ظریف: تمایل زیادی برای سفر به نیویورک در این شرایط نداشتم

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، وزیر خارجه با بیان اینکه تمایل زیادی برای سفر به نیویورک در این شرایط نداشتم، پرسید: آیا حضور وزیر خارجه کشورعضو و موسس سازمان ملل، برای حمایت از منشور ملل متحد آنچنان خطر بزرگی برای آمریکاست که نتواند ویزا صادر کند.

ظریف: تمایل زیادی برای سفر به نیویورک در این شرایط نداشتم

برای دریافت خدمات ویزای توریستی کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز (سه شنبه) در حاشیه مجمع گفتگوی تهران در جمع خبرنگاران درباره عدم صدور ویزا برای وی به منظور سفر به نیویورک گفت: مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به دبیرکل سازمان ملل اعلام نموده که برای وزیر خارجه ایران ویزا صادر نخواهیم کرد و دبیرکل اعلام نموده که حق ایران است که در این نشست شرکت کند.

وی گفت: تمایل زیادی برای سفر به نیویورک در این شرایط نداشتم، اما اجلاس ویژه شورای امنیت سازمان ملل فرصتی بود که جنایات آمریکا را مطرح کنیم. اما دولتی که به تروریسم مالی و جنایات جنگی مبادرت می نماید، برایش مهم نیست که مفاد موافقتنامه مقر با سازمان را نقض کند.

ظریف اضافه نمود: سوالی که باید از دولت یاغی بپرسند این است که از چه چیزی می ترسد؟ آیا حضور وزیر خارجه کشوری که عضو و موسس سازمان ملل بوده، برای حمایت از منشور ملل متحد آنچنان خطر بزرگی برای آمریکاست که نتواند ویزا صادر کند.

وزیر خارجه بیان نمود: این نشانگر ورشکستی آمریکا و رژیم ترامپ است و این ورشکستگی به خاطر مشاوره های غلطشان است و پامپئو به عنوان یک دلقک ویدئویی را گذاشت و خیال کرد مردم ایران و عراق آن افراد مزدوری هستند که به آن ها توصیه می نمایند و مشاوره می دهند، فهمید چقدر توصیه آن ها غلط بوده و دامی که خودش برای رئیس جمهور کشورش درست نموده و آن را به این دام کشانده، فقط برای بغض شخصی است و آن دام خطرناکی بوده که سرانجام حضور آمریکا در غرب آسیا را رقم خواهد زد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 335

به "ظریف: تمایل زیادی برای سفر به نیویورک در این شرایط نداشتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: تمایل زیادی برای سفر به نیویورک در این شرایط نداشتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید