شکست ملیمتری ایران برابر صربستان در ماراتن والیبال

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدارش در هفته چهارم لیگ ملت های والیبال 2018 با نتیجه سه بر دو بربر صربستان باخت اما به رده دهم صعود کرد.

شکست ملیمتری ایران برابر صربستان در ماراتن والیبال

به گزارش ایسنا، تیم ملی والیبال ایران در دومین دیدارش در هفته چهارم لیگ ملت های والیبال 2018 امشب(شنبه) و از ساعت 23:30 رو در روی تیم ملی صربستان نهاده شد و در انتها با وجود ارائه نمایشی درخشان با نتیجه سه بر دو برابر حریف نامدارش باخت تا با کسب یک امتیاز از این بازی و همان چهار پیروزی به رده دهم صعود کند.

در سوی مقابل شاگردان نیکولا گربیچ که ست ­های بازی با امتیاز­های 25-21، 22-25، 25-27، 25-20 و 11-15 به سود خود تمام کردند با هفت برد و 17 امتیاز به رده هفتم صعود کردند.

برای تیم ملی والیبال ایران در این دیدار سعید معروف، میلاد عبادی پور، علی شفیعی، پوریا یلی، سامان فائزی و مرتضی شریفی وارد زمین شدند و در سوی مقابل کواسویچ، ایوویچ، یوویچ، لوبوریچ، پودراسکانین و لیسیناک برای صربستان در ترکیب حضور داشتند.

ست نخست؛ 25-21 ایران

نخستین امتیاز بازی را عبادی پور برای ایران کسب کرد. در تساوی در عدد دو یلی 19 ساله با اعتماد به نفسی عالی توانست یک امتیاز مستقیم سرویس بگیرد. در ادامه آبشار مهاجم صربستان به بیرون رفت تا حساب کار 6 بر 3 به سود ایران گردد. بازیکنان ایران که پس از پیروزی روحیه بخش برابر لهستان گام به این دیدار گذاشته بودند، با توپ گیری عالی در انتهای زمین و تبدیل توپ­ های برگشتی به امتیاز، اختلاف را به پنج امتیاز افزایش دادند تا نتیجه 8 بر 3 گردد. تسلط و تمرکز بازیکنان ایران در زمین بر روی ستاره­ های صربستان تاثیر منفی گذاشته بود؛ تا جایی که پس از یک دفاع دیدنی از شریفی و توپی که لوبوریچ به بیرون زد، نتیجه 12 بر 7 شد تا گربیچ مجبور به فرستادن آتاناسویچ به زمین گردد. همین اختلاف پنج امتیازی تا دومین زمان استراحت فنی ادامه داشت. پس از این وقفه این بار صرب ­ها بودند که با شناسایی مهاجمان ایران و عملکرد پیروز در دریافت انتهای زمین سه امتیاز متوالی کسب کردند تا کولاکوویچ که خطر را بیخ گوشش می­ دید، درخواست زمان استراحت کند. هرچه به انتها بازی نزدیک می­ شدیم تجربه صرب­ ها به کمک­شان می ­آمد و با دفاع مستحکم از لیسیناک بازی 18 بر 17 به نفع ایران دنبال شد. با توپ گیری دیدنی حضرت پور، شاگردان کولاکوویچ پیروز شدند اختلاف را به سه امتیاز افزایش دهند تا گربیچ در امتیاز 21 بر 18 چاره ­ای جز دریافت زمان استراحت نداشته باشد. در لحظات انتهای درخواست ویدیئو چک کولاکوویچ درست از آب درآمد تا بازی 23 بر 19 گردد و در نهایت با برخورد توپ مهاجم صربستان به تور، ایران توانست با نتیجه 25 بر 21 در ست نخست به پیروزی برسد.

ست دوم؛ 22-25 صربستان

در ست دوم صرب­ ها که از بازی بی نقص بازیکنان ایران در ست نخست شوکه شده بودند، به خودشان آمدند و با چند دفاع روی تور در همان ابتدا سه بر صفر پیش افتادند. در ادامه گویا انرژی وصف ناپذیر بازیکنان ایران تمامی نداشت؛ چرا که در دو صحنه یلی و شریفی جوان با استفاده از توپ ­های برگشتی و پاس های دیدنی معروف حساب کار را 5 بر 3 کزدند تا اختلاف کاهش پیدا کند. پس از وقفه زمان استراحت نخست بازهم شاگردان گربیچ دو امتیاز دیگر کسب کردند تا نتیجه 10 بر 6 گردد اما سرویس پرقدرت عبادی پور بدون هیچ عکس العملی از سوی دریافت نمایندگان صربستان در زمین خوابید تا رجحان صرب ­ها به یک امتیاز کاهش پیدا کند. در ادامه صرب ­ها چند سرویس را خراب کردند اما شریفی با یک سرویس قدرتمند توانست بازی را به تساوی بکشاند تا گربیچ زمان استراحت بگیرد اما این وقفه نیز موثر نبود؛ چرا که سرویس­ های شریفی امان حریف را بریده بود و با برگشت توپ، ایران پیروز شد 14 بر 13 از صربستان پیشی بگیرد. با وجود تمام کوشش بازیکنان نام آشنای صربستان برای تسلط بر بازی باز هم ملی پوشان ایران توانستند دو امتیاز دیگر کسب نمایند تا در امتیاز 16 بر 14 دو تیم وارد دومین زمان استراحت فنی شوند. پس از آبشاری که یلی با بی دقتی تمام به بیرون فرستاد، بازی در امتیاز 17 برابر شد تا کولاکوویچ مجبور به درخواست زمان استراحت گردد. با سرویس ­های قدرتمند ایوویچ، دریافت ­های بازیکنان ایران بسیار بد به معروف رسید تا صرب­ ها با اسفاده از فرصت پیش آمده اختلاف را به دو امتیاز افزایش دهند. با ورود میرزاجان پور به زمین به جای شریفی بازیکنان ایران پیروز به کسب سه امتیاز متوالی شدند تا ایران 20 بر 19 پیش افتد. در لحظات حساس و انتهای ست دوم، صرب ­های باتجربه توانسنتد با تیزهوشی و به لطف سرویس­ های قدرتمند آتاناسویچ سه امتیاز متوالی کسب نمایند تا نتیجه را 23 بر 20 به سودشان تعییر دهند و حتی تعویض ­های کولاکوویچ و زمان­ استراحتی که گرفت، نتوانست بر روی سرویس زنی آتاناسویچ تاثر بگذارد و حساب کار 24 بر 20 شد. در انتها با وجود آن که بازیکنان ایران پیروز شدند اختلاف را کم نمایند، اما این صرب ­ها بودند که با نتیجه 25 بر 22 برنده شدند تا بازی در مجموع یک بر یک گردد.

ست سوم؛ 25-27 صربستان

در این ست با توجه به شناختی که بازیکنان دو تیم از هم پیدا نموده بودند، بازی برابر دنبال می ­شد اما با توپ گیری بازیکنان ایران و آبشار دیدنی شریفی که در یک سوم جلوی زمین حریف خوابید، بازی 4 بر 2 به سود ایران شد. با دفاع دیدنی فائزی در برابر آتاناسویچ اختلاف به سه امتیاز افزایش پیدا کرد تا نتیجه 7 بر 4 گردد. در همین لحظات شریفی پس از آن که نتواتنست توپ را دریافت کند، دچار مصدومیت شد و زمین بازی را ترک کرد. در ادامه بازیکنان صربستان بازی را به تساوی کشاندند اما جاخالی دیدنی عبادی پور در انتهای زمین حریف خوابید تا ایران 14 بر 13 پیش بیفتد. در اوج حساسیت در این بازی یلی پیروز شد ایران را به امتیاز 16 برساند اما در یک رالی زیبا و طولانی صرب­ ها با جمع کردن جاخالی معروف و آبشار پرقدرت آتاناسویچ 17 بر 16 جلو افتادند تا کولاکوویچ زمان استراحت بگیرد ولی پس از این وفقه به دلیل نرسیدن توپ به معروف صرب­ ها مهاجمین ایران را شناسایی کردند و با کسب سه امتیاز متوالی نتیجه را 19 بر 16 کردند. در حالی که میرزاجان پور به جای شریفی مصدوم وارد زمین شده بود، توانست با دریافت امتیاز سرویس اختلاف را به حداقل برساند و در ادامه با توپ گیری یلی و آبشار سرعتی شفیعی بازی در امتیاز 19 به تساوی رسید. در حالی که بازی در ست سوم در نهایت حساسیت دنبال می ­شد و دو تیم در امتیاز 22 برابر بودند، اما با تک دفاع مستحکم میرزاجان پور در برابر ایوویچ ایران زودتر از حریف به امتیاز 23 رسید تا در آستانه پیروزی در این ست قرار گیرد. در حالی که آبشار مهاجم ایران با بی دقتی در زمین صربستان جمع شد، اما با اشتباه فردی آتاناسویچ توپ در موقعیتی مناسب در روی تور به میرزاجان پور رسید تا نتیجه 24 بر 23 گردد. در تساوی در عدد 25 مجرد به جای معروف وارد زمین شد اما این تاکتیک هم جواب نداد و در انتها با وجود تمام کوشش بازیکنان ایران این صربستان بود که با نتیجه 27 بر 25 پیروز شد تا در مجموع دو بر یک از ایران جلو بیفتد.

ست چهارم؛ 25-20 ایران

در این ست ایران به دنبال کشاندن بازی به ست پنجم بود و صرب­ ها در اندیشه پیروزی بر کل بازی بر ایران بودند و همین بر حساسیت­ های بازی افزوده بود و بازی تا امتیاز 3 برابر دنبال می ­شد اما با سرویس ­های ریسکی میرزاجان پور که تبدیل به امتیاز شد، ایران 4 بر 3 پیش افتاد. در ادامه با دفاع روی تور کاپیتان ایران برابر کاپیتان حریف اختلاف به دو امتیاز افزایش یافت. پس از آمدن یار تعویضی صربستان به زمین شفیعی از بازیکن تازه وارد امتیاز سرویس گرفت تا در امتیاز 8 بر 4 به سود ایران دو تیم وارد نخستین زمان استراحت فنی شوند. در ادامه صرب ­ها با عملکرد پیروز در توپ گیری توانستند در امتیاز 10 بازی را به تساوی بکشانند اما با دفاعی که بازیکنان ایران در مقابل آتاناسویچ بازهم شاگردان کولاکوویچ توانستند سه امتیاز متوالی کسب نمایند تا گربیچ که در اوج عصبانیت بود، در امتیاز 13 بر 10 به سود ایران زمان استراحت بگیرد. در حالی که صرب­ ها تنها راه غلبه بر ایران را در سرویس ­های ریسکی و قدرتمند دیده بودند، پیروز شدند بازی را در امتیاز 14 به تساوی بکشانند. پس از زمان دوم استراحت فنی دوم بازیکنان ایران که بسیار جنگنده ­تر از حریف نامدارشان بازی می ­کردند، با حمایت ­های انتهای زمین و دفاع کردن آتاناسویچ و توپی که یلی از بین دستان سه مدافع در زمین خواباند، با نتیجه 19 بر 15 جلو افتادند تا گربیچ زمان استراحت بگیرد. در اواخر ست عبادی پور با پروازی بلند آبشار محکمی را در زمین حریف خواباند تا حساب کار 23 بر 19 گردد و ایران در آستانه پیروزی در ست چهارم قرار بگیرد. در نهایت هم سرویس قدرتمند میرزاجان پور پس از برخورد به ساعد­ لیبروی حریف در زمین صربستان خوابید تا ایران با پیروزی 25 بر 20 در ست چهارم بازی را به ست پنجم بکشاند.

ست پنجم؛ 11-15 صربستان

در ست حساس انتهای تجربه صرب­ ها به کمک­شان آمد و شاگردان گربیچ در همان ابتدا سه امتیاز متوالی کسب کردند تا کولاکوویچ مجبور به درخواست زمان استراحات گردد. در حالی که آتاناسویچ در منطقه سرویس بود، پایش بر روی خط ماند تا با این اشتباه بازی 4 بر 2 گردد. در ادامه میرزاجان پور که به عنوان یار تعویضی وارد زمین شده بود، با یک سرویس پرشی و با دقت باعث شد تا دریافت بازیکن صربستان به روی تور بیاید تا شفیعی با کسب چهارمین امتیاز اختلاف را به حداقل برساند. بازیکنان ایران در این لحظات حساس تحت تاثیر سرویس ­های قدرتمند حریف بودند و صرب ­ها توانستند نتیجه را 8 بر 4 نمایند تا زمین بازی عوض گردد. پس از تغییر زمین با دو اشتباه فردی از بازیکنان حریف نتیجه 8 بر 6 شد تا گربیچ ریسک نکند و زمان استراحت بگیرد. با وجود ارائه نمایشی درخشان از بازیکنان ایران صرب­ ها با استفاده از تجربه خود پیروز شدند دو امتیاز کسب نمایند تا نتیجه 10 بر 6 گردد و کولاکوویچ هم زمان استراحت گرفت اما روند امتیازگیری صرب­ ها تمامی نداشت و آن­ها اختلاف را دو برابر کردند تا در امتیاز 12 بر 6 در آستانه پیروزی بر این ست و بازی قرار بگیرند. هرچند در اواخر ست عبادی پور با امتیاز سرویسش نهمین امتیاز را برای ایران کسب کرد تا گربیچ مجبور به درخواست زمان استراحت گردد و با ادامه سرویس های ریسکی عبادی پور و دو دفاع روی تور از مدافعان ایران بازی 13 بر 11 شد، اما در نهایت صربستان پیروز شد با نتیجه 15 بر 11 برنده این ست و بازی گردد.

تیم ملی والیبال ایران در آخرین دیدار­ش در هفته چهارم از ساعت 3 بامداد یک شنبه رو در روی آمریکای میزبان قرار می گیرد.

نتایج کامل دیدار های روز نخست هفته چهارم لیگ ملت های والیبال 2018 به ترتیب زیر است:

کره جنوبی 2 - ایتالیا 3(23-25، 19-25، 25-22، 25-22 و 12-15)

استرالیا 3 - چین 1(25-27، 41-39، 29-27 و 25-21)

فرانسه 3 -برزیل صفر(25-19، 25-23 و 25-23)

آلمان 3 - آرژانتین 1(25-19، 25-19، 20-25 و 25-22)

بلغارستان 3 - کانادا صفر(25-22، 25-19 و 29-27)

روسیه 3 - ژاپن صفر(25-16، 25-22 و 25-23)

ایران - صربستان(25-21، 22-25، 25-27، 25-20 و 11-15)

آمریکا - لهستان(ساعت 3 بامداد یکشنبه)

منبع: انتخاب
انتشار: 30 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 220

به "شکست ملیمتری ایران برابر صربستان در ماراتن والیبال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکست ملیمتری ایران برابر صربستان در ماراتن والیبال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید