افشاگری های مربوط به مک بوک پرو M4 از کنترل اپل خارج شده است

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، تصاویر و ویدیوهای منتسب به یک مک بوک پرو 14 اینچی که هنوز به طور رسمی معرفی نشده و از تراشه M4 بهره می برد، به طور مداوم در شبکه های اجتماعی منتشر می شوند. این موضوع می تواند بزرگ ترین نشت اطلاعاتی برای اپل از سال 2010 تا به امروز باشد. در آن سال، یکی از کارمندان اپل به طور اتفاقی نمونه اولیه ای از آیفون 4 را در یک بار در کالیفرنیا جا گذاشت.

افشاگری های مربوط به مک بوک پرو M4 از کنترل اپل خارج شده است

کانال روسی Romancev768 امروز نوترین ویدیو از آنچه که احتمالا نسل بعدی مک بوک پرو است را در یوتیوب شورتس منتشر کرد. این اتفاق تنها یک روز پس از آن رخ داد که یک کانال روسی دیگر ویدیویی مشابه را به اشتراک گذاشته بود. در این ویدیو، جعبه یک مک بوک پرو 14 اینچی نمایش داده می گردد که ظاهرا از تراشه M4 با پردازنده 10 هسته ای و پردازنده گرافیکی 10 هسته ای، 16 گیگابایت رم، 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی، سه پورت Thunderbolt 4 و رنگ مشکی فضایی بهره می برد.

با توجه به اینکه این مک بوک پرو از تراشه استاندارد M4 به جای تراشه های رده بالاتر M4 Pro یا M4 Max استفاده می نماید، می توان حدس زد که دستگاه فاش شده، نسل بعدی مک بوک پرو 14 اینچی سطح پایه باشد. اگر این حدس درست باشد، به این معنی است که حداقل مقدار رم برای سری مک بوک پرو از 8 گیگابایت به 16 گیگابایت افزایش پیدا خواهد نمود، همانطور که قبلا شایعه شده بود. بعلاوه، وجود یک پورت Thunderbolt 4 سوم برای مدل پایه یک ارتقا محسوب می گردد، چرا که مک بوک پرو 14 اینچی سطح پایه فعلی فقط دو پورت Thunderbolt 3 دارد. در نهایت، رنگ مشکی فضایی گزینه رنگی نوی برای مک بوک پرو 14 اینچی سطح پایه خواهد بود، زیرا مدل پایه در حال حاضر فقط در رنگ های خاکستری فضایی و نقره ای موجود است.

سایر معینات ذکرشده روی جعبه، از جمله مقدار صفحه نمایش و وضوح آن، و بعلاوه پورت هایی مانند MagSafe 3، HDMI و شیار کارت SD، همگی آشنا هستند. به علاوه، به نظر نمی رسد که مک بوک پرو 14 اینچی تغییرات طراحی قابل توجهی داشته باشد.

عکس های این جعبه منتسب به مک بوک پرو برای اولین بار به وسیله افشاگری با نام ShrimpApplePro در پلتفرم X در هفته گذشته منتشر شد. در آن موقع، صحت عکس ها مورد بحث نهاده شد، به خصوص به این علت که جعبه از همان تصویر گرافیکی مک بوک پرو که روی جعبه های نسل فعلی مک بوک پرو استفاده می گردد، بهره می برد. با این حال، انتشار دو ویدیوی جعبه گشایی احتمال واقعی بودن این افشاگری ها را افزایش می دهد، هرچند که هنوز هیچ مدرک قطعی وجود ندارد.

منبع این افشاگری ها معین نیست. ShrimpApplePro هفته گذشته ادعا کرد که حداقل یکی از این مک بوک پرو 14 اینچی های معرفی نشده ظاهرا در یک گروه خصوصی فیس بوک برای فروش گذاشته شده است. این افشاگر در یک پست دیگر در X در روز یکشنبه ادعا کرد که فردی را به صورت آنلاین دیده که ظاهرا 200 عدد از این مک بوک پرو 14 اینچی های معرفی نشده را برای فروش تبلیغ می نموده است. این موضوع باعث شده که او به این نتیجه برسد که منبع این افشاگری ها یک انبار است. صحت این جزئیات معین نیست، اما کل این ماجرا بسیار مشکوک به نظر می رسد.

حتی اگر این افشاگری ها جعلی باشند، بعضی از معینات نشان داده شده احتمالا درست هستند. برای مثال، تراشه M4 در اوایل سال جاری در آی پد پرو معرفی گردید و از آن موقع می دانیم که این تراشه با پردازنده 10 هسته ای نیز عرضه می گردد.

مارک گورمن از بلومبرگ روز یکشنبه خاطرنشان کرد که انتظار دارد اپل اولین مک های مجهز به سری تراشه های M4 را در اواخر اکتبر معرفی کند. این محصولات شامل یک مک بوک پرو 14 اینچی با تراشه M4، مدل های رده بالاتر مک بوک پرو 14 و 16 اینچی با تراشه های M4 Pro و M4 Max، یک مک مینی بازطراحی شده با تراشه های M4 و M4 Pro و یک آی مک با تراشه M4 خواهد بود. او گفت که اپل میخواهد حداقل بعضی از این مک ها را در روز آدینه، 1 نوامبر روانه بازار کند.

گورمن پیش از این گفته بود که اپل احتمالا در ماه اکتبر سال جاری رویدادی را برای معرفی مک های نو برگزار خواهد نمود، همانطور که مدل های فعلی مک بوک پرو و آی مک با تراشه های M3 را در رویدادی مجازی در 30 اکتبر سال گذشته معرفی کرد. با این حال، اپل هنوز رویداد اکتبر سال جاری را اعلام ننموده و ممکن است به جای برگزاری رویداد، به وسیله بیانیه های مطبوعاتی به معرفی محصولات نو خود بپردازد.

اپل به خاطر فرهنگ پنهان کاری اش مشهور است، بنابراین افشاگری در این حجم به ندرت برای محصولات این شرکت اتفاق می افتد. همانطور که قبلا گفته شد، این می تواند بزرگ ترین افشاگری اطلاعاتی برای اپل از زمانی باشد که وب سایت Gizmodo عکس هایی از نمونه اولیه آیفون 4 را که یکی از کارمندان وقت اپل به طور اتفاقی در یک بار در کالیفرنیا جا گذاشته بود، به دست آورد و منتشر کرد. در آن مورد، اپل از مراجع قانونی یاری گرفت، اما هنوز معین نیست که این بار چه واکنشی نشان خواهد داد.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 مهر 1403 بروزرسانی: 21 مهر 1403 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 2035

به "افشاگری های مربوط به مک بوک پرو M4 از کنترل اپل خارج شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افشاگری های مربوط به مک بوک پرو M4 از کنترل اپل خارج شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید