مدیر فیسبوک: جلوی مداخله ایران و روسیه در انتخابات 2020 آمریکا را می گیریم

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، شرکت فیسبوک دیروز گفت حساب های کاربری شبکه کوچکی را که از داخل ایران فعالیت می کرد، بسته است.

مدیر فیسبوک: جلوی مداخله ایران و روسیه در انتخابات 2020 آمریکا را می گیریم

مدیر فیسبوک در مصاحبه ای مدعی شده است، فیسبوک جلوی مداخلات احتمالی ایران و روسیه در روند انتخابات 2020 آمریکا به وسیله این شبکه را گرفته است.

به گزارش خبرنگاران، مارک زاکربرگ دوشنبه شب در مصاحبه ای با شبکه خبری ان بی سی آمریکا این ادعا را مطرح نموده و گفته است: اینکه ما توانسته ایم آنها را فعالانه شناسایی نموده و از بین ببریم، به نوعی نشانگر این است که سیستم های ما اکنون بسیار پیشرفته تر از گذشته هستند.

مدیر فیسبوک در جریان روند انتخابات ریاست جمهوری 2016 که منجر به پیروزی ترامپ شد، زیر انتقاد شدید نهاده شد. نقدها که بیشتر از ناحیه فعالان چپ و دموکرات آمریکا بود، ناظر بر نفوذ دولت روسیه به وسیله فیسبوک به روند انتخابات و انتشار اخبار جعلی به نفع کمپین انتخاباتی ترامپ و به ضرر هیلاری کلینتون به وسیله این شبکه اجتماعی بود. حتی هفته گذشته کمیته اطلاعات سنای آمریکا هم که اکثریت جمهوریخواهان آن را اداره می نماید، با انتشار گزارشی تحقیقاتی به دخالت روسیه در انتخابات 2016 آمریکا اذعان نموده است.

حالا اما مارک زاکربرگ که مدیر گسترده ترین شبکه اجتماعی دنیا است، پیش دستی نموده و مدعی شده است این شبکه جلوی حساب های جعلی از داخل ایران و روسیه را که هدف آنها پراکندن اطلاعات نادرست و تفرقه انگیز برای تاثیر گذاردن در نتایج انتخابات 2020 آمریکاست، گرفته است.

زاکربرگ در مصاحبه با برنامه وان آن وان شبکه خبری ان بی سی آمریکا

مدیریت شبکه فیسبوک دیروز خاطرنشان کرد که شبکه کوچکی شامل چهار حساب و سه صفحه فیسبوکی، به علاوه هفت حساب اینستاگرامی را که از داخل ایران فعالیت می کرد و عمدتا بر مسائل آمریکا تمرکز داشت، بسته است.

فیسبوک اعلام نموده افراد گرداننده این شبکه چنین وانمود می کردند که شهروند ایالات متحده آمریکا هستند و از حساب های جعلی برای مدیریت صفحات خود استفاده می کردند.

زاکربرگ در مصاحبه دیروز خود خاطرنشان کرد، مدیریت فیسبوک تدابیری خاص را برای جلوگیری از نفوذ خارجی ها در روند انتخابات 2020 آمریکا به وسیله این شبکه به کار بسته است که از جمله آنها برچسب گذاری بر رسانه های دولتی است تا کاربران از صحت منبع اطلاعاتی خود مطمئن شوند.

همچنین فیسبوک برای انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا برنامه ای برای ایجاد یک ردیاب دارد که نشان می دهد نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری چقدر برای تبلیغات خود در داخل این شبکه هزینه می نمایند.

فیسبوک محبوب ترین شبکه اجتماعی در آمریکاست و بسیاری از شهروندان آمریکایی اخبار و اطلاعات مورد احتیاج خود را از داخل این شبکه دریافت می نمایند.

به گفته زاکربرگ این شبکه در جنگی دایمی با تاکتیک های دستکاری اطلاعات است که به وسیله کمپین های مداخله گر خارجی در حال اجرا است و دایما در حال به روز شدن و تغییر تاکتیک است.

به گفته مدیر فیسبوک در مصاحبه دیشب با ان بی سی : این مهم است که مردم بتوانند آنچه را که سیاستمداران می گویند ، بشنوند و ببینند و صحت اظهارات و ادعاهای مطرح شده از جانب سیاستمداران، با دفت توسط خبرنگاران و افراد دیگر مورد آنالیز قرار گیرد.

فیسبوک سال گذشته و در آستانه انتخابات میاندوره ای کنگره آمریکا (2018) هم خاطرنشان کرد طرح های مداخله خارجی از ایران و روسیه بر روند انتخابات میاندوره ای آمریکا را خنثی نموده است. ایران و روسیه همیشه ادعاهای مربوط به کوشش برای دخالت در انتخابات آمریکا به وسیله نفوذ در شبکه های اجتماعی با حساب های کاربری جعلی را رد نموده اند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 190

به "مدیر فیسبوک: جلوی مداخله ایران و روسیه در انتخابات 2020 آمریکا را می گیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیر فیسبوک: جلوی مداخله ایران و روسیه در انتخابات 2020 آمریکا را می گیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید