هیچ اقدام هسته ای تا قبل از لغو کامل تحریم ها متوقف یا کند نمی گردد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، معاون سیاسی وزیر امور خارجه با بیان اینکه هنوز مذاکرات به جمع بندی نرسیده، گفت: هیچیک از اقدامات هسته ای فعلی ایران تا قبل از لغو کامل تحریم ها متوقف یا کند نخواهد شد.

هیچ اقدام هسته ای تا قبل از لغو کامل تحریم ها متوقف یا کند نمی گردد

به گزارش خبرنگاران، سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با پرس.تی.وی گفت که تا وقتی آمریکا تمام تحریم های خودش را لغو ننموده و به برجام برنگشته باشد، هیچ یک از فعالیت های هسته ای ایران به ویژه در حوزه غنی سازی نه متوقف می گردد و نه حتی فرایند کاهشی پیدا می نماید.

وی با بیان اینکه تا وقتی آمریکا تمام تحریم های خودش را لغو ننموده و به برجام برنگشته باشد، هیچ یک از فعالیت های هسته ای ایران به ویژه در حوزه غنی سازی نه متوقف می گردد و نه حتی فرایند کاهشی پیدا می نماید، گفت: غنی سازی 20 درصد ما اکنون با سرعتی حتی فراتر از سرعتی که مجلس شورای اسلامی در قانون خودش پیش بینی نموده بود، پیش می رود و مواد غنی شده 20 درصد در حال فراوری است.

عراقچی افزود: این فرایند به همین منوال ادامه پیدا خواهد نمود تا زمانی که توافقی به دست بیاید و بر اساس آن آمریکا تمامی تحریم های خودش را بردارد و همانطور که بارها ذکر شده در یک مرحله همه تحریم ها باید برداشته گردد.

وی همچنین با بیان این که گفت وگوی ما با اروپایی ها، روسیه و چین ادامه دارد، گفت: اینکه بعضا گفته می گردد این گفت وگوها با اروپاست و اروپایی ها هم از آن سو با آمریکا صحبت می نمایند، صحیح نیست. ما اینجا با مجموعه کشورهای عضو فعلی برجام یعنی سه کشور اروپایی، روسیه و چین و اتحادیه اروپا که هماهنگ نماینده برجام است، مذاکره می کنیم و آنها هم از سمت دیگر با آمریکایی ها به شیوه ای که خودشان می دانند، گفت وگو و نتایج را منتقل می نمایند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه و عضو تیم مذاکره نماینده ایرانی در نشست کمیسیون برجام افزود: نشانه هایی بروز نموده است که آمریکایی ها در حال آنالیز مواضع خودشان و حرکت به سمت برداشتن تحریم های کامل هستند؛ ولی ما هنوز در موقعیتی نیستیم که قضاوت کنیم و هنوز مذاکرات به جمع بندی نرسیده است.

عراقچی افزود: تصور می کنم که ما جهت طولانی تری را در پیش داریم؛ اگرچه که حرکت ما حرکت رو به جلوست و فضای مذاکرات فضای سازنده ای است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1285

به "هیچ اقدام هسته ای تا قبل از لغو کامل تحریم ها متوقف یا کند نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ اقدام هسته ای تا قبل از لغو کامل تحریم ها متوقف یا کند نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید