هشدار هواشناسی؛ وزش باد شدید در این منطقه ها کشور ، شنا در سواحل ممنوع

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در جنوب کشور و در پی آن احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری هشدار داد.

هشدار هواشناسی؛ وزش باد شدید در این منطقه ها کشور ، شنا در سواحل ممنوع

به گزارش خبرنگاران، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج، افزایش سرعت باد جنوب شرقی تا حداکثر 32 نات و افزایش ارتفاع موج بین 1 تا 2 متر در محدوده سواحل استان هرمزگان به ویژه در دریای عمان و شرق تنگه هرمز با تاکید بر ساعات اولیه روز تا بعد از ظهر، از شنبه تا اواخر وقت دوشنبه (4 تا 6 شهریورماه) در غرب دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس، منطقه ها ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان اطلاع داد.

بر اثر این مخاطره جوی اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری در تنگه هرمز، احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی، احتمال اختلال در تردد کشتی های تجاری در دریای عمان پیش بینی می گردد.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب های ناشی از این شرایط جوی، خودداری از تردد شناورهای سبک به ویژه در دریای عمان و شرق تنگه هرمز، خودداری از فعالیت های تفریحی و شنا به ویژه در سواحل جاسک، سیریک، هرمز، بندرعباس، قشم، لارک، هنگام و جزیره کیش، اتخاذ تمهیدات لازم جهت تردد شناورهای مسافربری در بنادر مرکزی و شرقی استان و تمهیدات لازم جهت تردد کشتی های تجاری به سمت دریای عمان را توصیه می نماید.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می گردد تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 شهریور 1402 بروزرسانی: 4 شهریور 1402 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1984

به "هشدار هواشناسی؛ وزش باد شدید در این منطقه ها کشور ، شنا در سواحل ممنوع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار هواشناسی؛ وزش باد شدید در این منطقه ها کشور ، شنا در سواحل ممنوع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید