عکس ، چینی ها اسرار تازه از خورشید فاش می نمایند؟ (تورهای چین)

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، دیجیاتو نوشت: اولین فضاپیمای اختصاصی چین برای آنالیز خورشید امروز پرتاب می گردد تا به آنالیز طوفان های خورشیدی و خروج جرم از این ستاره بپردازد.

عکس ، چینی ها اسرار تازه از خورشید فاش می نمایند؟ (تورهای چین)

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

چین قرار است امروز اولین رصدخانه خورشیدی اختصاصی خود را به فضا بفرستد تا درباره اسرار ستاره منظومه شمسی تحقیق کند. این فضاپیما می خواهد اطلاعاتی را گردآوری کند که در کشف چگونگی اثرگذاری میدان مغناطیسی خورشید بر خروج جرم از تاج آن و دیگر فوران های ماده از این ستاره به ما یاری خواهد نمود.

بر اساس گزارش Nature، رصدخانه خورشیدی پیشرفته فضایی (ASO-S) از سه ابزار بهره می برد که در انجام اهداف این فضاپیما به چینی ها یاری می نمایند. هزینه ساخت این رصدخانه 126 میلیون دلار بوده و از مدت ها پیش در دست فراوری قرار داشته است.

دانشمندان امروز می دانند که میدان مغناطیسی خورشید باعث خروج انرژی از این ستاره می گردد اما رابطه بین این دو پدیده تا حدودی ناشناخته است. ASO-S به صورت همزمان به آنالیز طول موج های مختلف می پردازد تا از ارتباط این فوران ها با عوامل مبنایی پرده بردارد و دقیقا تعیین کند که علت وقوع این پدیده چیست.

پژوهشگران چینی نام مستعار کوآفو-1 را برای ASO-S انتخاب نموده اند که الهام گرفته از غولی در اساطیر چین است که به سمت خورشید رفت تا آن را رام کند. این ماموریت چهار سال به طول خواهد انجامید و از فاصله 720 کیلومتری زمین به رصد خورشید می پردازد.

ویکوان گن، دانشمند ارشد این ماموریت می گوید این زمان بندی با اوج چرخه خورشید در سال 2024 و 2025 مصادف خواهد شد که به طور میانگین 11 سال طول می کشد: ما در سال های اوج [چرخه] می توانیم فوران های زیادی را ببینیم.

چین انفجارهای خورشید را ارزیابی می نماید

ASO-S بر اصول بنیادی فیزیک در انفجارهای پرانرژی پرتویی که تحت عنوان شراره های خورشیدی شناخته می شوند، تمرکز می نماید و منشأ آن ها را زیر نظر می گیرد. سپس از یافته های این پروژه برای فهم سایر پدیده های کیهان استفاده خواهد شد.

این ماموریت بعلاوه قرار است چگونگی اثرگذاری شراره های خورشیدی و خروج جرم از تاج خورشید بر زمین را ارزیابی کند. کوآفو-1 می تواند آب و هوای فضایی را هم پیش بینی نموده و به محققان اجازه دهد بدانند که این فوران ها چه زمانی اتفاق می افتند و برای پیامدهای آن ها آماده شوند.

ASO-S در میان ابزارهای خود یک مغناطیس سنج دارد که میدان مغناطیسی خورشید را آنالیز می نماید. دوربین X-Ray هم قرار است به ارزیابی انتشار پرتوهای پرانرژی به وسیله الکترون های شراره های خورشیدی بپردازد. یک تلکسوپ تاج نگار هم پلنامای حاصل از شراره ها و خروج جرم از تاج را آنالیز خواهد نمود. از این رو، کوآفو-1 برای اولین بار به وسط تاج خورشید نگاه می نماید، همان جایی که طوفان های خورشیدی به وجود می آیند.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 18 مهر 1401 بروزرسانی: 18 مهر 1401 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1849

به "عکس ، چینی ها اسرار تازه از خورشید فاش می نمایند؟ (تورهای چین)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، چینی ها اسرار تازه از خورشید فاش می نمایند؟ (تورهای چین)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید