تور ترکیه ارزان: آشنایی با شهر تروآ؛ افسانه ای در ترکیه

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، اگر در پی برترین مکان برای سفر می گشت، پیشنهاد می کنیم به رزرو بلیط ترکیه هوایی بپردازید و به این کشور بی نظیر سفر کنید. مطمئنا از انتخاب خود برای خرید تور ترکیه پشیمان نخواهید شد. این کشور، جاذبه های گردشگری، مراکز خرید، رستوران ها، هتل ها، تفریحات متنوع و زیادی دارد و نیز می تواند به هر سلیقه و خواسته ای پاسخ بدهد. در ادامه مطلب درباره شهر تروآ که در استانبول واقع است، صحبت نموده و تاریخچه آن را بیان می کنیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

تور ترکیه ارزان: آشنایی با شهر تروآ؛ افسانه ای در ترکیه

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه ارزان در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

در جنوب غربی استانبول به فاصله 230 کیلومتر، شهر باستانی تروآ در کنار کوه آیدا واقع شده که قدمت این شهر به حدود 5 هزارساله می رسد.

بهتر است بدانید که در میراث دنیای یونسکو، شهر تروآ به ثبت رسیده است. تروآ که در نزدیکی دریای اژه قرار گرفته، آب و هوای حاصلخیزی دارد.

تاریخچه تروآ پیچیده است به طوری که در زمان کاوش این منطقه، 10 شهر باستانی کشف شد. به همین ترتیب، این ناحیه به 10 دسته تاریخی تقسیم بندی شده است.

تاریخچه شهر تروآ

در ترکیه امروزی، شهر باستانی به نام تروآ وجود دارد. در واقع در محل آناتولی، مهاجرنشینی یونانی به نام تروآ قرار داشت.

چندین بار تروآ در طی سال ها بر اثر فراز و نشیب های تاریخ نابود و دوباره ساخته شده است.

در اسطوره شناسی یونان، یکی از وسیع ترین جنگ ها، تروآ می باشد که شاعر یونانی در کتاب ایلیاد، قبل از میلاد مسیح آن را به حماسه کشیده است. بعد از 10 سال جنگ، شهر تروآ بی فایده نابود شد.

ماجرای جنگ 10ساله به این صورت است که پادشاه تروآ به نام هکوب بود که فرزندی به نام پاریس داشت. یک شب همسر پادشاه تروآ در خواب می بیند که آتشی از شکمش برپا شده و کل شهر را می سوزاند.

پیشگویان تعبیر این خواب را پیش بینی کردن که پاریس، آینده شومی خواهد داشت به همین دلیل هکوب به پریام دستور داد که فرزندش را به دور از چشم مادرش بسارقند و در خارج از شهر رهایش نمایند.

پریام طبق دستور هکوب عمل کرد. چوپان ها، پاریس را در کوه آیدا می یابند و بزرگش می نمایند. وقتی پاریس بزرگ می شود، خبر زنده ماندن آن به گوش هکوب و همسرش می رسد.

به همین دلیل آن را به دربار دعوت می نمایند تا به ماموریت برود. ماموریت پاریس برای پادشاه اسپارت بود.

هلن همسر منالئوس بود که خیلی قیاقه زیبایی داشت. در این جا دو تا نظر داده اند.

یکی این که پاریس و هلن عاشق هم می شوند و فرار می نمایند، در جای دیگری هم چنین بیان شده است که به پاریس، آفرودیته می گوید که زیباترین زن دنیا را به تو می دهم اما در صورتی که پاداشی به من بدهی، که در این جا گویا پاریس، هلن را می سارق و به تروآ می برد.آگاممنون برادر منالئوس است.

وقتی که منالئوس این ماجرای پیش آمده را به برادر خود تعریف می نماید، آگاممنون ارتش بزرگی را تشکیل می دهد و کل افسران یونان را دعوت می نماید و از طرف یونان، چندین کشتی روانه شهر تروآ می شوند.

به این ترتیب با محاصره شدن تروآ با دیواره های افسانه ای، جنگ 10ساله شروع می شود.

پایه گذاری تروآ به 300 سال پیش از میلاد مسیح برمی شود. بعد از میلاد تا 500 سال، 9 بار تروآ ویران و دوباره ساخته شده است.

موضوع افسانه ای هلن و پاریس، همان اسب تروآ می باشد که در طول تاریخ از زیرکانه ترین حیله های نبرد به شمار می آید. در زمینه های تمدن، فرهنگ و تجارت، تروآ بین 2000 تا 3000 قبل از میلاد مسیح، پیشرفت نموده بود.

اما به خاطر رخ دادن آتش سوزی بزرگ، به کلی ویران شد. این آتش سوزی به احتمال زیاد بعد از موقعی اتفاق افتاده بود که هلن به وسیله پاریس سارقیده شد و همسر هلن با برادر بزرگش به شهر تروآ حمله کردند.

طی حفاری های انجام شده از این شهر، پی برده شد که فرهنگ های مختلفی در تروآ حضور داشتند.

سلوکیان، پرگامون ها، اسکندر بزرگ، پارس ها و… جزء امپراطوری های بزرگی هستند که در طول تاریخ در تروآ، اقامت داشتند.

محوطه باستانی تروآ در ترکیه

اکنون به ابعاد تقریبی 200 در 150 متر، تپه ای با ده آبادی که روی هم ساخته شده اند، محوطه باستانی تروآ تشکیل شده است.

سه سال پیش از میلاد مسیح، اولین آبادی و در اواخر دوره بیزانس، آخرین آبادی احداث شد. در طی این سال ها، حدود 10 متر، شهر تروآ بر روی تپه ای که روی آن قرار داشت، بالاتر از دشت های اطراف واقع بود.

آب، داردانل تا قسمت شمالی تپه، وقتی که در این ناحیه اولین آبادی ساخته شد، جریان داشت.

اما به مرور زمان، خط ساحل به عقب رفت و در آخرسر یک مایل این تنگه از تروآ فاصله گرفت. قسمت شمالی تپه، تبدیل به باتلاق شد، به همین دلیل در دریای اژه، کشتی ها مجبور شدند لنگر بزنند.

موزه شهر باستانی تروآ

در سال 2018، موزه شهر تروآ تاسیس شد. ارتفاع این موزه برابر با بزرگ ترین ستونی که در تروآ کشف شده، می باشد. معماری این موزه از تروآ الگو گرفته است.

ستون ها، کتیبه های باستانی، سنگ قبرها و… که جزء ده لایه متنوع از آثار کشف شده تروآ هستند، در این موزه وجود دارند.

برای بازدید از این موزه باید ساعات 10 صبح تا 5 بعدازظهر، مراجعه کنید. شایان ذکر است، قیمت بلیط ورودی موزه برای هر نفر، 50 لیر می باشد.

چطور به شهر تروآ دسترسی یابیم؟

خیلی از تورها در داخل کشور ترکیه وجود دارند که پیشنهاد سفر به مدت یک روز برای دیدن تروآ را می دهند. بعلاوه می توانید با اتوبوس هم به این شهر بی نظیر بروید، بستگی به شما دارد که کدام یک از راه ها را انتخاب کنید.

پیشنهاد قبل از سفر به تروآ

پیشنهاد می کنیم، پیش از سفر به تروآ، بازی برد پیت و فیلم تاریخی تروآ را دیدن کنید تا اطلاعات زیادی از این شهر زیبا به دست آورید.

در این مطلب ما به طور کامل در خصوص شهر تروآ، تاریخچه، محوطه، موزه و راه های دسترسی آن را برای شما بیان کردیم.

پیشنهاد می کنیم در زمان سفر به ترکیه، بازدید از این منطقه را هم در برنامه خود قرار دهید و برای یک بار که شده از تروآ دیدن کنید.

بی شک تجربه متفاوتی برای شما خواهد بود. بازدید از این مکان بی نظیر، ارزشش را دارد.

آیا با خواندن مطلب فوق تمایل سفر به تروآ را دارید؟

منبع: دلتابان
انتشار: 29 دی 1400 بروزرسانی: 29 دی 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1629

به "تور ترکیه ارزان: آشنایی با شهر تروآ؛ افسانه ای در ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ترکیه ارزان: آشنایی با شهر تروآ؛ افسانه ای در ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید