سفر با هواپیما بدون آلودگی؛ رویایی که به زودی به واقعیت بدل می گردد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، آلوده ترین بخش هر هواپیما همان قسمتی است که مسافرها، سینی غذا و سرشان را روی آن می گذارند!

سفر با هواپیما بدون آلودگی؛ رویایی که به زودی به واقعیت بدل می گردد

طبق گفته های یک فراورینماینده، میکروب ها و آلودگی هایی که با چشم غیرمسلح دیده نمی شوند و معمولا در جایگاه های هواپیما به وفور یافت می شوند، به زودی به تاریخ می پیوندند. کارخانه سازنده جایگاه هواپیمای Recaro تأیید نموده که آن ها در حال فراوری جایگاه های جدیدی هستند که با استفاده از ضد عفونی نماینده ای که به درون جایگاه ها تزریق می گردد، تقریبا تمام میکروب ها را از بین می برد. Recaro می گوید که روی بخش های پلاستیکی جایگاه که زیاد لمس می شوند (مانند سینی های میز و سطوح پلاستیکی پشت جایگاه) نوعی پوشش بهداشتی کشیده می گردد و سطح محافظت از مسافران از باکتری ها را بالا می برد.

دکتر مارک هیلر، مدیر عامل شرکت Recaro در مصاحبه ای با لونلی پلنت گفت که این شرکت امیدوار است که بتواند این محصول را ظرف یک یا دو سال آینده به بازار معرفی کند. بیشتر هواپیماهای مدرن از سیستم های فیلترینگ متشکل از ذرات آرستانت با کارآیی بالا استفاده می نمایند که گفته می گردد 99.97٪ از ذرات هوا را از بین می برند. اما هیلر خاطرنشان می نماید که علت تصمیم آن ها برای توسعه این جایگاه ها، بهره گیری از ویژگی هایی است که ارزش واقعی را به جایگاه ها بیفزایند. شرکت Germfalcon، شرکتی که این دستگاه ضدعفونی نماینده را اختراع و به ثبت رسانده، چندین سواب بهداشتی را در اطراف جایگاه ها نصب نموده است. این شرکت به این نتیجه رسیده که بخشی که دارای بیشترین آلودگی است، بالش هایی است که در جایگاه های راهرو استفاده می شوند و مردم در حین راه رفتن، به آن ها تکیه می نمایند.

هیلر ضمن اشاره به مطالعه ای که به وسیله دکتر الکساندرا منگیلی و دکتر مارک گندرو صورت گرفته است، می گوید با این که هواپیماها در حال حاضر بیشتر آلودگی ها را فیلتر می نمایند، اما موادی که باکتری کمتری را جذب خود می نمایند، قابلیت بیشتری برای کاهش خطر انتقال بیماری عفونی دارند. او می گوید:

ما به شدت در پی ارتقاء فناوری ضد باکتریایی خود هستیم تا ایمنی و آسایش بیشتری را برای مسافران به ارمغان بیاوریم.

چه کار دیگری برای کاهش میکروب ها می توان انجام داد؟

به تازگی، تحقیقی که به وسیله شرکت بوئینگ صورت گرفته، به این نتیجه رسیده است که بعید به نظر می رسد یک فرد بیمار کل هواپیما را بیمار کند، اما نشستن در کنار یک فرد بیمار خطر مبتلا شدن را بالا می برد. این تحقیق ثابت کرد که برترین کار برای کاهش این احتمال آن است که یک جایگاه را در کنار پنجره برگزینید؛ چرا که در این صورت شما افراد کمتری در تماس خواهید بود. بعلاوه، توصیه می گردد که ماندن در جایگاه خودتان هم به کم کردن تعاملات شما یاری خواهد نمود. افرادی که در جایگاه های راهرو می نشینند بیشتر از بقیه رفت و آمد می نمایند و در نتیجه، ریسک ابتلا به بیماری در این افراد افزایش می یابد.

منبع: کجارو / lonelyplanet
انتشار: 27 فروردین 1401 بروزرسانی: 27 فروردین 1401 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 1712

به "سفر با هواپیما بدون آلودگی؛ رویایی که به زودی به واقعیت بدل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر با هواپیما بدون آلودگی؛ رویایی که به زودی به واقعیت بدل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید