صندلی ویژه استان هرمزگان در تخصیص اعتبارات باید لحاظ گردد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، به گزارش خبرنگاران، جاسم جادری عصر آدینه در دوازدهمین نشست شورای اداری استان هرمزگان با بیان اینکه وقوع انقلاب ارتباطات و اطلاعات موجب شده عصر حاضر به عنوان عصر ارتباطات نامیده گردد، بیان کرد: عامل ارتباطات و اطلاعات در پیشرفت و توسعه کشورها به خصوص کشورهای صنعتی طی سال های اخیر بسیار تاثیر گذار بوده و نقش اساسی ایفا نموده است.

صندلی ویژه استان هرمزگان در تخصیص اعتبارات باید لحاظ گردد

وی ادامه داد: در کشورهای مختلف روی فناوری اطلاعات و ارتباطات سرمایه گذاری می گردد و در کشور ما نیز طی سال های اخیر جهش عظیمی در این بخش ایجاد شده و در بیشتر شهرها و روستاها خدمات ارتباطات وجود دارد.

استاندار هرمزگان این استان را سرپل مالی و توسعه ارتباط فرهنگی و اجتماعی با کشورهای همسایه دانست و اضافه نمود: وجود بنادر، صنایع و پالایشگاه های بزرگ و سواحل گسترده و جاذبه های گردشگری و قابلیت فراوری شناورهای دریایی بزرگ بر اهمیت توسعه ارتباطات و فناوری در هرمزگان اضافه نموده است.

جادری با بیان اینکه سال به سال بر میزان توسعه فناوری اطلاعات در هرمزگان اضافه نموده شده است، توضیح داد: اتصال 376 روستای هرمزگان به اینترنت پر سرعت و توسعه پهنای باند و فیبر نوری موجب دلگرمی مردم استان شده است.

وی با اشاره به بعضی مسائل این بخش، گفت: در بعضی جاده های استان پوشش تلفن همراه وجود ندارد و تلفن ثابت هم در بعضی روستاها مورد تقاضاست، کمبود کارشناسان رشته های مرتبط با آی سی تی و احتیاج بعضی راستاهای فیبر نوری استان به راستا پشتیبان از جمله مسائل ارتباطات و فناوری اطلاعات در هرمزگان است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به مسائل شرکت مخابرات استان، گفت: عدم ایفای نقش پیمانکاران در پرداخت مطالبات کارکنان از مسائل این شرکت است که انتظار داریم برطرف آن پیگیری گردد.

جادری با بیان اینکه کشور ما پس از اجرای برجام در راستا توسعه فراگیر واقع شده است، به اهداف برنامه ششم توسعه اشاره نمود و بیان داشت: استان هرمزگان به دلیل دارا بودن موقعیت مهم مالی به اندازه هشت استان کشور درآمد دارد و رتبه هرمزگان در کسب درآمدهای استانی پنجم است اما در تخصیص بودجه های عمرانی و هزینه ای رتبه 12 کشور را داریم.

وی گفت: با توجه به نقش اساسی که هرمزگان در فراوری درآمد و پاسداری از مرزهای کشور دارد باید صندلی ویژه این استان در تخصیص اعتبارات لحاظ گردد.

استاندار هرمزگان با اشاره به در پیش بودن انتخابات، اضافه نمود: انتخابات فصل مهمی در کشور است و مردم انتظار دارند امانت دار خوبی برای آرای آنها باشیم و ما وظیفه داریم قانون را اجرا و بر اعتماد مردم بیفزاییم و نباید کاری کنیم که اعتماد مردم دچار خدشه گردد.

جادری بیان داشت: روش اعتدال و عقلانیت امروز در جامعه نهادینه شده و اگر این روش دچار خدشه گردد، امید مردم از بین خواهد رفت و اگر هرکس در حد وظیفه قانونی خود کار کند هیچ مسئله ای پیش نخواهد آمد اما بعضی افراد به وظیفه خود قانع نیستند و می خواهند در وظایف دیگران دخالت نمایند که این زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست.

وی اضافه نمود: این انتخابات به پشتیبانی و همراهی مردم احتیاج دارد و مردم نیز در همه صحنه ها حضور گسترده دارند و در اثر حضور حماسی مردم بوده که نظام جمهوری اسلامی در طول 37 سال گذشته در مقابل دسیسه ها و توطئه ها مقاومت نموده است.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: هزار و 276 شعبه اخذ رأی برای استان هرمزگان پیش بینی شده است و تمامی ادارات باید به تامین تجهیزات و امکانات برگزاری انتخابات یاری نمایند.

وی با اشاره به همسایگی استان هرمزگان با پنج کشور حاشیه خلیج فارس است، توضیح داد: کشور عمان می تواند راهی برای بازار هدف در شرق آفریقا باشد که به محصولات هرمزگان همچون کشاورزی، مواد معدنی و خدمات فنی و مهندسی و حتی بهداشت و درمان احتیاج دارند و باید برای این کار برنامه ریزی گردد.

استاندار هرمزگان با گرامیداشت ایام دهه فجر، ادامه داد: در این ایام 612 پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار میلیارد تومان در هرمزگان افتتاح می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 549

به "صندلی ویژه استان هرمزگان در تخصیص اعتبارات باید لحاظ گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صندلی ویژه استان هرمزگان در تخصیص اعتبارات باید لحاظ گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید