چه شد که پرونده پرسپولیس و بودیمیر به اینجا رسید؟

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، در نیم فصل لیگ هجدهم زمانی که برانکو ایوانکوویچ راهنمایی پرسپولیس را برعهده داشت، نام مهاجم را به باشگاه داد تا فرایند جذب یکی از آنها اجرایی گردد. در نامه برانکو نام رضا قوچان نژاد و ماریو بودیمیر به چشم می خورد. در آن نامه تاکید شده بود باشگاه ابتدا باب مذاکره با قوچان نژاد را باز کند و اگر فرایند جذب این بازیکن با بن بست روبه رو شد، ماریو بودیمیر جذب گردد.

چه شد که پرونده پرسپولیس و بودیمیر به اینجا رسید؟

مدیران وقت پرسپولیس ابتدا تماس هایی را رضا قوچان نژاد برقرار کردند اما مبلغ 13 میلیاردی درخواستی این مهاجم خیلی زود، مذاکره را به سمت بن بست راهنمایی کرد. از این رو پرسپولیسی ها که خیلی تمایل به جذب مهاجم خارجی نداشتند، از برانکو خواستند گزینه دیگری به غیر از بودیمیر معرفی کند اما سرمربی سرخ ها که اعتقاد ویژه ای نسبت به توانایی فنی مهاجم کروات داشت، اصرار بر جذب او ورزید. در نهایت هم باشگاه پرسپولیس با عقد قراردادی یک فصل و نیمه ماریو بودیمیر را به خدمت گرفت.

قرارداد بودیمیر برای نیم فصل نخست فصل 98 - 97، 180 هزار یورو بود و برای فصل 98 - 99 نیز 320 هزار یورو مشخص شده بود. زمانی که لیگ هجدهم به خاتمه رسید، ماریو بودیمیر درحالی که 33 هزار و 223 یورو از قرارداد نیم فصل نخست خود را دریافت نموده بود، برای تعطیلات پیش فصل به کشورش رفت اما با وجود تهیه بلیت برگشت از سوی باشگاه، دیگر به ایران بازنگشت. او معتقد بود باشگاه پیش از بازگشتش باید حقوق عقب افتاده اش را پرداخت کند اما پرسپولیس برایش نامه نوشته بود که در صورت بازگشت به تهران، می تواند دستمزد خود را دریافت کند.

باشگاه پرسپولیس در نامه خود به این بازیکن نوشته بود که با توجه به تحریم های آمریکا، امکان واریز حقوقش به حساب بانکی وجود ندارد و با توجه به اینکه پیش از این هم دستمزدش را به صورت اسکناس دریافت نموده بود، درصورت بازگشت به ایران می تواند مطالبات خود را دریافت کند. در همین حال رادوشوچ هم که به مرخصی رفته بود به ایران بازگشت حقوقش را دریافت کرد و پرسپولیس همین موضوع را دوباره به اطلاع بودیمیر رساند که اگر مثل رادوشویچ بازگردد، می تواند دستمزدش را بگیرد.

با جدایی ایرج عرب از پرسپولیس و حضور محمد حسن انصاری فرد، بودیمر قراردادش را با پرسپولیس یک طرفه فسخ و شکایتی از این باشگاهه به نزد کمیته مشخص شرایط بازیکنان و مربیان فیفا فه ثبت رساند. با وجود اینکه باشگاه مستندات خوبی درباره این بازیکن در اختیار داشت، به نظر می رسد در تبادل لوایح، دفاع خوبی از پرسپولیس در این پرونده انجام نشد تا در نهایت بودیمیر پرسپولیس را محکوم به پرداخت 475 هزار یورو کند.

در دوره مدیریت انصاری فرد، باشگاه نسبت به این پرونده به دادگاه عالی ورزش اعتراض کرد اما باز هم در تقدیم لوایح و ثبت درخواست اعتراض آنقدر مبتدیانه عمل شد که در نهایت CAS به خاطر ایراد شکلی، رسیدگی به پرونده را رد کرد تا همان رای قیلی کمیته مشخص شرایط بازیکنان و مربیان فیفا پابرجا بماند.

آنالیز این پرونده نشان از ابهامات زیادی دارد که نیازمند آنالیز نهادهای نظارتی است. بازیکنی که فقط دو گل برای پرسپولیس زد و عمل کرد فنی قابل قبولی نداشت، قرار است نزدیک به 500 هزار یورو از این باشگاه بگیرد و کسی نیست پاسخ دهد کمیته حقوقی پرسپولیس چرا در این پرونده با شکست روبه رو شد و در ادامه پرونده اعتراض اش در CAS رد شد. در این میان شاید بهتر باشد جعفر سمیعی که شعار مبارزه با فساد را داده بود، با انتشار لوایح دفاعی باشگاه شفاف سازی کند که شکست در این پرونده تعمدی بوده یا موضوع دیگری در میان بوده است؟

حالا بر اساس اظهارات وکیل ماریو بودیمیر، پرسپولیس فقط تا خاتمه ژانویه 2021 (12 بهمن 99) فرصت دارد تا نزدیک به 500 هزار یورو به حساب بودیمیر واریز کند تا از نقل وانتقالات محروم نشود.

منبع: فرارو
انتشار: 15 بهمن 1399 بروزرسانی: 15 بهمن 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1114

به "چه شد که پرونده پرسپولیس و بودیمیر به اینجا رسید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه شد که پرونده پرسپولیس و بودیمیر به اینجا رسید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید