ذخایر خونی مازندران جوابگوی یک سوم نیاز بیمارستان ها هم نیست

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، مدیرکل انتقال خون مازندران گفت: ذخایر خونی استان شاید به اندازه یک سوم نیاز بیمارستان ها هم کافی نباشد.

ذخایر خونی مازندران جوابگوی یک سوم نیاز بیمارستان ها هم نیست

تقوی مدیرکل انتقال خون مازندران در گفت و گو با خبرنگار از ، با بیان اینکه در پیک پنجم کرونا متاسفانه با کمبود شدید مراجعه کنندگان روبرو هستیم، گفت: ذخایر خونی استان شاید به اندازه یک سوم نیاز بیمارستان های مازندران هم کافی نباشد.

او افزود:هیچ زمانی در این چند دهه اخیر مانند این روز ها و پیک پنجم کرونا بحران کمبود خون را نداشتیم.

تقوی گفت:اندازه خون مورد نیاز قبل از کرونا در حد بیماران خاص و 50 مرکز درمانی بود، ولی این روز ها بیماران کرونایی نیاز ما را چند برابر کرده اند.

او افزود: مردم مومن و نیکوکار استان در شرایط کنونی جامعه بیماران و نیازمندان به خون را تنها نگذارند و با مراجعه به پایگاه های انتقال خون نیاز بیمارستان ها به ویژه بیماران تالاسمی و سرطانی و هموفیلی را رفع کنند.

تقوی گفت:شیوه نامه های بهداشتی در 11 پایگاه انتقال خون کاملا رعایت می شود و تمامی وسایل استریل و یکبار مصرف هستند و اهداکنندگان خون هیچگونه نگرانی از این بابت نداشته باشند.

او افزود:حتی یک نمونه از ابتلا به کرونا در مراکز انتقال خون استان تا به امروز نداشته ایم

مدیرکل انتقال خون مازندران بسیاری از تجهیزات ما یک بار مصرف بوده و حتما آن تجهیزاتی که یکبار مصرف نیست هم بلافاصله بعد از استفاده استریل خواهند شد.

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1504

به "ذخایر خونی مازندران جوابگوی یک سوم نیاز بیمارستان ها هم نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذخایر خونی مازندران جوابگوی یک سوم نیاز بیمارستان ها هم نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید