ویزای کدام کشورها به تومان فروخته می گردد؟ ، روسیه با شروع نوسانات ارزی ارائه خدمات سفر به تومان را قطع کرد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، خبرنگاران: سوئیس، ژاپن، کویت، مکزیک و تونس از جمله کشورهایی هستند که خدمات ویزا را در ازای دریافت تومان یا همان ریال ایران ارائه می دهند.

ویزای کدام کشورها به تومان فروخته می گردد؟ ، روسیه با شروع نوسانات ارزی ارائه خدمات سفر به تومان را قطع کرد

برخی از این کشورها پیش از آن که نوسان های ارزی در ایران تشدید گردد، چنین سیاستی را به اجرا گذاشته بودند و برخی دیگر از بهار سال جاری همزمان با شدت دریافت اختلافات ارزی و محدودیت فعالیت صرافی ها، این امکان را برای اتباع ایرانی فراهم نموده اند. البته برعکس این موضوع هم بوده است؛ مثلا روسیه تا اردیبهشت ماه سال جاری خدماتش را به ریال ایران انجام می داد اما از آن موقع به دلار آمریکا تغییر داد.

در فهرست اداره گذرنامه و ویزا وزارت امور خارجه، نام سفارتخانه های اردن، عمان و قطر به عنوان کشورهایی که هزینه ویزا را به واحد پول رایج ایران معادل سازی نموده اند نیز مشاهده می گردد اما پیگیری ها نشان می دهد عمان و قطر درحال حاضر خدمت ویزا را در فرودگاه و در بدو ورود با ارز رایج خودشان یا دلار آمریکا ارائه می دهند که البته امکان صدور ویزا در سفارتخانه های این کشورها به تومان، اما با مبلغ بیشتر همچنان وجود دارد.

ویزای فرودگاهی عمان درحال حاضر به قمیت 16 دلار آمریکا در فرودگاه این کشور صادر می گردد. همچنین برای دریافت ویزای بیزینسی قطر 200 ریال و نوع توریستی آن 120 ریال قطری باید در فرودگاه های بین المللی آن کشور پرداخت.

سفارت اردن نیز با وجود آن که نامش در فهرست کشورهای ارائه دهنده خدمت ویزا به تومان ذکر شده است، اما پس از اعمال سیاست های دولت عربستان سعودی برای منزوی کردن ایران، فعالیتش را در کشورمان رسما کمرنگ کرد و درحال حاضر جوابگوی اتباع ایرانی برای سفرهای توریستی به اردن نیست.

طبق اطلاعات به دست آمده از این سفارتخانه ها درحال حاضر تونس با یک میلیون و 260 هزار تومان، کویت در ازای یک میلیون و 200 هزار تومان، ژاپن با 88 هزار تومان و مکزیک با دریافت معادل ریالی 36 دلار آمریکا برای اتباع ایرانی ویزا صادر می نمایند.

طبق قواعد سفارت مکزیک نیز اتباعی که گذرنامه و ویزا معتبر آمریکا، کانادا، انگلیس و ژاپن یا ویزای چندگانه (مولتیپل) شینگن را داشته باشند، در صورت ارائه مدارک مستند در اثبات توان اقتصادی خود، می توانند با اهدافی چون توریستی، کاری و ترانزیتی، بدون ویزا به این کشور سفر نمایند.

سوئیس نیز در ازای 640 هزار تومان به اتباع ایرانی خدمت ویزا می دهد. هرچند که 26.5 یورو اضافه تر در دفتر پیمانکار ایرانی یا VFS برای ارائه خدمات ویزا دریافت می گردد.

بر اساس گزارش ایسنا، صرف نظر از تسهیلاتی که این سفارتخانه ها برای اتباع ایرانی قائل شده اند، دریافت ویزا از برخی از این کشورها که تهیه مدارک آن ها دشواری در حد ویزای شینگن دارد از جمله کویت، مکزیک و ژاپن، به داشتن دعوتنامه ای قوی منوط است.

منبع: چمدان
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 168

به "ویزای کدام کشورها به تومان فروخته می گردد؟ ، روسیه با شروع نوسانات ارزی ارائه خدمات سفر به تومان را قطع کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویزای کدام کشورها به تومان فروخته می گردد؟ ، روسیه با شروع نوسانات ارزی ارائه خدمات سفر به تومان را قطع کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید