مایکروسافت تسکبار مخصوص تبلت را بار دیگر به ویندوز 11 می آورد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، اینطور که به نظر می رسد، مایکروسافت در آپدیت تازه ویندوز 11 که اکنون برای کانال توسعه دهندگان هم در دسترس قرار گرفته است در حال آزمایش تسکبار مخصوص تبلت است؛ این تسکبار در ابتدا در ماه فوریه معرفی شده بود اما مایکروسافت بعدا آن را برای توسعه بیشتر از ویندوز 11 حرف کرد.

مایکروسافت تسکبار مخصوص تبلت را بار دیگر به ویندوز 11 می آورد

اگر از کاربران ویندوز 10 هستید و آپدیت های آن را طی چندین ماه اخیر دریافت نموده اید، احتمالا می دانید که در ماه فوریه، تسکبار این سیستم عامل یک سری قابلیت های نو دریافت نموده تا کاربران تبلت های 2 در 1 هم بتوانند برترین استفاده را از آن داشته باشند. اما کمی بعد این قابلیت برای توسعه بیشتر از آپدیت بعدی ویندوز 11 حذف شد. حالا اما مایکروسافت بار دیگر میخواهد آن را برای محصولات واجد شرایط عرضه کند.

شرکت ردموندی در یک پست وبلاگ گفته که این تسکبار به عنوان بخشی از آپدیت نو ویندوز، برای کانال توسعه دهندگان عرضه خواهد شد و فقط هم در دسترس کاربرانی قرار خواهد گرفت که محصولاتی مثل تبلت 2 در 1 دارند و نه لپ تاپ ها یا کامپیوترهای رومیزی.

تسکبار مخصوص تبلت ویندوز 11 به گونه ای طراحی شده که وقتی کاربر با آن کار نمی کند، پنهان می گردد تا آن ها فضای بیشتری برای کار با نمایشگر داشته باشند. البته این پنهان شدن فقط به گونه ای است که اپ های روی آن قابل رویت نیستند؛ کاربر همچنان می تواند به ساعت، تاریخ و مواردی از این دست دسترسی داشته باشد که در تصویر زیر می توانید خیلی بهتر متوجه منظورمان شوید.

یک قابلیت نو دیگر هم که قرار است به ویندوز 11 اضافه گردد، مربوط به تنظیمات است. در آپدیت نو، منوی تنظیمات از لحاظ انیمیشن، تغییری جزئی خواهد داشت به این صورت که اکنون آیکن ها وقتی که آن ها را انتخاب می کنیم، کاملا ثابت نیستند. البته متحرک بودن آن ها فقط برای یک لحظه بسیار کوتاه است و پس از آن دوباره آیکن ثابت می گردد.

این آپدیت نو ویندوز 11 علاوه بر تغییرات یادشده، یک سری باگ های این سیستم عامل را هم در بخش تنظیمات، ویجت ها و تسک منجر رفع خواهد نمود. گفتنی است کاربران کانال توسعه دهنده ویندوز (Dev Channel) هم اکنون می توانند با مراجعه به تنظیمات ویندوز، بخش آپدیت، نسخه پیش نمایش نو را با شماره بیلد 25197 دریافت نمایند.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 20 شهریور 1401 بروزرسانی: 20 شهریور 1401 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1835

به "مایکروسافت تسکبار مخصوص تبلت را بار دیگر به ویندوز 11 می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت تسکبار مخصوص تبلت را بار دیگر به ویندوز 11 می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید