کلنگ دو پروژه در دانشگاه آزاد اراک به زمین زده شد، گشایش دهکده فناوران سلامت

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، خبرنگاران/مرکزی کلنگ زنی دو پروژه توسعه مجتمع دامپروری و مجموعه آبزی پروری با حضور استاندار مرکزی در دانشگاه اراک به زمین زده شد.

کلنگ دو پروژه در دانشگاه آزاد اراک به زمین زده شد، گشایش دهکده فناوران سلامت

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای دانشجویی انگلیس هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه آزاد اراک، ظهر امروز علاوه بر کلنگ زنی این دو پروژه، دهکده فناوران سلامت این دانشگاه نیز گشایش یافت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک در حاشیه این مراسم اظهار کرد: توسعه مجتمع دامپروری این واحد دانشگاهی در شهرک دانشگاهی امیرکبیر با اخذ مجوزهای لازم در فضایی به مساحت 8 هزار مترمربع راه اندازی خواهد شد که نزدیک به چهار هزار متر آن فضای مسقف و سالن های پرورش دام خواهد بود و تعداد دام مولد از 50 رأس به 200 رأس و کل گله به 600 رأس افزایش خواهد یافت.

حسین کلانتری افزود: پیش بینی می گردد فراوری شیر از دوهزار کیلوگرم در روز به هفت تن در روز برسد و فراوری گوشت قرمز از سالانه 12 تن به 50 تن در سال افزایش یابد.

وی افزود: مجموعه آبزی پروری(ماهیان سردآبی) در شهرک دانشگاهی امیرکبیر هم در زمینی به مساحت 1500 متر با ساخت 6 استخر هشت ضلعی است که در یک دوره پرورش می تواند 20 تن ماهی قزل آلای رنگین کمان پرورش دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک عنوان نمود: این مجموعه آبزی پروری می تواند احتیاج اراضی کشاورزی دانشگاه را به کودهای شیمیایی کمتر کند و با غنی سازی آب کشاورزی موجب حاصلخیزی اراضی و بهبود کیفیت محصولات فراوریی گردد.

کلانتری گفت: دهکده فناوران سلامت و فروشگاه لبنی در فضایی به متراژ 900 مترمربع با نصب تجهیزات کامل خط فراوری محصولات لبنی نظیر شیر کم چرب، انواع ماست، خامه، کره، کشک، دوغ و انواع بستنی و روزانه تا پنج تن فراورده لبنی بهداشتی و مشتری پسند بدون دخالت دست و کاملا استریل و نهایتا وکیوم شده فراوری خواهد نمود.

وی بیان کرد: این مجموعه علاوه بر درآمدزایی غیرشهریه ای، اشتغال زایی بیش از 30 نفر نیروی انسانی را به صورت مستقیم خواهد داشت.

علی آقازاده استاندار استان مرکزی، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی و دیگر حاضران در مراسم در بدو ورود به دانشگاه با حضور در آرامگاه شهدای جاویدالاثر دانشگاه آزاد اسلامی اراک با ادای احترام و قرائت فاتحه یاد و خاطره قهرمانان 8 سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 مهر 1399 بروزرسانی: 24 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 889

به "کلنگ دو پروژه در دانشگاه آزاد اراک به زمین زده شد، گشایش دهکده فناوران سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلنگ دو پروژه در دانشگاه آزاد اراک به زمین زده شد، گشایش دهکده فناوران سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید