قطار کوستال پسیفیک نیوزلند در ماه دسامبر فعالیت خود را از سر می گیرد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، خط آهن کوستال پسیفیک نیوزلند که به علت زلزله سال 2016 فعالیت خود را متوقف نموده بود، بعد از دوسال از اول دسامبر 2018 دوباره راه اندازی می گردد.

قطار کوستال پسیفیک نیوزلند در ماه دسامبر فعالیت خود را از سر می گیرد

نیوزلند اعلام نموده است که خط آهن کوستال پسیفیک (Coastal Pacific) از اول دسامبر 2018، بار دیگر مسافران را در راستا جنوب جزیره، از پیکتون به کریست چرچ و بالعکس جابه جا می نماید. این خط آهن در پی زلزله وحشتناک سال 2016 در کایکورا بسته شده بود. در آگوست 2017، برای حمل بار مجددا مورد استفاده نهاده شد، اما خدمات مسافربری آن همچنان به حال تعلیق باقی ماند تا سنگ ریزه های راستا راه آهن به طور کامل پاکسازی گردد.

بعد از زلزله، تعدادی از ساختمان های شهر تخریب و خط ساحلی دچار تغییر و تحولات شد و به همین علت برای برگشت شهر به شرایط عادی زمان زیادی لازم بود. ریزش کوه تا هفته ها باعث مسدود شدن راه ها شده بود، اما مردم محلی دست به دست هم دادند و این مشکل را حل کردند.

به هر حال قطار کوستال پسیفیک تنها شاخصه این شهر نیست و طبق اعلام لونلی پلنت، خرچنگ های این شهر رتبه هفتم برترین تجربه غذا در دنیا را کسب نموده است و یکی دیگر از مزیت های سفر به این شهر به شمار میرود.

به لطف رشته کوه های کایکورا که از ساحل سر به فلک کشیده اند و منظره خط افق را از آن خود نموده اند، سفر با قطار کوستال پسیفیک یکی از منحصر به فردترین تجربه های سفر با قطار خواهد بود که در امتداد این کوه ها حرکت نموده و منظره ها زیبای اقیانوس آرام را پیشکش نگاه مسافران می نماید. خط آهن ترانزآلپاین (TranzAlpine) نیز خدماتی مشابه کوستال پسیفیک ارائه می نماید، البته راستا آن از کریست چرچ به گری موث و بالعکس است و از وسط پارک ملی گذرگاه آرتور (Arthurs Pass National Park) عبور می نماید.

هر دو خط آهن، به مسافران خود کوپه های سفارشی جادار، جایگاه های راحتی، پنجره های بزرگ، پنجره سقفی و یک کوپه سر باز برای تماشای بهتر منظره ها ارائه می نمایند. امکان رزرو جا از اول دسامبر 2018 تا 28 آوریل 2019 میسر است و با توجه به وقفه دو ساله آن، انتظار می رود بلیت ها خیلی سریع فروخته گردد.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 8 اسفند 1400 بروزرسانی: 8 اسفند 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1671

به "قطار کوستال پسیفیک نیوزلند در ماه دسامبر فعالیت خود را از سر می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطار کوستال پسیفیک نیوزلند در ماه دسامبر فعالیت خود را از سر می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید