مشاور ارشد اشرف غنی: رد طرح امنیتی مناطق شیعه نشین کابل پرسش برانگیز است

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، مشاور ارشد رئیس جمهور افغانستان در امور سیاسی و امنیتی در واکنش به رد طرح امنیتی مناطق شیعه نشین کابل گفت که رد شدن این طرح توسط امنیت ملی پرسش برانگیز شده است.

مشاور ارشد اشرف غنی: رد طرح امنیتی مناطق شیعه نشین کابل پرسش برانگیز است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و مشاور ارشد اشرف غنی در امور سیاسی و امنیتی از رد طرح امنیتی مناطق شیعه نشین غرب کابل انتقاد کرد.

وی در فیسبوک نوشت که رویدادهای جنایتکارانه در دشت برچی در کابل علیه مردم ادامه دارد.

محقق اظهارداشت که رد شدن طرح امنیتی غرب کابل از سوی امنیت ملی نیز در افکار عمومی مردم سؤال برانگیز شده است.

سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان پیش از این در ملاقات با شماری از ساکنان ولایت دایکندی گفته بود که طرح هایی برای تأمین امنیت مناطق مرکزی و غرب کابل را در مشورت نزدیک با مردم تهیه و به اشرف غنی فرستاده است.

محمد راهنمایی رئیس دفتر مطبوعاتی دانش دو روز قبل خبر دادت که طرح امنیتی جدید در مشورت با شورای ولایتی، اعضای شورای محلات، مردم محل، نهادهای امنیتی و علما تهیه و برای اجرا به ریاست جمهوری سپرده شده است.

راهنمایی درباره جزئیات این طرح اظهارداشت: به اشرف غنی پیشنهاد شده تا تشکیلات پلیس و امنیت ملی افزایش یابد، مردم محل در تامین امنیت منطقه دخیل شوند و تعداد پاسگاه های پلیس و ارتش در مناطق آسیب پذیر غرب کابل افزایش باید.

رئیس دفتر مطبوعات معاون دوم رئیس جمهور افغانستان به هشت صبح گفته بود که براساس تحقیقات اجرا شده، بیش از یک میلیون و 600 هزار نفر در غرب کابل زندگی می نمایند و یک هزار و 200 مرکز عام المنفعه از جمله مراکز آموزشی، مدارس، بیمارستان ها، مساجد و دانشگاه ها در این منطقه وجود دارد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1399

به "مشاور ارشد اشرف غنی: رد طرح امنیتی مناطق شیعه نشین کابل پرسش برانگیز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور ارشد اشرف غنی: رد طرح امنیتی مناطق شیعه نشین کابل پرسش برانگیز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید