گذرگاه غول پیکر در شهر آنتریم؛جزیره ای پر رمز و راز و معروف

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، در طول تاریخ افسانه های زیادی در جای جای جهان داشته ایم که هر کدام فلسفه اختصاصی به خودشان را دارا هستند. این بار می خواهیم در مورد یکی دیگر از این افسانه های که مربوط به مردم کشور ایرلند شمالی است صحبت کنیم، افسانه ای که می گویند یک غول آسا جزیره را ساخته است.

گذرگاه غول پیکر در شهر آنتریم؛جزیره ای پر رمز و راز و معروف

گذرگاه غول پیکر در شهر آنتریم در سواحل شمالی کشور ایرلند واقع شده و به جزیره ای پر رمز و راز مشهور هست، باتوجه به شکل ظاهری این منطقه بیشتر مردم ایرلند تا سال ها جرأت وارد شدن به آن جا را در خود نمی دیدند. در این جزیره سنگ ها و ستون ها بطور باور نکردنی در کنار هم قرار گرفته اند و در بعضی از آن ها ترک های عظیمی وجود دارد.

افسانه گذرگاه غول پیکر

سال های زیادی مردم کشور ایرلند بر این باور بودند که منطقه گذرگاه غول پیکرGiant Causeways را موجودی که دارای نیروهای فرا انسانی بوده ایجاد نموده است. قصه بر می شود به یک غول عظیم ایرلند به نام Fion mac Cumhaill که در یک چالش با یکی از اساطیر اسکاتلندی به نام غول Benandonner بوده است. از همین رو Fion هنگامی که متوجه می شود بناندور از وی قوی تر است پیوسته خود از او مخفی نگه می داشته است.

همسر فیون که Oonagh نام داشته فیون را شبیه یک کودک مراقبت می نموده و او را در گهواره قرار داده بوده است. زمانی که بناندور مقدار کودکی درون گهواره است را می بیند، به این فکر میافتد که حتماً پدر این او یک غول پیکری در بین تمام غول های دنیا است. به همین علت از شدت ترس دربرابر پدر فیون Fion|پا پس کشید و با فرار از این منطقه باعث شد تا سنگ ها بشکنند و این جاذبه طبیعی بوجود بیاید.

واقعیت ماجرای گذرگاه غول پیکر

گذرگاه ساحلی غول پیکر با تعداد 40000 ستون سنگی به هم پیوسته از جنس بازالت بر اثر فوران آتشفشان در دوران باستان بوجود آمده است. این منطقه واقع در شهرستان آنتریم در ساحل شمال شرقی ایرلند شمالی در حدود سه مایلی شهر بوشمیلز قرار گرفته است.

حدود 50 تا 60 میلیون سال قبل در دوره زمین شناسی پالئوژن، آتشفشان های پیرامون شهر انتریم بسیار فعال بودند؛ طوری که گاهی وقت ها حتی چند بار در روز فوران می کردند و گدازه های آن روی خاک های آهکی جزیره راه افتاده و مساحت زیادی از زمین های اطراف را می پوشاند.

به مرور زمان این گدازه ها روی زمین حرکت می کردند، شکاف هایی را که در اثر فوران های گذشته ایجاد شده بود می پوشاندند و در تمامی شکستگی ها نفوذ می کردند. ستون های سنگی از دامنه های کوه آغاز و تا ساحل دریا ادامه پیدا می کند و درون آب ناپدید می شوند. ارتفاع این ستون ها گاه به 12 متر هم می رسد.

منبع: گردشبان
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1439

به "گذرگاه غول پیکر در شهر آنتریم؛جزیره ای پر رمز و راز و معروف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گذرگاه غول پیکر در شهر آنتریم؛جزیره ای پر رمز و راز و معروف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید