سفیر ایران وضع سلامتی دانشجویان ایرانی در بلاروس را پیگیری کرد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس در دیدار با پروفسور آناتولی سیکورسکی رئیس دانشگاه دولتی پزشکی مینسک درباره سلامتی دانشجویان ایرانی و تسهیل شرایط بازگشت آنها به کشور، گفت وگو کرد.

سفیر ایران وضع سلامتی دانشجویان ایرانی در بلاروس را پیگیری کرد

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، پروفسور سیکورسکی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات دانشگاه پزشکی مینسک در خصوص حفظ سلامتی دانشجویان، تأکید کرد: نگاه یکسانی به حفظ سلامتی همه دانشجویان، صرف نظر از ملیت آنها دارند و حتی هیچ فرقی بین دانشجویان بلاروسی و خارجی قائل نیستند.

سعید یاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس نیز ضمن تشکر از تلاش های مدیران دانشگاه پزشکی مینسک در خصوص تأمین سلامتی دانشجویان، تأکید کرد که سفارت آماده همه گونه همکاری با دانشگاه برای افزایش ضریب سلامتی دانشجویان ایرانی و حصول اطمینان در این باره است.

همچنین، طرفین راهکارهای تسهیل بازگشت آن دسته از دانشجویان ایرانی که خواستار بازگشت به کشور هستند را بررسی و تأکید کردند تا حصول نتیجه در این باره و تمهید شرایط لازم، به رایزنی خود ادامه خواهند بود.

به گزارش ایرنا، طرف بلاروسی اطمینان داد که همه اقدامات لازم را به منظور همکاری با سفارت در جهت رفع مسائل و نگرانی های تحصیلی دانشجویان ایرانی و مساعدت در بازگشت آنها به ایران را فراهم خواهد کرد.

800 دانشجوی ایرانی غالباً در رشته های علوم پزشکی دانشگاه های بلاروس در حال تحصیل هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 658

به "سفیر ایران وضع سلامتی دانشجویان ایرانی در بلاروس را پیگیری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران وضع سلامتی دانشجویان ایرانی در بلاروس را پیگیری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید