فضانوردان مأموریت کرو، 2 اسپیس ایکس برای بازگشت به زمین آماده می شوند

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، در حالی که ابتدا قرار بود فضانوردان از زمین راهی ایستگاه فضایی بین المللی شوند، حالا تأخیر چندباره برنامه باعث شد تا ناسا تغییری در زمان بندی مأموریت ها ایجاد کند و اکنون نخست فضانوردان مأموریت کرو-2 ساکن در ایستگاه به زمین بازمی گردند.

فضانوردان مأموریت کرو، 2 اسپیس ایکس برای بازگشت به زمین آماده می شوند

مأموریت کرو-2 (Crew-2) اسپیس ایکس طبق برنامه ریزی قرار است ساعت 13:05 منطقه زمانی شرقی روز 7 نوامبر (16 آبان ساعت 20:35 به وقت تهران) از ایستگاه فضایی بین المللی جدا گردد و 07:14 صبح منطقه زمانی شرقی (14:44 به وقت تهران) روز 8 نوامبر (17 نوامبر) در سواحل فلوریدا به زمین برسد.

با بازگشت کپسول کرو-2 دراگون اسپیس ایکس، 199 روز مأموریت شین کیمبرو (Shane Kimbrough) و مگان مک آرتور (Megan McArthur) فضانوردان ناسا به همراه آکیهیکو هوشیده (Aki Hoshide) فضانورد آژانس کاوش های هوافضای ژاپن و توماس پسکی (Thomas Pesquet) فضانورد آژانس فضایی اروپا در ایستگاه فضایی خاتمه می یابد.

علاوه بر فضانوردان، فضاپیمای اسپیس ایکس 240 کیلوگرم تجهیزات و آزمایش های علمی اجرا شده را به زمین بازمی گرداند. جدایش این کپسول دراگون که به احترام یکی از شاتل های فضایی، اندور (Endeavor) نام گرفته است به طور اتوماتیک انجام خواهد شد و سپس یک مانور گردش پیرامون ایستگاه را برای عکس برداری از آن انجام می دهد.

پس از خاتمه مانور، کپسول سرنشین دار دراگون برای فرود در یکی از هفت منطقه احتمالی فرود در اقیانوس اطلس در خلیج مکزیک آماده می گردد. پیش از بازگشت کرو-2 و با درنظر گرفتن شرایط آب وهوایی و عملیات بازیابی، تیم های ناسا و اسپیس ایکس از هفت محدوده درنظر گرفته شده برای فرود، یکی را به عنوان اصلی و یکی را به عنوان پشتیبان انتخاب خواهند کرد. بعلاوه در صورتی که شرایط آب وهوایی برای برنامه ریزی اولیه مطلوب نباشد، ناسا و اسپیس ایکس یک فرصت پشتیبان دیگر هم در 8 نوامبر در اختیار خواهند داشت.

پیش از این قرار بود ابتدا مأموریت کرو-3 به فضا پرتاب گردد و سپس مأموریت کرو-2 بازگردد اما تأخیر چند باره در مأموریت به علت شرایط آب وهوایی و سپس مشکل پزشکی یکی از خدمه باعث شد تا ناسا برنامه این دو مأموریت را تغییر دهد.

پرتاب کپسول سرنشین دار کرو-3 دراگون سوار بر موشک فالکون 9 از مجتمع پرتاب 39A مرکز فضایی کندی، هم اکنون برای ساعت 21:03 منطقه زمانی شرقی چهارشنبه 10 نوامبر (پنج شنبه 19 آبان ساعت 04:33 در ایران) برنامه ریزی شده است تا حدود یک روز بعد به ایستگاه فضایی بین المللی بپیوندد.

کرو-2 که با گذر از یک خطر به ایستگاه فضای رسید، دومین مأموریت عملیاتی از شش مأموریت سرنشین دار مشترک ناسا و اسپیس ایکس است و به عنوان بخشی از برنامه سرنشین دار تجاری این آژانس فضایی انجام می گردد.

عکس کاور: کپسول سرنشین دار اندور دراگون در مأموریت کرو-2 ناسا و اسپیس ایکس

Credit: NASA

منبع: SciTechDaily

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1580

به "فضانوردان مأموریت کرو، 2 اسپیس ایکس برای بازگشت به زمین آماده می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فضانوردان مأموریت کرو، 2 اسپیس ایکس برای بازگشت به زمین آماده می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید