آسیب هایی که لنزهای زیبایی به چشم های شما می زند

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، دبیر انجمن چشم پزشکی ایران درباره تبعات و عوارض استفاده از لنزهای چشمی که در آرایشگاه ها عرضه می گردد هشدار داد.

آسیب هایی که لنزهای زیبایی به چشم های شما می زند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، بعضی از آرایشگاه ها برای زیبایی بیشتر به مراجعان خود استفاده از لنز را پیشنهاد می دهند. در بیشتر موارد این لنزها استاندارد نیستند و باعث آسیب جدی به چشم ها می شوند.

علی صادقی طاری، دبیر انجمن چشم پزشکی ایران، گفت: لنز چشمی به عنوان وسیله ای شناخته می گردد که کاربرد پزشکی دارد و ممکن است در موارد خاص برای زیبایی از لنز استفاده گردد که در این صورت نیز باید با چشم پزشک مشورت گردد.

وی با انتقاد از عرضه لنزهای چشمی در آرایشگاه ها اعلام کرد: لنز چشمی را نمی توان همه جا تجویز کرد، زیرا برای استفاده از این لنزها باید از سلامت چشم اطمینان داشت.

صادقی ادامه داد: برای استفاده از لنز باید چشم عاری از هر نوع بیماری باشد. ضروری است افراد حتی اگر می خواهند برای زیبایی از لنز چشمی استفاده نمایند، چشم پزشک آن ها را معاینه کند.

دبیر انجمن چشم پزشکی ایران به لنزهای اجاره ای اشاره نمود و اضافه کرد: عفونت های چشمی از تبعات استفاده از لنزهای اجاره ای است که سلامت بینایی افراد را تهدید می نماید. معاینه چشم قبل از استفاده از لنز بسیار مهم است به طوری که فردی که خشکی چشم دارد نمی تواند از لنزهای چشمی استفاده کند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 393

به "آسیب هایی که لنزهای زیبایی به چشم های شما می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسیب هایی که لنزهای زیبایی به چشم های شما می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید