واکنش به فیلم جنجالی غسالخانه قم ، ماجرای کاورهای مشکی در کف غسالخه ، منتشر کننده فیلم که بود؟

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، رئیس اداره متوفیات سازمان آرامستان های شهرداری قم در خصوص انتشار فیلم نگهداری اجساد کرونایی توضیحاتی ارائه کرد.

واکنش به فیلم جنجالی غسالخانه قم ، ماجرای کاورهای مشکی در کف غسالخه ، منتشر کننده فیلم که بود؟

جهت دریافت خدمات معماری ساختمان ویلایی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگاران به نقل از باشگاه خبرنگاران، چند روز پیش فیلمی در فضای مجازی در حال دست به دست شدن بود که در آن فردی از غسالخانه آرامستان بهشت معصومه (س) قم تصاویری منتشر نموده بود که در آن جنازه های بسیاری در کاورهای مشکی در کف غسالخانه را نشان می داد و او در این فیلم با حرف هایش اوضاع را بسیار فاجعه آمیز توصیف و تمام اجساد این غسالخانه را متوفیان کرونا و شرایط را بسیار اسف بارتر از آن چه که هست عنوان می کرد.

رمضانی رئیس اداره متوفیات سازمان آرامستان های شهرداری قم در این زمینه گفت: فردی که چند روز پیش فیلمی از نگهداری اجساد در غسالخانه بهشت معصومه(س)قم در فضای مجازی منتشر کرد از نیروهای داوطلب بود که به قصد یاری به نیروهای غسالخانه آرمستان بهشت معصومه (س) آمده بود.

وی در واکنش به انتشار این فیلم و بازخورد آن اضافه کرد: ورود و خروج افراد به غسالخانه آرمستان بهشت معصومه (س) کاملا تحت کنترل است و فرد خاطی به مراجع قضایی معرفی شده است.

رئیس اداره متوفیات سازمان آرامستان های شهرداری قم با اشاره به نگهداری اجساد متوفیان در این فیلم گفت: این پیکرها بنا به درخواست خانواده بعضی از متوفیان، برای چند روز تا زمان معین شدن نتیجه تست کرونا در سردخانه نگهداری می گردد. متوفیان کرونا باید با رعایت شرایط بهداشتی ویژه تدفین شوند که در صورت منفی شدن نتیجه آزمایش کرونا فرایند تدفین به صورت عادی انجام می گردد.

رمضانی ادامه داد: به جهت جلوگیری از شیوع این بیماری حتی آمبولانس، سردخانه و قطعه ای جداگانه ویژه متوفیان کرونا در بهشت معصومه (س) قم در نظر گرفته شده است.

وی اضافه کرد: جان باختگان کرونای قم فقط در بهشت معصومه (س) و با رعایت دستورات بهداشتی و شرعی دفن می شوند و اجازه دفن آن ها در هیچ یکی از آرامستان های دیگر قم داده نمی گردد.

رئیس اداره متوفیات سازمان آرامستان های شهرداری قم اظهار کرد: این اجساد طبق پروتکل بهداشتی خاص دفن می شوند به طوری که فرد را در بیمارستان به صورت کامل کاور می نمایند و دیگر کسی حق ندارد کاور را باز کند.

رمضانی با قدردانی از روحانیون برای یاری به عوامل آرامستان بهشت معصومه (س) برای تدفین پیکرهای کرونایی گفت: جان باختگان کرونا در قم پس از انجام غسل و کفن با رعایت موارد بهداشتی در قطعه 42 (قطعه بحران) این آرامستان تدفین می شوند.

رئیس اداره متوفیات سازمان آرامستان های شهرداری قم توضیح داد: بر اساس دستور العمل های ابلاغی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا ویروس اجازه انتقال متوفیان کرونا از قم به شهرهای دیگر و بالعکس برای دفن داده نمی گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 452

به "واکنش به فیلم جنجالی غسالخانه قم ، ماجرای کاورهای مشکی در کف غسالخه ، منتشر کننده فیلم که بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش به فیلم جنجالی غسالخانه قم ، ماجرای کاورهای مشکی در کف غسالخه ، منتشر کننده فیلم که بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید