اعتصاب غذای معترضان به قرنطینه در بوسنی

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، گروهی از بوسنیایی هایی که برای بیش از دو هفته برای توقف گسترش ویروس کرونا در یک خوابگاه دانشجویی در قرنطینه به سر می بردند، در اعتراض به این نوع رفتار دست به اعتصاب غذا زدند.

اعتصاب غذای معترضان به قرنطینه در بوسنی

به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس و آتش نشان های سارایوو، پایتخت بوسنی گفتند، پس از آنکه یک زن در این قرنطینه تهدید کرد که خود را به آتش می کشد و از پنجره خودش را به بیرون پرت می کند، وارد عمل شدند.

پلیس پایتخت بوسنی گفت: این زن پس از مصاحبه با یک پزشک از تصمیمش منصرف شد.

حدود 50 تن از 80 سکنه در این خوابگاه دست به اعتراض زده اند.

معترضان می گویند، بسیاری از آنها دسترسی به انجام تست کرونا ندارند و آزمایش های اجرا شده از سایرین نیز به دست آنها نرسیده است.

برخی هم گفته اند، به داروهایی که برای سایر بیماری ها به آنها نیاز دارند، دسترسی ندارند.

این افراد که در یک هتل در مرکز شهر زنیکا قرنطینه هستند، روز دوشنبه از دریافت غذا امتناع کرده و خواستار آزمایش کرونا و ترک محل در صورت منفی بودن آزمایش خودشان شدند.

تحت اقدامات صورت گرفته برای جلوگیری از گسترش کروناویروس در بوسنی، مقام های این کشور افرادی را که از خارج وارد می شوند، برای 28 روز قرنطینه می کنند.

در جمهوری صرب بوسنی نیز افراد پس از سپری شدن دو هفته باید به قرنطینه خود در خانه ادامه دهند، مگر آنکه نشانه های بیماری کووید-19 در آنها وجود داشته باشد. در قسمت کروات نشین بوسنی نیز افراد برای سراسر دوره بیماری در مراکز دولتی نگهداری می شوند.

در بوسنی 1309 مورد ابتلای قطعی به این بیماری ویروسی اعلام شده و 49 تن جان باخته اند.

پیش از شیوع این بیماری، سیستم بهداشت و سلامت بوسنی ضعیف بود. هزاران پرستار و صدها پزشک این کشور در غرب اروپا به دنبال کار هستند که این مساله باعث شده تا این نگرانی به وجود بیاید که بوسنی ممکن است برای مقابله با این بیماری به زودی با تیم های پزشکی فاقد آموزش کافی روبرو شود.،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 692

به "اعتصاب غذای معترضان به قرنطینه در بوسنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتصاب غذای معترضان به قرنطینه در بوسنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید