سازمان بهداشت جهانی: مذاکره تلفنی تدروس و رئیس جمهوری چین بی اساس است

به گزارش مجله سینمایی گوگوریو، سازمان بهداشت جهانی اتهامات نادرست درباره مخی نگه داشتن اطلاعات درباره ویروس کرونا براثر فشار چین را به شدت رد کرد.

سازمان بهداشت جهانی: مذاکره تلفنی تدروس و رئیس جمهوری چین بی اساس است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آسوشیتد پرس، این نهاد سازمان ملل اواخر روز شنبه در بیانیه ای به یک نشریه آلمان خاطرنشان کرد که مذاکره تلفنی بین رئیس سازمان بهداشت جهانی و رئیس جمهوری چین در 21 ژانویه نادرست و بی اساس است.

نشریه اشپیگل گزارش داده که شی جین پینگ در گفتگویی تلفنی با رئیس سازمان بهداشت جهانی از تدروس درخواست نموده که اطلاعات درباره انتقال انسان به انسان این ویروس را مخفی نگه داشته و اعلام این ویروس مرگبار به تاخیر بیاندازد.

اشپیگل این گزارش را به نقل از سازمان اطلاعات خارجی آلمان BND عنوان نمود که البته این سازمان تا کنون از اظهار نظر دراین باره خودداری نموده است.

این نشریه آلمان همچنین مدعی شد که سازمان اطلاعات خارجی آلمان به این نتیجه رسیده که بر اثر سیاست عدم اطلاع رسانی چین درباره شیوع این ویروس تا شش هفته زمان برای مبارزه با آن از دست رفته است.

سازمان بهداشت جهانی خاطرنشان کرد که تدروس و شی جین پینگ هرگز با یکدیگر گفتگوی تلفنی نداشته و اینکه چنین گزارشات نادرستی باعث خارج شدن سازمان جهانی بهداشت و کوشش های جهانی از راستا اصلی خود برای مبارزه با این ویروس خواهد شد.

سفیر چین در آلمان روز آدینه و در واکنش به اتهامات آمریکا درخصوص شیوع ویروس کرونا از یک لابراتوار در چین به یک نشریه آلمانی گفت که کشورش آماده انجام تحقیقات مستقل برای معین شدن منشا ویروس کرونا است.

وو کن در مصاحبه ای با نشریه اشپیگل گفت: ما آماده انجام تحقیقات بین المللی هستیم. ما از تبادل اطلاعات بین دانشمندان استقبال می کنیم.

وی در ادامه گفت: اما مخالف تحت فشار قرار دادن چین بدون مدارک لازم، مقصر شناختن آن و سپس کوشش برای انجام تحقیقات و یافتن مدارک به وسیله یک تحقیقات بین المللی هستیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gogoryo.ir شناسه مطلب: 725

به "سازمان بهداشت جهانی: مذاکره تلفنی تدروس و رئیس جمهوری چین بی اساس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان بهداشت جهانی: مذاکره تلفنی تدروس و رئیس جمهوری چین بی اساس است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید