بزرگترین هواپیمای تجاری دنیا، بزرگتر می گردد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، ایرباس A380 بزرگ ترین هواپیمای تجاری دنیا است. اکنون شرکت تولیدکننده این هواپیما اعلام نموده که در نظر دارد طول بال های این هواپیما را افزایش دهد. همراه خبرنگاران باشید.

بزرگترین هواپیمای تجاری دنیا، بزرگتر می گردد

بر اساس ادعای ایرباس، بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا به زودی بزرگ تر می گردد. این شرکت اعلام نموده که طول بال های این هواپیما را افزایش خواهد داد. بال های این هواپیمای دو طبقه و چهار موتوره در حال حاضر حدود 262 فوت است که این اندازه حدود 32 فوت افزایش خواهد یافت. این کمپانی فرانسوی هدف از انجام این کار را افزایش بهره وری سوخت هواپیما تا بیش از 4 درصد اعلام نموده است. در زیر می توانید اطلاعات مختصری از هواپیمای ایرباس A380 به دست آورید.

  • زمان عرضه: سال 2007
  • قیمت: 436.9 میلیون دلار (در سال 2017)
  • مکان ساخت: تولوز - فرانسه
  • طول: 239 فوت
  • ارتفاع: 79 فوت
  • طول بال های هواپیما: 262 فوت
  • موتور: Rolls-Royce Trent 900s یا Engine Alliance GP7000s
  • تعداد مسافر: 525 نفر در سه کابین یا 835 نفر در یک کلاس
  • محدوده برد: 8350 مایل دریایی
  • ایرلاین ها: امارات - سنگاپور ایرلاین - خطوط هوایی انگلستان
  • اندازه سفارش: در مجموع 104 فروند
  • رقیب: بوئینگ 800-747

ایرباس ممکن است که یک پسوند نظیر neo برای نام این هوایپمای نو در نظر بگیرد. این احتمال وجود دارد که در این هواپیمای نو شاهد مزیت های طراحی و موتور نو باشیم. درست همچون آن اتفاقی که در A320 افتاد.

فابریوس بریگر، مدیر کل ایرباس گفته است:

ما A380neo را عرضه نخواهیم کرد. زیرا هیچ عامل تجاری برای انجام این کار وجود ندارد و این موضوع کاملا واضح و تعیین است. اما این موضوع باعث نمی گردد که ما از انجام بعضی اقدامات که عملکرد هواپیما را بهبود می دهند خودداری کنیم. بنابرین انجام بعضی اقدامات برای افزایش بهره وری موتور هواپیما امری واضح است. بعلاوه افزودن بالچه های نو به هواپیما نیز می تواند موضوعی مناسب باشد.

هواپیمای A380 در سال 2007 برای نخستین بار در خطوط هوایی سنگاپور عرضه شد. اما امارات بیش از هر خطوط هوایی دیگری دارای این نوع از هواپیما است. خطوط هوایی بریتانیا نیز از این هواپیما در چند راستا تعیین استفاده می نماید که از این بین می توان به پرواز لندن به هنگ کنگ و لس آنجلس اشاره نمود. در حالت استاندارد، این هواپیما برای 525 نفر ظرفیت دارد. گفتنی است که دومین هواپیمای بزرگ تجاری دنیا 8-747 نام دارد که متعلق به شرکت بوئینگ است.

مجذوب کنندهیت موضوع افزایش طول بال های هواپیمای A380 این است که شرکت فراوریکننده نیازی نیست تا برای معرفی مدل neo آن مراسمی با هزینه بسیار بالا ترتیب ببیند. از سوی دیگر خطوط هوایی نیز گزینه ای بسیار مجذوب کننده برای خرید در اختیار خواهند داشت. بریگر اعلام نموده که این افزایش طول بال ها نیازی به تقویت بخش اتصال بال به بدنه را ندارد. به طور میانه این نسخه نو از هواپیمای مذکور 436.9 میلیون دلار (343.9 میلیون یورو) قیمت خواهد داشت. چنین قیمتی باعث می گردد که این هواپیمای نو، گران ترین هواپیمای ایرباس باشد.

انتظار می رود که انجام این بهبود ها در هواپیمای مذکور باعث افزایش اندازه سفارشات آن گردد. چرا که در سال 2016 سفارشات کمی برای آن اجرا شده بود. تا به امروز تنها 104 فروند از این هواپیما به وسیله ایرباس فراوری شده است که بر این اساس شرکت فراوری کننده میخواهد اندازه فراوری خود را به یک فروند در ماه کاهش دهد. این کار برای بهبود فضای کسب و کار شرکت مذکور انجام خواهد شد.

اگرچه ایرباس A380 بزرگ ترین هواپیمای تجاری دنیا است، اما لقب بزرگ ترین هواپیما به Antonov An-225 اختصاص دارد. البته باید توجه داشت که تنها یک فروند از این هواپیما فراوری شده که آن نیز مربوط به اتحاد جماهیر شوروی در سال 1988 است. هواپیمای مذکور در حال حاضر نیز مشغول سرویس دهی است و به عنوان هواپیمای باری مورد استفاده قرار می گیرد. طول بال های این هواپیما 290 فوت هستند.

منبع: کجارو / The Daily Telegraph
انتشار: 27 بهمن 1400 بروزرسانی: 27 بهمن 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1660

به "بزرگترین هواپیمای تجاری دنیا، بزرگتر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بزرگترین هواپیمای تجاری دنیا، بزرگتر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید