توقف ساخت و ساز در حریم قلعه مظفری شهرستان سلسله

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، سید امین قاسمی امروز سه شنبه 2 دی ماه 1399 با اعلام این خبر گفت: عملیات ساخت و ساز طبقه دوم مدرسه ای در حریم قلعه مظفری شهرستان سلسله، متوقف شد.

توقف ساخت و ساز در حریم قلعه مظفری شهرستان سلسله

او اضافه نمود: این مدرسه که در حریم درجه یک بنای تاریخی قلعه مظفری در حال ساخت بود، متشکل از طبقه زیرزمین، همکف و طبقات اول و دوم بود که از ساخت طبقه دوم آن جلوگیری به عمل آمد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان ادامه داد: بلندمرتبه سازی در حریم بناهای تاریخی به دلیل مخدوش کردن دید منظری و بصری آثار، ممنوع است.

قاسمی عنوان نمود: در این راستا با اداره کل نوسازی مدارس توافقاتی داشتیم و مقرر شد از هرگونه ساخت و ساز در طبقه دوم این مدرسه جلوگیری گردد تا به نحو مقتضی موضوع در سطح وزارتخانه مطرح گردد.

او اضافه نمود: قلعه مظفری شهرستان سلسله یکی از بناهای تاریخی مربوط به دوره پهلوی اول است که در فهرست آثار ملی ثبت شده قرار گرفته است، بنابراین طبق قانون هرگونه ساخت و ساز در حریم آن باید با اخذ استعلام و کسب مجوز از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام گیرد.

منبع: گردشبان
انتشار: 10 بهمن 1399 بروزرسانی: 10 بهمن 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1104

به "توقف ساخت و ساز در حریم قلعه مظفری شهرستان سلسله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توقف ساخت و ساز در حریم قلعه مظفری شهرستان سلسله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید