قیمت های احتمالی سری آیفون 14 اپل فاش شد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، یک تحلیلگر باسابقه حوزه فناوری قیمت های احتمالی سری آیفون 14 را در توییتر به اشتراک گذاشته است که براساس آن اپل احتمالاً هزینه های زنجیره تامین این محصولات را از جیب مشتریانش تأمین خواهد نمود. این افزایش قیمت باعث می گردد قیمت آیفون 14 اپل چیزی بیش از 799 دلار باشد. این در حالی است که طبق گفته این تحلیلگر، آیفون 14 پرو مکس می تواند با قیمتی بیش از 2000 دلار روانه بازار گوشی های هوشمند گردد.

قیمت های احتمالی سری آیفون 14 اپل فاش شد

اخیراً یک افشاکننده قیمت های اولیه سری آیفون 14 اپل را فاش نموده که بر اساس آن کاربران باید 799 دلار برای آیفون 14، 899 دلار برای آیفون 14 مکس (آیفون 14 پلاس)، 1099 دلار برای آیفون 14 پرو و 1199 دلار برای آیفون 14 پرو مکس بپردازند. با این حال طبق گزارشی که در وب سایت روزنامه بریتانیایی The Sun منتشر شده، دنیل آیوز، مدیرعامل Wedbush Securities پیش بینی نموده که اپل در پی جبران هزینه های زنجیره تامین با افزایش قیمت آیفون های 2022 خود است. آیوز حتی مبلغ مربوطه را نیز پیش بینی می نماید: ما معتقدیم افزایش قیمت 100 دلاری برای سری آیفون 14 در راه است.

پیش تر ادعا شده بود که قیمت مدل های پرو آیفون 14 در حدود 100 دلار افزایش می یابد. با این حال، نظر این تحلیلگر با سابقه حوزه فناوری این است که افزایش قیمت در کل سری خواهد بود. به عبارت دیگر، مدل استاندارد آیفون 14 اپل می تواند برچسب قیمتی 899 دلاری دریافت کند. طبیعتاً این امر قیمت پایه آیفون 14 مکس را در مرز 999 دلار قرار می دهد. از آنجایی که یکی از کارشناسان محبوب این سوال را مطرح نموده که چرا اپل آیفون 14 مکس را تنها 100 دلار مقرون به صرفه تر از آیفون 14 پرو عرضه خواهد نمود، ممکن است قیمت مدل های پرو حتی بالاتر از آنچه قبلاً پیشنهاد شده بود نیز باشد.

باید اشاره نمود که هیچ چیزی به طور رسمی به وسیله غول آمریکایی دنیای فناوری اعلام نشده است، بنابراین همه این قیمت های مذکور سری آیفون 14 ممکن است کاملا اشتباه باشد. البته این قیمت ها برای هواداران اپل ممکن است کمی نگران کننده باشد. اگر قیمت آیفون 14 پرو اپل از 1199 دلار آغاز گردد و آیفون 14 پرو مکس قیمت پایه 1299 دلاری داشته باشد، نسخه شایعه شده دو ترابایتی آیفون 14 پرو مکس در واقع می تواند از مرز 2000 دلار عبور کند. در حال حاضر، نسخه 1 ترابایتی آیفون 13 پرو مکس 1599 دلار قیمت دارد.

اپل کمتر از سه ماه دیگر از سری نو گوشی های پرچم دارش یعنی آیفون 14 رونمایی خواهد نمود. هر چه به روز رونمایی از این گوشی ها نزدیک تر می شویم، انتظار می رود که خبرها و شایعات زیادی در این مورد منتشر گردد. به تازگی تصاویری از ماکت های نو سری آیفون 14 در رسانه های خبری منتشر شده که اطلاعات خوبی از جزئیات طراحی این گوشی ها به ما داده است. از نظر طراحی، مدل های آیفون 14 بسیار شبیه مدل های آیفون 13 خواهند بود، اما به استثنای یک تغییر بزرگ که در سری آیفون 14 مدلی به نام آیفون مینی وجود نخواهد داشت. در عوض، اپل دو آیفون 6.1 اینچی (آیفون 14 و آیفون 14 پرو) به همراه دو آیفون 6.7 اینچی (آیفون 14 مکس و آیفون 14 پرو مکس) را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

آیفون 14 پرو و پرو مکس در پنل جلویی از نمایشگری بهره می برند که میزبان یک حفره کپسولی شکل در کنار یک حفره دایره ای است و این حفره ها محل قرارگیری دوربین سلفی و حسگرهای فیس آیدی هستند. طراحی حفره کپسولی در کنار حفره دایره ای شکل تفاوت چندانی با طراحی بریدگی شکل ندارد، اما فضای بیشتری را در اختیار سیستم دوربین سلفی قرار خواهند داد که به ارائه تجربه بهتر عکاسی منجر خواهد شد. پیش تر نیز مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل خاطرنشان کرد که سری آیفون 14 پیشرفته ترین دوربین سلفی سال های اخیر سری آیفون ها را خواهد داشت.

مهم ترین تغییرات مدل های پرو سری آیفون 14 مربوط به قاب پشتی آن است؛ جایی که سیستم دوربین این گوشی ها برآمدگی نسبتاً زیادی دارند. بعلاوه مقدار سنسور دوربین اصلی این گوشی های هوشمند به علت اینکه قرار است با دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی جایگزین شوند، افزایش یافته است. گفته می گردد که مقدار سنسور دوربین این گوشی ها بیش از 57 درصد بزرگ تر از سنسور قبلی است. باید اشاره کنیم این دوربین نو، کاربران مدل های پرو سری آیفون 14 را قادر می سازد تا در وضوح 8K فیلم برداری کند.

منبع: Notebookcheck

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 3 مرداد 1401 بروزرسانی: 3 مرداد 1401 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1800

به "قیمت های احتمالی سری آیفون 14 اپل فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت های احتمالی سری آیفون 14 اپل فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید