شگرد جاسوسی آمریکایی ها لو رفت

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، ایرنا نوشت: به گزارش رسانه های آمریکایی خلبانان هواپیماهای جاسوسی ایالات متحده، از ساعت های مچی ناوبری استفاده می نمایند تا از ماهواره های خارجی همچون چینی و روسی جاسوسی نمایند.

شگرد جاسوسی آمریکایی ها لو رفت

به گزارش پایگاه خبری آمریکایی دیفنس وان Defence One، خلبانان هواپیماهای لاکهید یو2 (نوعی هواپیمای شناسایی دوربرد و بلندپرواز است که نخستین بار در سال 1955 در ایالات متحده و به سفارش آژانس اطلاعات مرکزی این کشور ساخته شد) از ساعت هایی استفاده می نمایند که به ماهواره های خارجی متصل شده و از آنها پشتیبانی می گیرند.

خلبانان هواپیماهایی جاسوسی لاکهیدیو2، که در خط مقدم فناوری پیشرفته جاسوسی آمریکا قرار دارند، دارای ابزاری پیشرفته همانند ساعت هستند که مختصات ناوبری ماهواره ای را از ماهواره های روسی، چینی و اروپایی دریافت می نماید.

در واقع این ساعت ها در صورت عدم دسترسی به سیگنال، به عنوان پشتیبان ماهواره های سیستم موقعیت یابی ایالات متحده عمل می نماید.

ژنرال جیمز مایک هولمز James Mike Holmes مسئول فرماندهی نبرد هوایی روز چهارشنبه در واشنگتن گفت: خلبانان من با نوعی ساعت پرواز می نمایند که به جی پی اس، بیدو (سامانه ماهواره ای ناوبری چینی)، گلوناس (سامانه ماهواره ناوبری روسی) و سیستم اروپایی گالیلو متصل می گردد.

ژنرال هولمز از این ساعت به عنوان نمونه ای از ایجاد افزونگی در تجهیزات نظامی ایالات متحده یاد کرد با این حال اشاره ای به سازنده ساعت نکرد.

او یادآور شد که نیروی هوایی ایالات متحده در فوریه 2018 (بهمن 97) 100 عدد ساعت ناوبری جرمین دی 2 چارلی، Garmin D2 خریداری نموده است.

این کمپانی ساعت سازی در بیانیه ای اظهار داشت: این ساعت ها برای خلبانان با پیشینه ها و مأموریت های مختلف طراحی شده و دارای نقشه متحرک رنگارنگ و پویاست که فرودگاه ها، محل های داخلی، جاده ها، شهرها و اطلاعات موقعیتی بیشتری را ارائه می دهد.

برای بیش از نیم قرن، هواپیماهای لاکهید یو2 هواپیماهای برتر جاسوسی بوده که قادرند تا ارتفاع بیش از 70 هزارپایی از زمین پرواز نمایند. این هواپیمای تک موتوره برای پرواز در ارتفاع بسیار بلند و همچنین همه شرایط آب و هوایی تا ارتفاع 21 کیلومتری فراوری شده است.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 562

به "شگرد جاسوسی آمریکایی ها لو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگرد جاسوسی آمریکایی ها لو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید