ظریف: ایران آمادگی و ظرفیت بالایی برای تامین امنیت خلیج فارس دارد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، وزیر خارجه کشورمان با اشاره به اینکه ایران دارای بیشترین مرز در خلیج فارس است، بر آمادگی و ظرفیت بالای کشورمان برای تامین امنیت این منطقه تاکید نمود.

ظریف: ایران آمادگی و ظرفیت بالایی برای تامین امنیت خلیج فارس دارد

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای گفتگو و رایزنی با مقامات اروپایی به فنلاند سفر نموده است در ادامه دیدارهای خود، با پکا هاویستو وزیر امور خارجه فنلاند دیدار و در مورد روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی گفتگو کرد.

در این دیدار علاوه بر گفتگو در مورد موضوع کشتی نفتکش گریس 1 و آنالیز آخرین تحولات برجام بویژه ضرورت تسریع در راه اندازی و عملیاتی شدن کامل اینستکس، در مورد امنیت منطقه خلیج فارس و ایده ها و ابتکارات جمهوری اسلامی ایران برای گفتگوهای منطقه ای گفتگو شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تاکید بر ضرورت تحول شناختی در منطقه، با اشاره به اینکه ایران دارای بیشترین مرز در خلیج فارس است، بر آمادگی و ظرفیت بالای کشورمان برای تامین امنیت این منطقه تاکید نمود.

وزیر خارجه فنلاند نیز در این دیدار گفت: علی رغم فشارهای آمریکا بر شرکت های اروپایی، فنلاند و اتحادیه اروپایی از ایجاد سازوکار اقتصادی اینستکس حمایت می نماید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 31

به "ظریف: ایران آمادگی و ظرفیت بالایی برای تامین امنیت خلیج فارس دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: ایران آمادگی و ظرفیت بالایی برای تامین امنیت خلیج فارس دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید