گفت وگوی تلفنی پوتین و مرکل؛ کرملین نشست روسیه-ترکیه-آلمان-فرانسه را رد کرد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، در حالی که رئیس جمهور روسیه و صدراعظم آلمان درباره وخامت اوضاع در ادلب و ملاقات آینده پوتین-اردوغان گفت وگو کردند، لاوروف نیز تأکید کرد که طرف روسی توقف مبارزه با تروریسم در سوریه را راهکار مشکل مهاجرت نمی داند.

گفت وگوی تلفنی پوتین و مرکل؛ کرملین نشست روسیه-ترکیه-آلمان-فرانسه را رد کرد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام نمود، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه شب گذشته مذاکرات تلفنی با آنگلا مرکل صدراعظم آلمان داشته و با وی درباره شرایط کنونی در استان ادلب سوریه و نشست سران روسیه-ترکیه که قرار است فردا، پنجشنبه، 5 مارس (15 شهریور) در مسکو برگزار گردد، گفت وگو کرد.

بر اساس اطلاعات کرملین، در این مذاکرات که به ابتکار عمل طرف آلمانی صورت گرفت، مسائل مربوط به حل و فصل اوضاع در سوریه با در نظر دریافت وخیم تر شدن شرایط در منطقه کاهش تنش ادلب در مرکز توجه قرار داشت و ابراز امیدواری شد برگزاری نشست سران روسیه و ترکیه در مسکو موفقیت آمیز بوده و به برطرف بحران کنونی یاری کند.

رهبران دو کشور درباره اوضاع لیبی نیز گفتگو و همچنین توافق کردند به تماس های خود ادامه دهند.

دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز اعلام نموده است که رئیس جمهوری روسیه برنامه ای برای دیدار مشترک با صدر اعظم آلمان و روسای جمهور فرانسه و ترکیه ندارد.

پسکوف روز گذشته در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران گفت: خیر، چنین نشست چهارجانبه ای هماهنگ نشده است و بهتر است صبر کنیم ، ببینیم دیدار دوجانبه روسای جمهور - پوتین و اردوغان برگزار گردد و سپس درباره لزوم دیدارهای دیگر صحبت کرد.

پیش از این بلومبرگ با استناد به سخنان یک مقام بلندپایه حزب حاکم آلمان، از فراهم سازی مقدمات برگزاری نشست چهارجانبه روسیه-ترکیه-آلمان-فرانسه خبر داده بود، ولی سخنگوی کرملین صحت این اطلاعات را رد نموده و در عوض امکان برگزاری نشست سه جانبه روسیه- ترکیه- ایران را بعید ندانست.

راهکار مشکل مهاجرت به اروپا، توقف مبارزه با تروریسم در سوریه نیست

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز گذشته اعلام نمود که مقامات مسکو امیدوارند دیدار ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، روسای جمهوری روسیه و ترکیه به اجرای توافق های مربوط به حل و فصل اوضاع در استان ادلب سوریه یاری نموده و باعث بهبود شرایط گردد.

لاوروف گفت: متأسفانه توافقات روسیه و ترکیه درباره ادلب هنوز عملی نشده است. من امیدوارم که نشست آینده روسای جمهور پوتین و اردوغان در این هفته به ما این امکان را بدهد تا این اوضاع را تغییر دهیم و به سمت تحقق آنچه مورد توافق قرار گرفته حرکت کنیم.

پوتین و اردوغان قصد دارند فردا، پنج شنبه ، 5 مارس (15 شهریور) در مسکو با یکدیگر دیدار نمایند.

به گفته لاوروف ، روسیه نمی تواند با متوقف کردن مبارزه با تروریسم که لازم است، به حل مشکل مهاجرت از سوریه یاری کند.

وزیر خارجه روسیه تاکید نمود: ما نمی توانیم با متوقف کردن مبارزه با تروریسم ، که بعضی سیاستمداران در اروپا خواهان آن هستند، به حل مسائل مهاجرت یاری کنیم. ما پیچیدگی مسئله مهاجرت برای اتحادیه اروپا را کاملاً درک می کنیم. مذاکراتی درباره این مشکل بین روسیه و دفتر امور بین الملل اتحادیه اروپا جریان دارد. ما به این کار ادامه داده و کوشش خواهیم کرد به حل این مشکل یاری کنیم. ولی راهکار آن توقف مبارزه با تروریسم نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 524

به "گفت وگوی تلفنی پوتین و مرکل؛ کرملین نشست روسیه-ترکیه-آلمان-فرانسه را رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی تلفنی پوتین و مرکل؛ کرملین نشست روسیه-ترکیه-آلمان-فرانسه را رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید