری یوانو (ueno) و اکاچی ماچی (Okachimachi) واقع شده است همواره مملو از جمعیت است و در واقع بهتر است بگوئیم در حال انفجار از جمعیت است!

هر چیزی که شما فکر بکنید در این بازار فروخته می گردد. از کیف و لباس و لوازم تزئینی گرفته تا ماهی و انواع ادویه ها. اگر دیدید که در این بازار عده ای روی جایگاه ایستاده اند و فریاد می زنند تا نان را با تخفیف بفروشند اصلا تعجب نکنید.تماشا این بازار را به هیچ عنوان از دست ندهید.

نزدیک ترین ایستگاه: یوانو ueno

5- مرکز خرید گرندبری (Grandbrerry Mall)

مرکز خرید گرند بری در منطقه مینامی ماچیدا (Minami Machida) در واقع یک اوت لت (outlet) شناخته شده و معروف در توکیو است. در این مجتمع تجاری، فروشگاه های انواع برندهای مطرح جهان مثل آدیداس (Adidas)، نایک (Nike)، کوچ (Coach)، گپ (Gap)، الدناوی (old navy)، فرنچ فرانس (French franc)، مونت بل (Mont Bell) و بروکس برادرز (Brooks Brothers) اجناس خود را با قیمت های مقرون به صرفه تر از جاهای دیگر (به دلیل تک سایز شدن اجناس و یا مد سال نبودن) عرضه می نمایند. این مرکز خرید کمی از مرکز شهر فاصله دارد. چیزی حدود 40 تا 50 دقیقه از شیبویا.

نزدیک ترین ایستگاه: مینامی ماچیدا Minami machida

6- اودایبا ونوس فورت (Odaiba Venus Fort)

ونوس فورت نیز یکی دیگر از مراکز outlet در توکیو است. برندهایی همانند پوما (Puma)، لیوایز (Levis) و سامسونیت (Samsonite) اجناس خود را با نازل ترین قیمت ها عرضه می نمایند.

نزدیک ترین ایستگاه: آاومی، توکیو تله پورت Aomi,Tokyo Teleport

7- سوگامو (Sugamo)

سوگامو که گاهی اوقات به نام محله پیرزن های راجوکو نامیده می گردد، بیشتر به خاطر جیزو دوری (Jizo Dori) که یک خیابان 800 متری پر از مغازه و فروشگاه های بزرگ است معروفیت دارد. اغلب مشتریان این منطقه سالمندان هستند و رنج سنی عابران به طور معمول کمی بیشتر از سایر منطقه ها است. این منطقه به خاطر مغازه های خوراکی فروشی که خوراکی های معروف ژاپنی مثل شیدو دایفوک Shido-Daifuk، کیک برنجی پوند به همراه سس آرد شیرین را عرضه می نمایند مشهور است.

نزدیک ترین ایستگاه: سوگامو Sugamo

8-آکیهابارا (Akihabara)

آکیهابارا مرکز لوازم الکترونیکی توکیو است. یکی از بزرگ ترین فروشگاه های این منطقه، فروشگاه 9 طبقه ای یودوباشی (Yodobashi) است. در طبقه اول انواع سیم کارت، در طبقه دوم انواع کامپیوتر و لبپتاپ و قطعات مربوطه، در طبقه سوم انواع دوربین و لوازم جانبی آن و در طبقه هفتم انواع بازی های کامپیوتری و نرم افزار های گوناگون عرضه می گردد.

9- ناکانو (Nakano)

در محله ناکانو فروشگاهی است به نام فروشگاه اجناس به جا مانده مردم در قطار های شهری که همان گونه که از نام فروشگاه معین است می توان اجناس به جا مانده را با قیمت های بسیار کم خریداری کرد. مرکز خرید اتاکو (Otaku) یکی از مراکز خرید مشهور این منطقه است. محله ناکانو مرکز بازی ها و انیمیشن های ژاپنی است. در ناکانو انواع کتاب های کمدی و طنز، فیلم و عروسک های مشهور ژاپنی یافت می گردد.

نزدیک ترین ایستگاه: ناکانو (Nakanu) خط جی آر چو (JR Chuo)

10- دون کوئی جوت (Don Quijote)

دون کوئی جوت یک فروشگاه بزرگ زنجیره ای است که در تمام توکیو شعبه دارد. در این فروشگاه هر آنچه را که فکر کنید می توان یافت. از لوازم الکترونیکی گرفته تا محصولات بهداشتی. در قفسه های این فروشگاه می توانید اقلامی با قیمت های بسیار مناسب و تخفیف خورده را پیدا کنید.

منبع: کجارو / thepoortraveler.net
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1684

به "مشهورترین مراکز خرید توکیو کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشهورترین مراکز خرید توکیو کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید