اسناد غیررسمی مسکن برچیده می گردد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: مادامی که معاملات غیررسمی به عنوان سند شناخته می گردد خرید و فروش مسکن ملی اجتناب ناپذیر است اما به دنبال مکانیزمی هستیم تا از این پس تمامی جابجایی حوزه مسکن بر پایه اسناد رسمی باشد.

اسناد غیررسمی مسکن برچیده می گردد

به گزارش خبرنگاران، محمود محمودزاده در تبادل نظر با ایسنا اظهار کرد: با وجود آنکه خرید و فروش امتیاز مسکن ملی غیرقانونی است اما مسئله ای در این زمینه وجود دارد که مقابله با این پدیده را سخت می نماید. تا موقعی که از نظر قوانین، معاملات غیررسمی به عنوان سند شناخته گردد نمی توان جلوی اینگونه خرید و فروشها را گرفت.

وی اضافه کرد: تنها اقدامی که در حال حاضر می توان انجام داد این است که به مردم هشدار بدهیم اگر اقدام به خرید و فروش واحدهای اقدام ملی مسکن نمایند متضرر می شوند؛ زیرا در نهایت واحد مسکونی به شخصی که نام نویسی نموده واگذار خواهد شد.

محمودزاده با بیان اینکه به هموطنان توصیه می گردد ریسک خرید واحدهای اقدام ملی را نپذیرند، تاکید نمود: وزارت راه و شهرسازی به هر میزان که از طرف خانه اولی ها تقاضا برای مسکن ملی وجود داشته تامین مسکن خواهد نمود. بنابراین نیازی به خرید امتیاز افراد دیگر نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ما صرفا می توانیم هشدار بدهیم و اطلاع رسانی کنیم که افراد از خرید و فروش واحدهای اقدام ملی خودداری نمایند. اما اگر مصادیقی به ما منعکس گردد به وسیله اصناف و اتحادیه های مرتبط، تخلفات را پیگیری و فرد را سلب امتیاز می کنیم.

وی با اعلام این خبر که برنامه ای برای حذف معاملات غیررسمی در دستور کار واقع شده است گفت: تا زمانی که امکان معاملات وکالتی در کشور وجود دارد طبیعتا خرید و فروش مسکن ملی اجتناب ناپذیر است. اما در حال حاضر برنامه ای در دستور کار واقع شده است که در تمامی جابجایی حوزه مسکن، صرفا اسناد رسمی ملاک قرار گیرد. اگر این اقدام انجام گردد یک حرکت ریشه ای و اساسی در کشور خواهد بود که می تواند جلوی بسیاری از مسائل حوزه مسکن را بگیرد.

بنابراین گزارش، خرید و فروش امتیاز واحدهای اقدام ملی مسکن از اواخر سال 1398 رواج یافت و با وجود آنکه مسئولان همیشه بر غیرقانونی بودن این نوع معاملات تاکید نموده اند این پدیده در فضای مجازی و بعضی دفاتر املاک مشاهده می گردد. بعضی افراد امتیاز خود را با قیمتهای بسیار پایین در حد 20 میلیون تومان می فروشند؛ این در حالی است که در طول عمر فقط یک بار می توانند از امتیاز مسکن یا زمین دولتی استفاده نمایند و با تایید نام افراد برای مسکن ملی، فرم ج آنها قرمز می گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 12 تیر 1400 بروزرسانی: 12 تیر 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1381

به "اسناد غیررسمی مسکن برچیده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسناد غیررسمی مسکن برچیده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید