علوم شناختی از مولفه های توسعه کشور است

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، سرپرست دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه این دانشگاه صندلی خوبی در علوم شناختی دارد، گفت: علوم شناختی در علم پزشکی و غیر پزشکی کاربرد دارد و یکی از مولفه های مهم در توسعه کشور محسوب می گردد.

علوم شناختی از مولفه های توسعه کشور است

سعدالله نصیری قیداری سرپرست دانشگاه شهید بهشتی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران با اشاره به نقش محوری رشته علوم شناختی در رشد علمی کشور، گفت: آنچه در علوم شناختی مورد آنالیز قرار می گیرد ذهن، شناخت و هوش در انسان و سایر اشیاء یا پدیده های ذهنی است.

علوم شناختی در علم پزشکی و غیر پزشکی کاربرد دارد

وی اضافه نمود: علوم شناختی یک رشته بین رشته ای است که در علم پزشکی و غیر پزشکی کاربرد دارد، این در حالی است که خیلی از پرسش های معرفت شناختی و همچنین هستی شناختی که مدت زیادی در حوزه هایی مانند فلسفه، اخلاق و سایر حوزه های علوم انسانی مطرح بوده اند، با چهره ای جدید در علوم شناختی احیا شده اند.

نصیری قیداری افزود: علوم شناختی، حوزه ای است که به آینده تعلق دارد، قسمتی از جذابیت و هیجان انگیز بودن آن نیز به همین خاطر است، در واقع می توان گفت نسبت به افزایش شناخت انسان بر کارکردها و فیزیولوژی مغز کارایی دارد.

افزایش توانمندی علمی و شناخت مغز انسان

سرپرست دانشگاه شهید بهشتی گفت: یکی از اولویت های مهم و بزرگ در کشورهای توسعه یافته افزایش توانمندی های علمی و شناخت مغز انسان در قالب استفاده از مباحث نظری و گفتاری در رشته علوم شناختی است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 34

به "علوم شناختی از مولفه های توسعه کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علوم شناختی از مولفه های توسعه کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید