گزارش 30 مورد از یک بیماری ناشناخته در انگلیس پس از تزریق واکسن آسترازنکا

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، گزارش یک نوع بیماری ناشناخته میان افرادی که واکسن ویروس کرونا از نوع آسترازنکا (AstraZeneca) را دریافت نموده بودند و موجب لختگی خون غیرمعمول می گردد، مقامات بهداشتی اروپا را گیج نموده است.

گزارش 30 مورد از یک بیماری ناشناخته در انگلیس پس از تزریق واکسن آسترازنکا

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، گزارش یک بیماری ناشناخته میان افرادی که واکسن ویروس کرونا از نوع آسترازنکا AstraZeneca را دریافت نموده اند و موجب لختگی خون غیرمعمول می گردد مقامات بهداشتی اروپا را گیج نموده است.

انگلیس اکنون 30 مورد از این بیماری را گزارش نموده است که نسبت به 5 مورد اولیه افزایش نشان می دهد، این در حالی است که هیچ مورد از این بیماری میان افرادی که واکسن فایزر (Pfizer) را دریافت نموده اند دیده نشده است.

نیویورک تایمز نیز گزارش داد که هیچ مدرکی مبنی بر ارتباط لخته شدن خون با واکسن آسترازنکا وجود ندارد.

به هر حال این موضوع هنوز سازمان های ناظر در انگلیس را به اندازه کافی نگران ننموده است تا از توزیع این واکسن جلوگیری نمایند چرا که این موارد به ندرت اتفاق می افتد. در انگلیس، از هر 600 هزار نفر دریافت نماینده واکسن آسترازنکا یک نفر دچار بیماری لختگی خون شده است.

هنوز هم، آژانس های دارویی انگلیس و اتحادیه اروپا، که سازمان تنظیم نماینده آن هفته آینده تشکیل جلسه می دهد، در حال آنالیز این موضوع هستند.

ماهیت غیرمعمول این موارد لختگی خون این است که غالباً با افت پلاکت همراه هستند که می تواند خونریزی شدیدی را به همراه داشته باشد.

بر اساس این گزارش، بعضی از مقامات بهداشتی اروپا از کمبود اطلاعات در این باره مردد و خسته شده اند.

سرپرست یک تیم پزشکی که این موارد را در اسلو آنالیز می نماید، گفت: ما باید حدس و گمان را درباره اینکه رابطه ای بین این بیماری و این واکسن وجود دارد یا خیر متوقف کنیم.

وی اضافه کرد: همه این موارد سه تا 10 روز پس از تزریق آسترازنکا این علائم را داشتند. ما هیچ عامل تحریک نماینده دیگری پیدا نکردیم.

سازمان تنظیم نماینده مقررات دارویی نروژ نیز خاطرنشان کرد که احتمالاً این ارتباط وجود دارد.

آژانس دارویی انگلیس آدینه شب گفت که هفت نفر پس از دریافت واکسن AstraZeneca بر اثر لخته شدن خون فوت نموده اند اما با وجود این، توصیه خود را برای استفاده از آن تمدید کردند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 11 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1282

به "گزارش 30 مورد از یک بیماری ناشناخته در انگلیس پس از تزریق واکسن آسترازنکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش 30 مورد از یک بیماری ناشناخته در انگلیس پس از تزریق واکسن آسترازنکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید