8 ترفند برای استفاده متفاوت از دوربین تلفن همراه

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، دوربین فیلمبرداری شما چیزی بیش از یک لنز معمولی برای ثبت خاطرات است. دوربین گوشی شما می تواند یک صورت فلکی در آسمان را دنبال کند، پول واریز کند و کارهایی بسیار بیشتر از عکس گرفتن انجام دهد. در این گزارش قابلیت های متفاوت دوربین تلفن همراه را مرور می کنیم.

8 ترفند برای استفاده متفاوت از دوربین تلفن همراه

1- یادداشت های سریع

به لطف دوربین تلفن هوشمند می توان تصاویر مربوط به پلاک ماشین، کارت بیمه پزشکی و سایر اطلاعات ضروری را ذخیره کنیم. ثبت عکس معمولاً یک روش سریع برای ذخیره سازی است . عکس گرفتن خیلی سریعتر از یادداشت برداری کار را راه می اندازد. از عکس گرفتن از یک کیف یا کفش پشت ویترین یک مغازه و نظرخواهی از دیگران برای خرید بگیرید تا عکس گرفتن از یادداشت ها، عکس گرفتن از برچسب مواد غذایی در خصوص مقدار کالری آن ها برای ثبت مقدار مکالری مصرفی در روز، عکس گرفتن از مراحل مختلف جدا کردنِ قطعات کامپیوتر برای اینکه برای سر هم کردن دوباره کامپیوتر فرایند را فراموش نکنیم و بسیاری کارهای دیگر هر روزه با دوربین گوشی انجام می شوند.

2- تجسم دکوراسیون خانه

گوشی های مدرن بسیار قدرتمندتر از گذشته هستند. با استفاده از فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی می توان اطلاعات دیجیتالی را به گوشی داد و به وسیله لنز دوربین نتایج آن را مشاهده کرد. برای مثال اگر می خواهید ببینید یک مبلمان به خانه شما می آید برنامه هایی وجود دارند که این امکان را به شما می دهند که بدون آوردن این مبلمان به خانه صرفاً با عکس گرفتن از خانه و مبلمان مورد نظرتان تصویر خانه را با مبلمان تازه بازسازی کنید و بعد برای خرید آن تصمیم بگیرید. بعضی از برنامه ها مانند آمازون و ایکیا از قابلیت های واقعیت افزوده تلفن برای پیش بینی تغییرات در دکوراسیون منزل استفاده می نمایند. البته ایکیا این سرویس را فقط به کاربران آیفون ارائه می دهد.

3- جست وجوی محصولات بر اساس عکس

فرض کنید در خانۀ یکی از دوستانتان چیزی را می بینید و خوشتان می آید اما دوستانتان نمی دانند که آن چیز را از کجا خریده اند. بعضی از برنامه هایی وجود دارند که به شما امکان می دهند از چیزی عکس بگیرید و آن را در سیستم عامل آن ها جست وجو کنید. با این کار این امکان برای شما فراهم می گردد که جستجوی شما برای یافتن جایی که کالای مد نظرتان را دارد راحت تر گردد.

4- لباس و عنیک را از راه دور بپوشید

خیلی از برندها در حال استفاده از واقعیت مجازی هستند. قبل از اینکه چیزی را خریداری کنید یا حتی برای خریدش مراجعه کنید می توانید با استفاده از فناوری واقعیت افزوده و واقعیت مجازی آن را بپوشید یا روی صورت خودتان امتحان کنید و بعد برای خریدش اقدام کنید. به این ترتیب بدون اینکه لازم باشد برای امتحان کردن یک عینک به مغازه مراجعه کنید می توانید آن را روی صورتتان ببینید.

در این زمینه بخوانید:

پرفروش ترین تلفن های هوشمند سال را بشناسید

بازگشت خاص فنلاندی ها: چرا نوکیا هیچ پرچمداری به بازار تلفن های هوشمند عرضه نمی کند؟

بعلاوه گوگل اکنون با همکاری شرکت های لوازم آرایشی و بهداشتی در کوشش است تا هنگام جست وجوی انواع خاصی از آرایش ها، آزمایش مجازی را ارائه دهد. بعضی از شرکت های تولیدنماینده رنگ مو، عینک یا لباس این قابلیت را برای محصولات خود فراهم نموده اند اما ما هنوز منتظریم که این ایده در بین خرده فروشان لباس فراگیر گردد.

5- وصل شدن به شبکه وای فای

اگر شبکه خانگی شما رمز عبور طولانی، پیچیده و منحصر به فردی دارد، دادن آن به دوستان و اعضای خانواده ای که از آن استفاده می نمایند آزار دهنده است. به جای خواندن عبارت عبور طولانی ، آن را به اسم کد QR با استفاده از ابزاری مانند QiFi چاپ کنید. با اسکن این کد تصویری، بدون وارد کردن رمز عبور می توانید به شبکه وای فای متصل شوید.

6- اسکن و آرشیو کردن اسناد

این روزها دوربین تلفن های هوشمند نقش اسکنر را هم بازی می نمایند. نرم افزارهای معروف و شناخته شده ای در این زمینه وجود دارند که با یاری آن ها می توانید هر سندی را به یک سند پی دی اف تمیز تبدیل کنید.

7- ترجمه همزمان علائم و سایر متن ها

اگر به کشوری سفر نموده اید و زبان آنجا را نمی دانید این فرایند می توانند خیلی اضطراب آور باشد. برنامه هایی مانند گوگل ترنسلیت یا همان گوگل ترجمه می توانند به شما یاری نمایند. هم می توانید چیزی تایپ کنید یا بگویید تا از زبان اصلی به زبان مورد نظر شما ترجمه گردد، بعلاوه می توانید دوربین خود را به سمت یک علامت، لیست یا متن بگیرید تا متن را برای شما ترجمه کند.

8- در تکالیف ریاضی یاری بگیرید

در مراحل پیشرفته ریاضی، یک ماشین حساب معمولی دچار محدودیت می گردد. فوتومث یک برنامه واقعیت افزوده است که به شما امکان می دهد تصویری از یک مسئله ریاضی بگیرید، سپس مراحل منجر به پاسخ را مشاهده کنید. این برنامه می تواند مسائل ساده و بعلاوه توابع پیچیده تر مانند لگاریتم، مثلثات و حتی معادلات دیفرانسیل را حل نماید.

منبع: WIRED

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 19 مهر 1400 بروزرسانی: 19 مهر 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1518

به "8 ترفند برای استفاده متفاوت از دوربین تلفن همراه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 ترفند برای استفاده متفاوت از دوربین تلفن همراه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید