سعید بیابانکی دبیر علمی جشنواره شعر فجر شد

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعید بیابانکی به عنوان دبیر علمی چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر فجر منصوب شد.

سعید بیابانکی دبیر علمی جشنواره شعر فجر شد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سعید بیابانکی به عنوان دبیر علمی چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر فجر منصوب شد.

در حکم انتصاب دبیر علمی آمده:

جناب آقای سعید بیابانکی

نظر به پیشنهاد معاونت امور فرهنگی و با توجه به سوابق و تجارب ارزنده جناب عالی در عرصه شعر و پژوهش های گرانسنگ ادبیات فارسی، به موجب این حکم به عنوان دبیر علمی چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر فجر منصوب می شوید.

امید است بر اساس وظایف مندرج در آیین نامه جشنواره، اقدام لازم را معمول نمایید.

مزید توفیق شما را از خداوند متعال مسالت دارم.

سید عباس صالحی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

یادآور می گردد پیش از این در حکم دیگری، مهدی قزلی به عنوان دبیر اجرایی چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر فجر منصوب شد.

دبیر علمی چهاردهمین جشنواره بین المللی شعر فجر را بشناسیم

سعید بیابانکی متولد چهارم مهرماه سال 1347 در خمینی شهر اصفهان است. در سال 1369 اولین کتاب شعرش با نام ردپایی بر برف منتشر شد؛ ولی با انتشار کتاب نیمی از خورشید رخ داد در سال 1376 به عنوان شاعری با زبان خاص، متفاوت و صاحب سبک در جامعه ادبی شناخته شد.

بیابانکی قالب های متفاوت شعری از جمله سنتی، سپید، غزل و چارپاره را آزموده است؛ ولی در میان آن ها، چارپاره های او شهرت بیشتری دارد. وی در چارپاره های خود به مفاهیمی، چون عشق، مذهب، مسائل اجتماعی و تاریخی و همچنین زندگی شهدا و مسائل فرهنگی پرداخته است. سید علی موسوی گرمارودی در خصوص چارپاره های او که در کتاب سنگچین آمده است، چنین گفته: چارپاره های سعید بیابانکی از چارپاره های شاعران دهه چهل و پنجاه هم بهتر است

از سوابق اجرایی وی می توان به دبیری جشنواره شعر و داستان جوان سوره، عضویت در شورای عالی شعر صدا و سیما، عضویت در شورای سیاست گذاری جشنواره شعر فجر و عضویت در شورای شعر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره نمود.

سعید بیابانکی بخاطر اشعار زیبای خود بار ها مورد تشویق قرارگرفته است و پیروز به دریافت جایزه کتاب فصل و نامزد دریافت جایزه کتاب سال بابت کتاب سنگچین شده است. همچنین در سومین جشنواره شعر فجر به عنوان برگزیده معرفی شده است.

از آثار وی می توان به در پایی بر برف، نیمی از خورشید، نه ترنجی، نه اناری، نامه های کوفی، سنگچین، یلدا، هی شعرِ تر انگیزد (مجموعه اشعار طنز)، سکته ملیح، چقدر پنجره (گزیده غزل)، جامه دران و لبخند های مستند (نثر های کوتاه طنز) اشاره نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 363

به "سعید بیابانکی دبیر علمی جشنواره شعر فجر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سعید بیابانکی دبیر علمی جشنواره شعر فجر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید