سرعت آپدیت گوشی های سامسونگ باید به الگوی تمام شرکت های اندرویدی تبدیل گردد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، سامسونگ در تاریخ 24 آبان فرایند انتشار آپدیت One UI 4 مبتنی بر اندروید 12 را برای گوشی های سری گلکسی S21 شروع کرد. این در حالی است که سال گذشته اندروید 11 در تاریخ 12 آذر به گوشی های سری گلکسی S20 راه پیدا کرد. همان طور که می بینید، سرعت انتشار آپدیت اندروید برای پرچم داران سامسونگ به طور چشمگیری بهبود یافته است.

سرعت آپدیت گوشی های سامسونگ باید به الگوی تمام شرکت های اندرویدی تبدیل گردد

طبق اعلام سامسونگ، One UI 4 به تمام گوشی ها و تبلت های مهم عرضه شده در سال های 2020 و 2021 راه پیدا می نماید که این یعنی در مجموع بیش از 40 گوشی و تبلت سامسونگ این آپدیت را دریافت خواهند کرد. گوگل هم طبیعتا همچنان اولین شرکتی است که نسخه نو اندروید را برای گوشی های خود ارائه می دهد ولی سال جاری این کار کمی دیرتر از زمان معمول انجام شد.

در این میان، متأسفانه بیشتر شرکت های اندرویدی حتی به وعده ارائه دو سال آپدیت هم چندان پایبند نیستند و آن هایی که به این وعده عمل می نمایند، آپدیت های لازم را بسیار دیر به دست کاربران می رسانند. به عنوان مثال می توانیم به ایسوس و موتورولا اشاره کنیم که به ترتیب بعد از حدود 10 و 6 ماه اندروید 11 را برای گوشی پرچم دار خود منتشر کردند.

با توجه به اینکه نسل نو گوشی های گوگل توجه بیشتری جلب نموده اند و سامسونگ هم در زمینه سرعت انتشار آپدیت روزبه روز بهتر می گردد، دیگر شرکت ها هم باید رویه خود را تغییر دهند وگرنه از این رقابت عقب می مانند.

گوگل و سامسونگ؛ برترین از نظر سرعت آپدیت

برای یادآوری باید بگوییم که گوگل برای گوشی های خود حداقل 3 سال آپدیت اصلی و 5 سال آپدیت های امنیتی ارائه می دهد. این یعنی سری پیکسل 6 اندروید 15 را در سال 2024 دریافت خواهند کرد و تا سال 2026 برای این گوشی ها آپدیت های امنیتی ارائه خواهد شد. البته از آنجایی که گوگل توسعه دهنده اندروید است، این شرکت مانند اپل باید مدت زمان پشتیبانی از گوشی های خود را از این حد فعلی هم افزایش دهد که تا حالا چنین چیزی عملی نشده است.

سامسونگ هم در سال 2020 گفت که برای بسیاری از گوشی های خود 3 نسخه اصلی اندروید منتشر می نماید و تا 4 سال آپدیت های امنیتی به دست کاربران آن ها می رساند. البته برخلاف گوشی های گوگل که آپدیت های امنیتی را به صورت ماهانه دریافت می نمایند، سامسونگ بعد از مدتی این نوع آپدیت ها را هر سه ماه یک بار یا هر دو سال یک بار ارائه می دهد.

در ابتدا گوگل فقط دو نسخه اصلی اندروید را برای گوشی های خود ارائه می کرد ولی با معرفی پیکسل 2، این محدوده زمانی افزایش پیدا کرد و به ارائه 3 نسخه اصلی اندروید رسید. بین گوگل و سامسونگ در این زمینه رقابتی شکل گرفته و با توجه به اینکه سری پیکسل 6 یک سال بیشتر از نسل های قبلی آپدیت های امنیتی دریافت می نمایند، احتمالا سامسونگ هم بار دیگر مدت زمان پشتیبانی از گوشی های خود را افزایش خواهد داد.

در این میان باید به وان پلاس هم اشاره کنیم که به تازگی اعلام نموده مدت بیشتری از گوشی های پرچم دار و میان رده پشتیبانی خواهد نمود. اوپو و ویوو هم برای گوشی های پرچم دار خود وعده های مشابهی مطرح نموده اند. شیائومی هم گفته تعداد محدودی از گوشی ها-فعلا فقط سری شیائومی 11T-به مدت 3 سال از آپدیت های اصلی بهره مند خواهند شد.

گوگل در این زمینه باید بهتر عمل کند

تمام کاربران می دانند که گوگل صاحب اندروید است. این شرکت در سال 2005 اندروید را تصاحب کرد و با وجود اینکه نسبت به سامسونگ از نظر نرم افزاری توان بیشتری دارد، اما معین نیست که چرا هنوز در زمینه پشتیبانی نرم افزاری مانند اپل عمل نمی نماید. باید خاطرنشان کنیم گوشی های پیکسل 6 برای اولین بار از تراشه اختصاصی طراحی شده به وسیله گوگل بهره می برند و این یعنی در این گوشی هماهنگی بین سخت افزار و نرم افزار بیشتر از گذشته شده است.

البته شاید گوشی های پیکسل 7 بتوانند وعده دریافت 5 نسخه اصلی اندروید را عملی نمایند و از طرف دیگر این شرکت ممکن است زمان معین شده برای آپدیت گوشی های پیکسل 6 را افزایش دهد. اما در حال حاضر، زمان بندی آپدیت گوشی های پیکسل با توجه به پتانسیل هایی که در اختیار دارند، اصلا چشمگیر نیست.

نبرد گوگل و سامسونگ بر سر آپدیت اندروید

وان پلاس که روزی روزگاری در زمینه ثبات و سرعت انتشار آپدیت اندروید حرف اول را می زد، مدت هاست که این عرصه را به رقبا واگذار نموده است. به عنوان مثال هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار OxygenOS 12 ارائه نشده و ضمناً با توجه به افزایش همکاری های بین وان پلاس و اوپو، به نظر می رسد این رابط کاربری تا حد زیادی همان ColorOS موجود در گوشی های اوپو باشد.

از طرف دیگر اوپو هم اگرچه تا حدی توجه بیشتری به این حوزه نشان داده، ولی فقط گوشی های پرچم دار آن از این توجه بیشتر بهره مند می شوند. شیائومی، سونی، ویوو، ریلمی، ایسوس و موتورولا هم در برابر گوگل و سامسونگ حرفی برای گفتن ندارند.

با خارج شدن LG از بازار موبایل و مسائل هواوی برای فراوری گوشی های هوشمند، تعداد بازیگران مهم این بازار کمتر شده است. همان طور که گفتیم حالا گوشی های سری پیکسل 6 توجه زیادی جلب نموده اند و سامسونگ هم به این راحتی ها سهم بازار خود را از دست نمی دهد. در دورانی که کاربران بیش از گذشته گوشی های خود را نگه می دارند، افزایش سرعت پشتیبانی و پشتیبانی بلندمدت از گوشی ها، روزبه روز اهمیت بیشتری برای کاربران پیدا می نماید.

ضمناً اگر تیم های بازاریابی گوگل و سامسونگ در تبلیغات خود روی اهمیت آپدیت اندروید گوشی های خود مانور بدهند، این استدلال که فقط خوره های تکنولوژی به آپدیت گوشی اهمیت می دهند دیگر اهمیت خود را از دست می دهد. روی هم رفته اگر آپدیت اندروید گوشی برای شما اهمیت زیادی دارد، بهتر است بین گوشی های سامسونگ و گوگل دست به انتخاب بزنید. باید ببینیم آیا در آینده نزدیک دیگر شرکت ها هم رویه خود را در این زمینه تغییر می دهند یا نه.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1604

به "سرعت آپدیت گوشی های سامسونگ باید به الگوی تمام شرکت های اندرویدی تبدیل گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرعت آپدیت گوشی های سامسونگ باید به الگوی تمام شرکت های اندرویدی تبدیل گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید