طرح اجباری شدن بستن قرارداد با راهنمایان گردشگری

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، بستن قرارداد با تورلیدرها

طبق بخشنامه ای که از طرف معاونت گردشگری کشور ابلاغ شده است، همه دفترهای مسافرتی، تور گردانی و دفترهای تور های گردشگری، در صورت استفاده از راهنمایان گردشگری مجاز چه در تورهای ورودی و چه تورهای خروجی باید با این راهنماها قرار داد ببندند. با جزییات این خبر همراه خبرنگاران باشید:

طرح اجباری شدن بستن قرارداد با راهنمایان گردشگری

به نظر می رسد بعد از پیگیری های بی حد و حصر تورلیدرها یا راهنمایان گردشگری در این چند سال برای قطعی شدن بستن قرار داد بین آنها با دقترهای مسافرتی، بخشنامه ای در تاریخ 25/03/1396 به اداره کل استان های و دفترهای جهارنگردی ارسال شد که بر طبق آن، تاکید بسیار زیادی بر امنیت و ساماندهی هویت شغلی رهنمایان تور شده است.

بر اساس این بخشنامه، استانداردسازی شغل راهنمایان گردشگری برای رونق سفرهای داخلی و خارجی و نظارت ادامه دار بر کیفیت خدمات دفاتر سیاحتی و جهانگردی، بیشتر از قبل می شود و بر انجام آن تاکید جدی شده است.

علاوه بر این در بند چهارم این بخشنامه، تاکید شده است که باید از راهنماهای مجاز گردشگری استفاده شود و با آنها قرار داد کار شفاف با توجه به پوشش بیمه ایشان بسته شود. بنابراین برگزار کنندگان تور باید قرارداد شفاف با بیمه با راهنماهای تور ببندند. علاه بر این، رییس هیئت مدیره راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفته است که برای داشتن قرارداد تورهای داخلی و خارجی با رییس هیئت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران مذاکره شده است.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1686

به "طرح اجباری شدن بستن قرارداد با راهنمایان گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح اجباری شدن بستن قرارداد با راهنمایان گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید