85 درصد زنجانی ها مستعد ابتلا به کرونا هستند

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: بررسی ها نشان می دهد 85 درصد جمعیت این استان مستعد ابتلا به بیماری کرونا هستند.

85 درصد زنجانی ها مستعد ابتلا به کرونا هستند

به گزارش خبرنگاران آنلاین، دکتر محمدرضا صائینی در گفت وگو با ایرنا افزود: به شهفرایندان زنجانی تاکید می شود، اصول و نکات بهداشتی را به ویژه در تجمعاتی مانند مراسم عروسی و ترحیم بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند و از حضور در این مراسم به طور جدی اجتناب کنند.

وی افزود: گروه های حساس و آسیب پذیر به ویژه سالمندان و زنان باردار جز در موارد بسیار ضروری در سطح شهر تردد نکنند و از حضور در تجمع ها و مکان های شلوغ دوری کنند.

صائینی اظهار کرد: عموم مردم به ویژه گروه های مبتلا به بیماری های زمینه ای برای تردد در سطح شهر از ماسک استفاده کنند و برای حضور در ادارات و فرشگاه ها این مهم را مد نظر قرار دهند. علاوه بر آن شستشوی منظم دست ها با آب و صابون را فراموش نکنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی زنجان ادامه داد: هم اکنون در سطح استان، موارد بستری بیماران کرونا افزایش قابل توجهی دارد که ادامه این فرایند زنگ خطری برای استان محسوب می شود. اگر شرایط حاکم در استان تداوم یابد، امکان برگشت محدودیت ها دور از انتظار نیست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان نیز جمعه 13 تیر گفت: در 24 ساعت گذشته 36 نفر به آمار مبتلایان به کرونا در استان زنجان اضافه کرده شده و هفت نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند.

پرویز قزلباش گفت: در مجموع تا به امروز تست کرونای 1644 نفر براساس یافته های آزمایشگاهی مثبت اعلام شده است.

وی افزود: 576 نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی بستری هستند. در مجموع تا به امروز 192 نفر به علت ابتلا به این ویروس در استان، جان خود را از دست داده اند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 800

به "85 درصد زنجانی ها مستعد ابتلا به کرونا هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "85 درصد زنجانی ها مستعد ابتلا به کرونا هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید