پایان یافتن عملیات مایه کوبی جمعیت دامی سبک

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، با پایان یافتن عملیات مایه کوبی جمعیت دامی سبک استان کرمانشاه علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک، 2 میلیون و 700 هزار رأس دام واکسینه شدند.

پایان یافتن عملیات مایه کوبی جمعیت دامی سبک

به گزارش گروه استان های خبرنگاران از کرمانشاه، همتی رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی استان گفت : واکسیناسیون جمعیت دام سبک استان علیه بیماری ppr (طاعون نشخوارکنندگان کوچک) از نیمه اردیبهشت امسال شروع و تا پایان شهریور ادامه داشت که در این فاز از مایه کوبی جمعیت دام سبک بالغ و نابالغ استان تحت پوشش مایه کوبی قرار گرفت.

او گفت : برای انجام این طرح از توان بخش خصوصی و دولتی استفاده شد که برای خرید خدمت از بخش خصوصی 10 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد.

او اضافه نمود: PPR یکی از مهم ترین بیماری های عفونی با واگیری بالا در نشخوارکنندگان کوچک اهلی و وحشی است که سبب بروز خسارت های اقتصادی فراوان در صنعت دامپروری می شود، علاوه بر این با توجه به مشترک بودن بیماری بین دام و حیات وحش (نشخوارکنندگان وحشی مانند گوزن، بزکوهی و ...) از این نظر هم حائز اهمیت است.

همتی اضافه نمود: از مهمترین علایم این بیماری تب، بی حالی، ترشحات از چشم و بینی، اسهال، زخم مخاط ناحیه دهان و ... می باشد و در منطقه های که بیماری بومی نیست و گله ها علیه این بیماری ایمن نیستند، میزان واگیری تا 100 درصد و مرگ و میر به 90 درصد می رسد.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی دامپزشکی استان گفت: مهم ترین راه های پیشگیری از این بیماری انجام واکسیناسیون، جلوگیری از تماس دام با حیات وحش، رعایت بیوسکوریتی در دامداری، خرید دام از منطقه ها عاری از بیماری و پایش بیماری در حیات وحش است .

د

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 28 مهر 1400 بروزرسانی: 28 مهر 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1531

به "پایان یافتن عملیات مایه کوبی جمعیت دامی سبک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پایان یافتن عملیات مایه کوبی جمعیت دامی سبک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید