چین به دنبال تصویب قانون امنیت بیولوژیک

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، چین گفت پیش نویس قانون امنیت بیولوژیک را با هدف تضمین سلامت مردم و ثبات جامعه وارد تشریفات قانونگذاری خواهد نمود تا این قانون هرچه زودتر تصویب گردد.

چین به دنبال تصویب قانون امنیت بیولوژیک

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

پس از شیوع کووید-19، شی جین پینگ رییس جمهوری چین از کمیته دایمی مجلس ملی نمایندگان خلق چین درخواست نموده بود که تنظیم قانون و مقررات و ایجاد سیستم درباره امنیت بیولوژیک کشور و سیستم تضمین نظام را تسریع بخشد.

به همین دلیل در پنجاهمین نشست رییس و معاونان سیزدهمین دور کمیته دایمی مجلس ملی نمایندگان خلق چین که روز گذشته ،آدینه، در پکن برگزار گردید، اعلام شد پیش طرح قانون امنیت بیولوژیک 26 ماه جاری (7 اردیبهشت 1399) بار دیگر وارد تشریفات قانونگذاری چین خواهد شد.

ماه اکتبر سال گذشته، کمیته دایمی مجلس ملی نمایندگان خلق چین به عنوان نهاد قانونگذاری این کشور برای نخستین بار پیش طرح قانون امنیت بیولوژیک را مطالعه و آنالیز کرد.

پیش طرح ارایه شده فعالانه با چالش امنیت بیولوژیک کشور مقابله و سیستم امنیت بیولوژیک چین را ایجاد و مرز توسعه تکنولوژی بیولوژیک را با قانون تعیین نموده و با تنظیم اقدامات پیشگیرانه نسبت به تهدید جنگ های بیولوژیکی و بیماری های همه گیر عظیم مانند سارس، ابولا و تهدیدهای بیولوژیک جدید، سلامت مردم و ثبات جامعه را تضمین می نماید.

حزب کمونیست چین: برای مقابله با کرونا با دنیا همکاری می کنیم

از سوی دیگر نشست دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین روز گذشته با ریاست شی جین پینگ دبیرکل این کمیته برگزار گردید که در جریان آن تاکید شد باید با تقویت همکاری های بین المللی به ویژه به وسیله سازمان بهداشت دنیای، یاری های لازم در اختیار کشورهای مربوط قرار گیرد و به شکل های مختلف برای مقابله با بیماری همه گیر یاری کرد.

در این نشست تاکید شد چین باید بیش از پیش در راستای تحکیم شرایط کنونی کنترل کرونا قدم بردارد در این میان، استان هوبی و شهر ووهان باید بر روی درمان و مراقبت دقیق مبتلایان دارای شرایط حاد متمرکز شوند همزمان برای جمعیت های کلیدی تست اسید نوکلئیک و برای سایر جمعیت ها نیز در صورت وجود داوطلب این تست انجام گردد.،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 677

به "چین به دنبال تصویب قانون امنیت بیولوژیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به دنبال تصویب قانون امنیت بیولوژیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید