لزوم تدوین آئین نامه جذب مدال آوران المپیک در کمیته ملی المپیک

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، عبدی افتخاری در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به بررسی شرایط به کارگیری و جذب مدال آوران المپیک در ورزش که بررسی آن در کمیسیون مدیریت و برنامه ریزی کمیته ملی المپیک از هفته گذشته آغاز شد، گفت: ریاست کمیته به هیات اجرایی پیشنهادی مبنی بر استفاده از توانمندی و تجارب المپین ها در آینده ارائه کرد که به تصویب هم رسید. با تصمیم هیات اجرایی پیگیری این موضوع به کمیسیون مدیریت و برنامه ریزی محول شد.

لزوم تدوین آئین نامه جذب مدال آوران المپیک در کمیته ملی المپیک

وی با یادآوری اینکه المپین های ورزش ایران دو دسته افراد را شامل می شوند، خاطرنشان کرد: دسته اول افرادی هستند که سن و تجربه بالایی دارند و می توان از آنها در کارگروه استفاده کرد. دسته دوم هم شامل قهرمانانی جوان با تحصیلات آکادمیک می شود که تجربه گروه اول را ندارند اما می توان از آنها و بعد از گذراندن دوره های آموزشی در بدنه کمیته و ورزش استفاده کرد.

رئیس کمیسیون مدیریت و برنامه ریزی کمیته ملی المپیک ادامه داد: لازم است این دسته المپین ها همزمان با پیگیری فعالیت های قهرمانی و تحصیلات آکادمیک خود، در دوره های آموزشی ویژه هم شرکت داشته باشند تا علم لازم در حوزه اداری و سیستمی را هم به دست بیاورند. اینگونه می توان به کارگیری آنها در آینده و در بدنه ورزش را در دستورکار قرار داد.

افتخاری با یادآوری اینکه برای بررسی جذب و به کارگیری مدال آوران المپیک در ورزش کارگروهی ویژه تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: در نشست اخیر این کارگروه پیشنهادهای موردنظر در این زمینه مطرح و در مورد آنها به جمع بندی رسیدیم. این پیشنهادها در مورد چارچوب های چگونگی جذب مدال آوران است. قرار است آنها در نشست فردا اعضای هیات اجرایی مطرح شود.

به گفته رئیس کمیسیون مدیریت و برنامه ریزی نتیجه طرح پیشنهادها و بررسی های تکمیلی برای جذب مدال آوران المپیک منجر به تدوین آئین نامه ای ویژه در این زمینه خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که در وزارت ورزش هم آئین نامه ای برای استخدام قهرمانان وجود دارد که اتفاقات با مصوبه هیات دولت به مرحله اجرا رسید. چه لزومی به تدوین آئین نامه ای جدید با همین مضمون در کمیته ملی المپیک وجود داشت؟، گفت: طبق آئین نامه مصوب در وزارت ورزش قهرمانان می توانند استخدام دستگاه های مختلف شوند اما آئین نامه موردنظر در کمیته ملی المپیک در واقع راستا چگونگی به کارگیری مدال آوران المپیک در ورزش را برای آینده ترسیم می کند و اینکه این ورزشکاران برای حضور در بدنه مدیریت ورزش، علم لازم را از طریق دوره های آموزشی مربوطه به دست بیاورند.

رئیس کمیسیون مدیریت وبرنامه ریزی کمیته ملی المپیک تاکید کرد: کمیته ملی المپیک برای هر طرح و تصمیمی در هماهنگی کامل با وزارت ورزش عمل خواهد کرد. در این زمینه هم در هماهنگی کامل با این وزارتخانه پیش می رویم.

عبدی افتخاری در مورد اینکه در تدوین آئین نامه موردنظر رشته و رنگ مدالِ مدال آوران المپیک حائز اهمیت است؟، گفت: در هر دوره المپیک تعداد مدال آوران ایران 6 - 5 و نهایتاً 8 - 7 نفر هستند. حالا اینکه بخواهیم رشته و رنگ مدال آنها هم را اولویت بندی کنیم، درست و منطقی نیست. در این زمینه خیلی ریز نمی شویم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 720

به "لزوم تدوین آئین نامه جذب مدال آوران المپیک در کمیته ملی المپیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لزوم تدوین آئین نامه جذب مدال آوران المپیک در کمیته ملی المپیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید