نکات مهم در هنگام خرید شیرآلات ظرفشویی

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، خبرنگاران ؛ یکی از ملزومات هر آشپزخانه، شیر ظرفشویی است و معمولا خانم های خانه دار در طول روز به دفعات از شیر ظرفشویی استفاده می نمایند. نکات بسیار مهمی پیش از خرید شیرآلات ظرفشویی وجود دارند که توجه به آنها می تواند شما را به سمت یک خرید مطلوب پیش ببرد.

نکات مهم در هنگام خرید شیرآلات ظرفشویی

نکات مهم در هنگام خرید شیرآلات ظرفشویی

سهولت در نصب و تعمیر شیر آشپزخانه

گام اول برای استفاده از شیر آشپزخانه خریداری شده، نصب آن است. به همین دلیل سهولت در نصب اهمیت بالایی دارد. سهولت در نصب به شما یاری می نماید که شیر خریداری شده را خود نصب نمایید و دیگر متحمل پرداخت هزینه های اضافی برای نصب شیر نشوید. بعلاوه در هنگام خرید شیر آشپزخانه باید به این نکته توجه شود که در مواقع احتیاج به تعمیر، قطعات شیر خریداری شده قابل دسترس بوده و تعمیر آن کار پیچیده و هزینه بری نباشد.

آنالیز ارتفاع شیر

پیش از آنکه برای خرید شیر ظرفشویی اقدام نمایید، بهتر است فاصله بین سینک و کابینت بالای آن را میزان گیری کنید؛ زیرا محتمل است ارتفاع شیر به گونه ای باشد که در آن فضا قرار نگیرد. به طور کلی پیشنهاد می شود اگر فضای آشپزخانه شما کوچک است، از شیرآلات با ارتفاع بلند استفاده نکنید. بعلاوه خرید شیر ظرفشویی با ارتفاع کم در بعضی موارد می تواند دردسرساز شود. به طور مثال اگر آشپزخانه شما دارای یک سینک یا 3 لگن است، شیر با ارتفاع کم احتمالا نمی تواند تمام تمامی سینک ظرفشویی را پوشش دهد.

آنالیز انواع شیرآلات ظرفشویی

در دنیای شیرآلات ظرفشویی، به چند گونه محبوب و خاص برخورد خواهید داشت و در صورت آشنایی با آنهانهاآنه، فرآیند خرید به شدت آسانتر خواهد شد. نوع اول آن، شیرآلات اهرمی ساده هستند. در بیشتر آشپزخانه ها این نوع شیر مورد استفاده قرار می گیرد و می توان آن را محبوب ترین نامید. نوع دیگری که به تازگی استفاده از آن رونق گرفته است، شیرآلات شلنگدار است. در این شیرآلات، قسمت آبریز متحرک بوده و به یک شلنگ متصل است که در این صورت تسلط شما در شستشو بیشتر خواهد بود.

شیرآلات آشپزخانه فنری سومین نوع شیرآلات ظرفشویی است و ارتفاع آن نسبت به بقیه بیشتر است. به نظر بسیاری از افراد، شیرآلات فنری جذابیت ظاهری بیشتری نسبت به دیگر انواع شیرآلات ظرفشویی دارد.. نوع آخری که در این قسمت به آن می پردازیم، شیرآلات ظرفشویی دیواری است. این نوع شیرآلات برخلاف گونه های ذکر شده، بر روی سینک یا کابینت نصب نمی شود و نصب آن بر روی دیوار صورت می گیرد. با شیر دیواری در مواقع پر کردن آب در قابلمه یا سماور، کار آسانتری خواهید داشت.

شیرآلات تک دسته یا دو دسته؟

همانطور که قطعا می دانید، شیرآلات ظرفشویی معمولا در دو نوع تک دسته و دو دسته فراوری می شوند. شیرآلات ظرفشویی تک دسته همان شیرآلات اهرمی هستند که با چرخاندن اهرم متصل به شیر، دمای مورد نظر را می توان تنظیم نمود. شیرآلات ظرفشویی دو دسته در گذشته بسیار مورد استفاده قرار می گرفتند اما امروزه این مدل را کمتر مشاهده می کنیم. کار کردن با شیرآلات اهرمی تک دسته، به مراتب آسانتر از کار کردن با شیرآلات دو دسته است. اگر شما از آن دسته افراد علاقه مند به شیرآلات کلاسیک یا شیرآلات دیواری نیستید، شیرآلات تک دسته گزینه مناسبی برای شما به شمار می آید.

جنس بدنه و کیفیت آبکاری

جنس بدنه و کیفیت آبکاری، نکته دیگری است که باید به آن توجه داشته باشید. برترین بدنه برای شیرآلات هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ قیمت، بدنه برنجی است. بدنه آلیاژ برنج از دو فلز مس و روی تشکیل می شود و از خواص بسیار مناسبی مانند مقاومت بالا در برابر زنگ زدن و خوردگی، استحکام عالی و خاصیت میکروب کشی بهره مند می باشد. این ویژگی ها باعث شده است تا آلیاژ برنج گزینه بسیار مناسبی برای بدنه شیرآلات محسوب شود.

آبکاری بر روی قسمت خارجی بدنه علاوه بر زیبایی، سبب ماندگاری بیشتر شیرآلات می شود و از این بابت یک نکته بسیار مهم در هنگام خرید است. مرسوم ترین آبکاری، آبکاری کروم بوده و بسیاری از شیرآلات موجود در بازار، به این روش آبکاری شده اند. این روش آبکاری از استحکام و دوام مناسبی برخوردار است، در برابر رطوبت از خود مقاومت خوبی نشان می دهد و دارای قدرت انعکاس بالایی می باشد. از لحاظ قیمتی هم این نوع آبکاری به صرفه است. البته شیرالات با آبکاری کروم از نقطه ضعف نمایان بودن اثر انگشت یا لکه آب رنج می برند. روش های دیگری مانند آبکاری رنگی و PVD هستند که این نقطه ضعف را ندارند اما هزینه بیشتری برای خرید آنها پرداخت نمایید.

البته نکات عنوان شده در این بخش تنها مختص به شیرآلات ظرفشویی نیست؛ بلکه شما در هنگام خرید شیرآلات حمام، شیرآلات توالت و شیرآلات روشویی نیز باید این نکات را مدنظر خود قرار دهید.

اعتماد به برندهای برتر

نکته مهم دیگری که حتما پیش از خرید شیرآلات ظرفشویی به آن توجه نمایید، شناسایی برندهای برتر و سرشناس این حوزه است. در حوزه شیرآلات برندهای بسیاری اعم از ایرانی و خارجی فعالیت دارند و خرید از محصولات این برندها می تواند تصمیم سنجیده و عاقلانه تری باشد؛ زیرا این برندهای سرشناس با فراوری محصولات بسیار با کیفیت، امتحان خود را پس داده اند و رضایت مشتریان خود را کسب کرده اند. البته در زمینه شیرآلات برخلاف دیگر محصولات آشپزخانه، برندهای داخلی کیفیت بسیار بالایی از خود نشان داده اند و تقریبا تمامی بازار در سلطه محصولات با کیفیت داخلی است.

در این حوزه شیرآلات کی دبلیو سی حرف اول را می زند و با توجه به اینکه تکنولوژی ساخت شیرآلات این مجموعه از برند KWC سوئیس منتقل شده است، تمامی محصولات آن در بالاترین استانداردهای اروپایی فراوری و عرضه می شوند. در رده های دیگر نیز برندهای قهرمان، راسان و شودر قرار میگیرند. خرید شیرآلات ظرفشویی از این برندها می تواند خیال شما را از داشتن یک محصول با کیفیت و با دوام آسوده نماید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1708

به "نکات مهم در هنگام خرید شیرآلات ظرفشویی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم در هنگام خرید شیرآلات ظرفشویی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید