تعامل با مشتریان چطور و چگونه؟!

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، بازاریابی تعاملی را در الویت خود قرار دهید.

به جای مدل سنتی فشار کمپین های بازاریابی، بازاریابی تعامل با روابط موثر و شناسایی نیازها و علائق مشتریان را وارد کارزار تبلیغاتی نموده اند. هدف این بازاریابی این است که مشتریان را در یک رابطه عمیق تر و پایدارتر با یک محصول یا برند وارد می سازد. شعار بازاریابی تعامل این است که در خصوص اینکه چگونه می توانید بفروشید سوالی مطرح ننموده، بلکه بپرسید که چگونه می توانید یاری کنید. در اینجا با خبرنگاران باشید تا پنج ترفند کلیدی برای شرکت ها برای پیشرفت شرکت ها در بازاریابی تعامل را بیان می کنیم:

تعامل با مشتریان چطور و چگونه؟!
  • ساخت یک جامعه. بخش کلیدی بازاریابی تعامل، دادن فرصت صحبت به مشتریان است. صحبت نه تنها در خصوص برندتان، بلکه صحبت با یکدیگر. می توانید این مکالمه را با جویا شدن از نظرات و دیدگاه ها، اهمیت دادن به آنها و دور هم جمع کردن مشتریان در اجتماع های آنلاین آغاز کنید. شرکت نایک به طور سنتی بر تبلیغات رسانه ها اتکا داشته تا عقیده خود را به عنوان ایجاد یک قهرمان در شما ترویج سازد. اخیرا این شرکت عقیده خود را به سوی خدمت به مشتری شخصی شده تغییر داده است. به جای کشاندن همه منابع به یک کمپین تبلیغاتی مجزا برای کفش های کتانی، اکنون شرکت (Niket) با ارائه توصیه های آموزشی به مشتریان و یاری به آنها در جهت ایجاد جوامع آنلاین حول محور تناسب اندام به تبلیغات می پردازد. (Niket)، یک وب سایت است که پیگیری پیشرفت تناسب اندام هر فرد را آسان ساخته و بخشی از کوشش نو نایک محسوب می گردد. زمانی که مشتریان در رسانه های اجتماعی با شما درگیر می شوند، شما می توانید وفاداری آنها را نسبت به برندتان افزایش دهید.
  • مکالمات را ادامه دهید. بخشی از آنچه به معنای داشتن یک نگرش همواره فعال در بازاریابی است این است که شما به طور مستمر با مشتریان تان در ارتباط هستید. انجام درست این کار به نوآوری احتیاجمند بوده و این به معنای جوابگو بودن به مسائل و مسائل مشتری است. اگر بازاریابی خوب عمل کند، مشتریان می خواهند که یک رابطه حقیقی(به معنای رابطه ای مجذوب نماینده و با ثبات که برای هر دو طرف سودآور باشد) با یک برند داشته و این رابطه به پایدار بودن احتیاج خواهد داشت. هدف نهایی تعامل ایجاد یک رابطه احساسی با برند مورد نظرتان است. این فرآیندی است که به صمیمیت و دفاع از برند منجر خواهد شد. این یک معامله تنها نیست بلکه یک مکالمه مداوم است. شما نمی توانید از مشتریان تان انتظار داشته که زمانی که شما می خواهید کار روی یک محصول را آغاز کنید، به شما و برندتان توجه نمایند. شما احتیاج به حضور مداوم دارید تا توجه مشتریان تان را جلب سازید.
  • ایجاد شوق در مردم. مردم برای اطلاعات مفید و آسان ارزش قائل هستند. اما آنها خواستار انگیزه و شوق نیز هستند. یک راه برای ترغیب مشتریان، اشتراک دیدگاه برند تان است. شرکت شیشه سازی Corning، ویدئویی با نام یک روز ساخته شده از شیشه انتشار داده؛ که احتمالات الهام بخش یک روز در آینده نزدیک را نشان خواهد داد؛ در آینده ای که شیشه هایی با تکنولوژی بالا که این کارخانه فراوری می سازد، در هر خانه و اداره ای و در دسترس همه مشتریان است. در واقع شما کوشش خواهید کرد تا تصویری از آینده خلق کنید که الهام بخش است و می خواهید نشان دهید که نقش مهمی در این آینده نزدیک دارید. این امر به خصوص برای شرکت هایی که در کوشش برای ایجاد نسل بعدی تکنولوژی هستند، فایده دارد. روش دیگر برای الهام بخشیدن و ایجاد انگیزه این است که برندتان را عامل اثر اجتماعی کنید. در سال 2013، شرکت چیپوتله (رستوران زنجیره ای آمریکا که به ارائه غذاهای مکزیکی می پردازد) یک انیمیشن با عنوان مترسک به انتشار رساند. یکی از استراتژی های تبلیغاتی شرکت چیپوتله این است که مشتریان بدانند چطور مواد اولیه غذای رستوران های این شرکت مسوولانه کشت و پرورش داده می شوند. این ویدیو با بازدید بسیاری در سطح جهان روبرو شد و جرقه بحث در خصوص سلامت غذا را روشن ساخت. تعداد اندکی از ابتکارات بازاریابی از شرکت Toms پیروز تر بوده است؛ این شرکت یک شرکت تبلیغاتی است که به شما وعده خواهد داد که اگر یک جفت کفش خریداری کنید، یک جفت کفش به یک کودک فقیر در هر جای جهان تعلق می گیرد.
  • پیشنهاد ارزش واقعی به مشتریان. بازاریابی تعامل به معنای راهنمایی با محتوا است نه با محصولات؛ و این محتوا باید به طور واقعی برای مشتریان تان دارای سود باشد. در واقع شما به مشتریان تان در عوض توجه شان، ارزش پیشنهاد می دهید. مارکتو (Marketo)یک ارائه دهنده راه حل های بازاریابی است. او یک مجموعه جامع و کامل از راهنمای قطعی برای یاری به مشتریان برای تسلط بر موضوعاتی مانند بازاریابی دیجیتال، بازاریابی ایمیل، بازاریابی اجتماعی و استانداردهای بازاریابی ارائه خواهد داد. مارکتو در پی مشاوره و آگاهی دادن به مشتریان خود است و در نتیجه حقی برای صحبت و مذاکره پیرامون محصولاتش به دست خواهد آورد.
  • ایجاد ارزش تفریح: بالاتر از ایجاد انگیزه، مشتریان علاقه مندند سرگرم شوند و این یک فرصت بزرگ برای بازاریابی تعامل به شمار میرود. به عنوان مثال کیف پول من کجاست یک بازی محاوره ای آنلاین است که Commonwealth Bank به عنوان راهی برای ترویج تکنولوژی برداشت بدون کارت از عابر بانک Cardless Cash Technology 1 در استرالیا استفاده کرد. این بازی، که برای هر کسی قابل دسترسی است، یک نقشه وسیع از سیدنی را نشان خواهد داد؛ هدف این بازی پیدا کردن یکی از 100 کیف پول گم شده در شهر است که هر کدام حاوی 200 دلار جایزه است. برندگان باید به خودپرداز بانکCommonwealth مراجعه نموده و با استفاده از Cardless Cash جایزه خود را دریافت دارند. طی اولین دوره 10 روزه بازی، کیف پول من کجاست 43هزار بازدیدنماینده منحصربه فرد پیدا کرد که به طور میانه 12 دقیقه را در این سایت صرف نموده بودند.
منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1675

به "تعامل با مشتریان چطور و چگونه؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعامل با مشتریان چطور و چگونه؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید