کمیته استقرار مجدد نیروها در حدیده یک مرکز عملیات مشترک راه اندازی می کند

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، کمیته مشترک استقرار دوباره نیروها در حدیده یمن از توافق برای ایجاد یک مرکز عملیات مشترک جهت برقراری آرامش و نظارت بر آتش بس خبر داد.

کمیته استقرار مجدد نیروها در حدیده یک مرکز عملیات مشترک راه اندازی می کند

به گزارش خبرنگاران، به نوشته روزنامه فرامنطقه ای الشرق الاوسط، کمیته سه جانبه مشترک برای استقرار دوباره نیروها در حدیده شامل نمایندگانی از دولت مستعفی یمن و جنبش انصارالله و با رهبری سازمان ملل پس از ششمین نشست مشترک خود در کشتی سازمان ملل مستقر در آب های آزاد حدیده در بیانیه ای گفت، راهکاری بین المللی را برای برقراری آرامش در حدیده و تقویت آتش بس توافق شده در نشست قبلی کمیته در ژوئن گذشته در پیش می گیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است، بر این اساس توافق شد یک مرکز عملیات مشترک شامل افسران از هر دو طرف برای ارتباط و هماهنگی و نیز افسرانی از سازمان ملل در مقر هیئت سازمان ملل در حدیده ایجاد شود.

در بیانیه یاد شده درباره ماموریت هایی که به این مرکز محول خواهند شد، آمده است: در این مرکز برای مقابله با بالا دریافت تنش ها و مقابله میدانی با تحولات از طریق تماس مستقیم با افسران میدانی مستقر در جبهه های مختلف استان حدیده تلاش خواهد شد.

همچنین در بیانیه یاد شده آمده است، اعضای کمیته مشترک توافق کردند به عنوان اولین گام در راستای تثبیت آتش بس و انتها دادن به مسائل غیرنظامیان ساکن حدیده، تیم های نظارتی در چهار پایگاه در خطوط مقدم شهر حدیده مستقر شوند.

طبق بیانیه مذکور، اعضای کمیته مشترک در نشست اخیر خود ابعاد فنی و عملیاتی پیشنهاد (مارتین گریفیث) فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن درباره اجرای توافقنامه حدیده و مراحل آن را بحث و بررسی کردند و پیشنهادات خود در این زمینه را به زودی ارائه خواهند کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 23

به "کمیته استقرار مجدد نیروها در حدیده یک مرکز عملیات مشترک راه اندازی می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمیته استقرار مجدد نیروها در حدیده یک مرکز عملیات مشترک راه اندازی می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید