از معضل طرح نیلوفری تا بافت فرسوده مسکونی در منطقه 17

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، با حضور اعضای شورایاری منطقه 17، مسائل و دغدغه های شهروندان در این منطقه در شورای شهر مطرح شد.

از معضل طرح نیلوفری تا بافت فرسوده مسکونی در منطقه 17

جهت دریافت خدمات نقاشی کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر تهران، شورایاران منطقه 17 میهمان صحن علنی بودند و محسن آقاجانی نماینده شورایاران منطقه 17 به بیان دغدغه ها و مسائل اهالی این منطقه پرداخت و گفت: منطقه 17 از فرسوده ترین مناطق تهران است و امداد رسانی قطعا در معابر نفوذ ناپذیر این منطقه امکان پذیر نیست.

وی با ارائه مشخصاتی از این منطقه اضافه کرد: پایین ترین سطح کیفیت زندگی در منطقه 17 وجود دارد و جالب است بدانید که برای بازگشایی یک سینما به اسم بهاران 5 سال کوشش کردیم تا نهایتا چند روز پیش این سینما در منطقه بازگشایی شد.

وی با اشاره به معضلات خط راه آهن تهران- تبریز که به طرح نیلوفری شهرت یافته گفت: در سال 86 کلنگ این پروژه ملی توسط رئیس جمهور به زمین زده شد و در سال 92 نیز مجددا این پروژه افتتاح شد به گونه ای که من در آذر سال 92 در صحن شورا اعلام کردم که این پروژه نیمه کاره افتتاح شده است و حالا پروژه راه آهن تهران تبریز به ابر مساله منطقه ما تبدیل شده است که نه تنها فرصتی برای ما فراهم نکرد بلکه به یک فاجعه تبدیل شده است چرا که تنها شریان اصلی شمالی و جنوبی منطقه ما به این راه بستگی دارد و قبل از اجرای این پروژه حداقل ما یک پارک در منطقه داشتیم.

آقاجانی با طرح این سوال که چرا دو سال است در خصوص محور نیلوفری به تفاهم نمی رسند اظهار کرد: اجرای این پروژه با بزرگراه صدر برابری می نماید و جالب است بدانید که زیر گذر 9.5 کیلومتری افتتاح کردند که نه تنها معبر تاریکی است بلکه هواکش های آن خوب کار نمی نماید و گاز مونواکسید تخلیه نمی گردد و مطمئن باشید که اگر اتفاقی بیافتد فاجعه رخ خواهد داد.

نماینده شورایاران منطقه 17 با بیان این که 320 هکتار از منطقه 17 را بافت فرسوده به خود اختصاص داده گفت : ما رتبه یک تجمیع در ساخت و ساز را داشتیم اما حالا نبود بسته های تشویقی مناسب شرایطی را رقم زده که ما مانور ساخت و ساز در منطقه نداریم و این در حالی است که 50 درصد بافت منطقه را بافت ناپایدار و غیر مهندسی تشکیل می دهد که تمایل به ساخت و ساز دارند اما شرایط آن فراهم نیست.

وی با انتقاد از نحوه تخصیص بودجه بین مناطق اضافه کرد: به صورت نرمال سالانه 30 درصد به بودجه مناطق اضافه می گردد اما چرا باید بین همه مناطق یک عدد به یک میزان اضافه گردد؟. آیا 30 درصد بودجه در منطقه ای به مانند 17 با منطقه یک یا دو برابری می نماید؟.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 416

به "از معضل طرح نیلوفری تا بافت فرسوده مسکونی در منطقه 17" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از معضل طرح نیلوفری تا بافت فرسوده مسکونی در منطقه 17"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید