خدمات نوروز 96 متفاوت می شود

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، معاون گردشگری میراث فرهنگی با اشاره به اینکه نوروز امسال با هیچ مناسبت مذهبی همراه نشده است و مردم و گروه های مختلف می توانند به صورت یکپارچه برنامه ریزی و مدیریت سفر کنند، از تلاش برای ارائه خدمات متفاوت در نوروز 96 خبر داد.

خدمات نوروز 96 متفاوت می شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، مرتضی رحمانی موحد در نشست هم اندیشی ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر با موضوع نوروز 96 با اشاره به اینکه در سه سال اخیر ستاد خدمات سفر سه نوروز را سپری کرد، گفت: تمرکز خدمات سفر با هماهنگی چتر این ستاد بوده است و با هماهنگی همه نهادها در سطح ملی و شهرستانها فعالیت های چشمگیری اجرا شده است و کارنامه قابل خوبی ستاد داشته است.

وی ادامه داد: البته فهرست مسائل سفر طولانی است تا رضایتمندی کامل و نسبی اتفاق بیفتد، امروز براساس وظایف نهادها؛ 13 دستگاه عضو هستند که بخش های انتظامی و خدماتی در این ستاد عضو هستند.

رحمانی موحد شرح داد: نوروز طولانی ترین ایام تعطیلات ایران به حساب می آید و حجم بالای فعالیت های این ستاد در این 20 روز است و به دلیل بار سفرها مسلماً بار حمل و نقل زمینی و هوایی نیز بالا می رود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی اعلام کرد: همه استانها باید برای پذیرایی و خدمات و رویدادهای طبیعی آماده باشند، مثلاً در نوروز دو سال قبل، در کیش باران بسکمک آمد و آمادگی وجود نداشت بنابراین استانها باید خودشان را آماده کنند، از جمله یکسری کارها باید ابتکاری و تاثیرگذاری لازم را داشته باشد مثلاً شهری حتی یک روز پذیرایی یک جمعیت باشد و برای ما نیز به دنبال توزیع مکانی در سفر است.

رحمانی موحد بیان داشت: یکی از برنامه هایی که داریم این است که از تجربه و تشکل های مرکزی و ملی استفاده کنیم تا برای نوروز 96 با همفکری و تجربیات پیروز در عرصه های مختلف بتوانیم اندیشه های که نوروز متفاوت کمک می کند شناسایی کنیم و در صورت اجرا به عنوان آیتم ها و شاخص های امسال قرار دهیم.

وی ادامه داد: امسال نوروز با هیچ مناسبت مذهبی همراه نشده است و به مردم و گروه های مختلف اجازه می دهد یک بخشی را به صورت یکپارچه برنامه ریزی و مدیریت شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی اعلام کرد: همچنین امسال ما نوروز جهانی را داریم زیرا به صورت مشترک نوروز بار دیگر در یونسکو با موضوع 11 کشور ثبت شده است که بخش هایی در امور بین المل اقدامات لازم را دنبال می کنند، بنابراین در اواخر دی ماه جلسه نتیجه این ستاد را خواهیم داشت و مسئولیت ها تقسیم می شود تا در فرصت دو ماه کارها مشخص شود.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 513

به "خدمات نوروز 96 متفاوت می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خدمات نوروز 96 متفاوت می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید