سایه شوم خشونت گروه های افراطی بر سر سیاستمداران آلمانی

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، مدتی است که نامه های تهدید آمیز علیه سیاستمداران آلمانی از طرف گروه های راست افراطی به تیتر اول بسیاری رسانه های آلمانی تبدیل شده و نگرانی زیادی را در عرصه سیاسی این کشور ایجاد کرده است.

سایه شوم خشونت گروه های افراطی بر سر سیاستمداران آلمانی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مدتی است که خشونت راست افراطی در آلمان سیاستمداران این کشور را هدف قرار داده و ترور سیاستمداران و ارسال نامه های تهدید آمیز برای فعالان سیاسی از سوی راستگرایان افراطی نگرانی مقامات این کشور را بر انگیخته است.

چند ماه پیش والتر لوبکه، در نیمه شب 12 خرداد ماه در بالکن خانه مسکونی اش به ضرب گلوله کشته شد. دفتر دادستانی فدرال آلمان این جرم را به عنوان یک ترور سیاسی از سوی فردی با پیشینه راست افراطی طبقه بندی کرد.

در آن زمان پلیس جنایی ایالت نوردراین وستفالن آلمان خبر داد که، هنریته رکر، شهردار شهر کلن نیز به مرگ تهدید شده است. خانم رکر چهار سال پیش (در سال 2015 میلادی) در یک کارزار انتخاباتی از یک سوءقصد جان سالم به در برده بود. او از سوی مردی 44 ساله با تمایلات راستگرایانه با چاقو مورد حمله قرار گرفت و به شدت از ناحیه گردن مجروح شد.

یک نامه تهدید به مرگ هم روز سه شنبه 28 خرداد (18 ژوئن) به آدرس شهردار آلتنا در آلمان ارسال شده است.

اخیرا هم دو تن از سیاستمداران بلند پایه حزب سبز آلمان از طرف گروه های راست افراطی تهدید به قتل شده اند.

یک گروه راست افراطی آلمان موسوم به لشکر سلاح اتمی (AWD) با ارسال یک رایانامه به سم ازدمیر از رهبران حزب سبزهای آلمان، وی را تهدید به مرگ کرد.

به نوشته رسانه های آلمانی نام ازدمیر در صدر فهرست اسامی است که این گروه به دفتر وی ارسال کرده و در آن مدعی شده است که قصد کشتن آن ها را دارد.

ازمیر در این باره گفته است که نامه این گروه راست افراطی که نام خود را از یک گروه مشابه در آمریکا گرفته را در اختیار پلیس فدرال و اداره فدرال مبارزه با جنایت قرار داده است. در این رایانامه تهدید آمیز علیه ازدمیر این گونه نوشته شده است که هنوز قطعی نیست که شما را کی و کجا اعدام کنیم. شاید در یک گردهمایی عمومی باشد و شاید هم در محل سکونت به سراغتان بیاییم.

کلایدیا رات از دیگر سیاستمداران بلند پایه حزب سبز آلمان است که ایمیل تهدید آمیزی را از طرف گروه های راست افراطی دریافت کرده است. گروه راست افراطی موسوم به لشکر سلاح اتمی خطاب به این سیاستمدار آلمانی گفته اند که شما در حال حاضر نفر دوم لیست مرگ ما قرار دارید. این گروه راست افراطی با این نام در آمریکا شهرت دارد که چند ماهی است مدارکی دال بر فعالیت های شاخه آلمانی آن هم مشاهده شده است.

این گروه راست افراطی در ایمیل تهدید آمیز خود علیه رات از وی که سمت معاون مجلس آلمان را هم بر عهده دارد درخواست کردند که تا پایان این هفته در بیانیه ای کتبی در رسانه های اجتماعی آشکارا از حزب سبز فاصله بگیرد.

اخیرا برخی دیگر از سیاستمداران محلی و ایالتی آلمان هم از طرف گروه های راست افراطی تهدید به قتل شده اند. مایک موهرینگ، نامزد سر لیست حزب دموکرات مسیحی در ایالت تورینگن از جمله این سیاستمداران بوده است.

بسکمک از سیاستمداران آبمانی با نگرانی به این مسئله واکنش نشان داده اند.

یواخیم هرمان وزیر داخله ایالت بایرن از حزب سوسیال مسیحی، تهدید به مرگ علیه سم ازدمیر و کلادیا رات دو رهبر حزب سبزها از سوی راستگرایان افراطی را حمله به آزادی های دموکراتیک نامید و خواهان برخورد جدی با عاملان این اقدام شد.

وی تاکید کرد که در یک نظام دموکراتیک هر کسی حق دارد نظر خود را در خصوص بحث های سیاسی آزاد، بیان کند، بدون اینکه از سوی کسی با فشار و تهدید روبرو شود.

در واکنش به تشدید فعالیت های خشونت بار راستگرایان، کابینه آلمان روز چهارشنبه قوانینی برای مقابله با این جریان به تصویب رساند که شامل اعمال مقرراتی سخت تر در زمینه مالکیت سلاح و نظارت بیشتر بر انتشار مطالب نفرت انگیز در اینترنت می شود.

همچنین آنالنا بئربوک دیگر عضو ارشد حزب سبزها هم هشدار داد که جامعه نباید به وجود تهدیدهای روزمره علیه سیاستمداران عادت کند.

به گفته وی همه باید برای به پا داشتن حاکمیت قانون و دموکراسی قیام کنند.

در همین حال کاتیا کیپینگ رهبر حزب چپ های هم در پیامی توئیتری، خواهان پایان دادن به نفرت پراکنی علیه سیاستمداران شد و همبستگی خود را با رهبران تهدید شده حزب سبزها بیان نمود.

دولت آنگلا مرکل صدراعظم آلمان در پی کشته شدن یک سیاستمدار طرفدار مهاجرت در این کشور و حمله فردی مسلح به یک کنیسه و مغازه ای در شهر هاله واقع در ایالت زاکسن، تحت فشار قرار گرفته است.

شورای شهر درسدن در شرق آلمان هم با تصویب قطعنامه ای در محکومیت اقدمات ضد دموکراتیک و افزایش دیدگاه ها و خشونت های افراطی راستگرایانه، وضع اضطراری نازی در این شهر بیان نمود.

در قطعنامه مصوب اعضای شورای شهر درسدن مرکز ایالت زاکسن آلمان بر تشدید رویکرد و رفتارهای گروه های راست افراطی، تأکید شده است.

در این قطعنامه همچنین مسأله کمک به قربانیان خشونت های راستگرایانه و تقویت دموکراسی، مورد توجه قرار گرفته است. شهر درسدن با رشد جنبش های راستگرایانه در آلمان ارتباط دیرینه ای دارد. در اوایل سال های 1990، گروه های نئونازی شروع به برگزاری تجمعاتی در این شهر کردند.

درسدن، مأمن گروه ضد مهاجرتی پگیدا و حزب راستگرای جایگزینی برای آلمان است؛ حزبی که بیش از 17 درصد از آرای انتخابات سال جاری شورای شهر درسدن را از آن خود کرد.

آژانس اطلاعات داخلی آلمان تخمین زده است که حدود 24 هزار و 100 افراطی راستگرا در این کشور زندگی می کنند که تقریباً نیمی از آنها به طور بالقوه خشونت گرا هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 228

به "سایه شوم خشونت گروه های افراطی بر سر سیاستمداران آلمانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایه شوم خشونت گروه های افراطی بر سر سیاستمداران آلمانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید