طرز تهیه ترشی آب گوجه مشهدی

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، ترشی گوجه مشهدی که با آب گوجه فرنگی درست می گردد و به سالاد آب گوجه مشهدی هم مشهور است یکی از خوشمزه ترین انواع ترشی ایرانی است. این روزها که فصل فراوانی گوجه فرنگی است بهتر است برای درست کردن ترشی گوجه مشهدی با آب گوجه به عنوان یک ترشی مخلوط مجلسی دست به کار شوید تا تمام روزهای پاییز و تابستان را ترشی گوجه مشهدی را به عنوان یک ترشی مجلسی خانگی برای سرو در کنار انواع غذا و خوراک داشته باشید. طرز تهیه ترشی یا سالاد فصل آب گوجه مشهدی را در مجله خبرنگاران بخوانید.

طرز تهیه ترشی آب گوجه مشهدی

طرز تهیه ترشی یا سالاد فصل مشهدی با آب گوجه

مواد لازم

گوجه فرنگی: 7 کیلوگرم

کرفس: 1 دسته

هویج: 1 کیلوگرم

سیر: 200 گرم

فلفل تند سبز یا قرمز: 200 گرم

گل کلم: 2 عدد متوسط

سرکه: 7 لیوان

نمک: 7 قاشق غذاخوری

ادویه ترشی شامل: زردچوبه، گلپر، تخم گشنیز و پودر زیره همگی پودر شده و روی هم رفته 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه

برای درست کردن ترشی گوجه مشهدی با آب گوجه ابتدا باید از شب قبل تمام مواد را بشورید و وقتی کاملا خشک شدند نگینی خرد کنید. این ترشی از انواع ترشی مخلوط ریز و مجلسی است پس باید مواد را نگینی خرد کنید. گوجه فرنگی ها را رنده کنید یا در غذاساز خوب پوره کنید تا یکدست شوند.

گوجه فرنگی های پوره شده را در یک قابلمه بریزید و به مدت 20 دقیقه بجوشانید. وقتی گوجه فرنگی به حالت جوش رسید سرکه را هم اضافه کنید و بعد از 20 دقیقه شعله گاز را خاموش کنید.

نمک و سایر موادی که نگینی خرد نموده بودید را به پوره گوجه اضافه کتید و خوب هم بزنید تا تمام مواد با هم مخلوط شوند. صبر کنید ترشی خنک گردد سپس آن را در ظروف شیشه ای درب دار بریزید و در یخچال بگذارید. یک هفته تا 10 روز زمان ضروری است تا ترشی به اصطلاح برسد.

ترشی گوجه را با گوجه سبز هم درست می نمایند که طرز تهیه آن را قبلا برای شما شرح داده ایم. اما ترشی مشهدی با آب گوجه یا همان سالاد آب گوجه مشهدی در تمام فصول سال کاربردی است و اگر گوجه فرنگی در دسترس داشته باشید می توانید آن را درست کنید. این ترشی را در تمام شهرهای ایران مثل ترشی هفت بیجار اواخر شهریور و اوایل مهر درست می نمایند پس زودتر دست به کار شوید. مقاله طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی تند و تیز را هم در مجله خبرنگاران بخوانید.

0 0 vote

Article Rating

منبع: افق کوروش
انتشار: 5 آبان 1399 بروزرسانی: 5 آبان 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 909

به "طرز تهیه ترشی آب گوجه مشهدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ترشی آب گوجه مشهدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید